• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Lenafena
    No Ka Oi skrev 2011-05-26 06:58:44 följande:
    Jag gjorde det! Jag gjorde listan längre! Jag är gravid!
    FY FAAASEN VA GÖTT!!! Grattis!!!  HjärtaBaby

Jag har också passerat BIM, har 25-dagars cykel så det var några dagar sen, men 28 dagar igår om den skulle varit sen. Ingen mens än, men inget plus på stickan i förrgår heller. Nu ska jag vänta till TD på lördag tänkte jag. Om jag orkar :) 
  • Inanna Li
    Lenafena skrev 2011-05-26 07:21:21 följande:
    FY FAAASEN VA GÖTT!!! Grattis!!!  HjärtaBaby

Jag har också passerat BIM, har 25-dagars cykel så det var några dagar sen, men 28 dagar igår om den skulle varit sen. Ingen mens än, men inget plus på stickan i förrgår heller. Nu ska jag vänta till TD på lördag tänkte jag. Om jag orkar :) 
    Hoppas du får Plus på TD! Kram!
  • Fjällsippan
    Jag tänkte "hon är gravid" igår när jag läste ditt inlägg ! Så otroligt underbart! Stort grattis {#emotions_dlg.flower}!
  • Lenafena
    Inanna Li skrev 2011-05-26 07:23:40 följande:
    Hoppas du får Plus på TD! Kram!
    Tack! Hoppas innerligt det också :)

No Ka Oi: tjuvtestade du nåt innan TD idag? 
  • slemtorsk i din bralla
    ÅÅÅÅÅÅ jag tror jag är lite blödig efter allt som hänt runt mig senaste månaderna....för här sitter jag på Espresso House på centralen o fäller en liten tår för jag är så glad för dig..och för alla andra här som det går bra för.......

Börjar fundera på om den där konstiga mensen jag hade....bara en enda dags blödning- kanske betydde nåt annat?? NÄÄÄÄE inte tusan är jag gravid *S* jag är bara känslig.....

Jag o mannen är iaf grymt överrens om hur vi ska tolka sexrådgivaren vid spermaprovslämningen nästa vecka och det känns bra, han har dock ett problem.. han är så sablans flat....han har svårt att höja rösten och bli bestämd om det inte handlar om att säga ifrån till typ vänner o familj... så jag är rädd för att det kommer vara jag som sitter o fräser ifrån (för jag håller inte käft ha ha--det märks kanske?)

Jag är så avundssjuk på er som bara kan säga till mannen att gå o runka o sen har ni ett prov....även om jag ju vet att det inte är så "bara" där heller.....
  • No Ka Oi

Tack för alla grattis!

Slemtorsk, det ska gå bra för dig oxå! Kul att du startat en blogg. Modigt! Även om jag kanske berättar lite här är jag inte alls beredd att skriva om allt i en blogg.

Lenafena, hoppas hoppas du oxå får ett plus. Jag tjuvtestade i lördags med RFSU tidiga test. Det läste jag här på FL ska vara ett av de känsligaste men jag fick minus. Och nej jag tar inte prednisolon, vet inte ens vad det är...

Fjällsippan och Inanna, visst var det bra gravsymtom men jag vågade verkligen inte tro på dom... I går kväll mådde jag så illa. Jag visste inte om det var nervositet, graviditet eller om den rökta fisken var dålig. Jag var så fruktansvärt nervös, kunde inte sitta still. Glömde tom bort att det var Greys Anatomy!!!

Tjej38, Grattis!!

Inanna och Mia, grattis till de många äggen!

Zinfandel, det var verkligen värsta rysaren i går kväll och i morse. Jag ville inte testa. Jag tänkte att jag skiter i det och gör det på måndag istället! Vilken lycka det var när maken vände på testet och sken upp som en sol!

En stor kram till alla som behöver det! Hjärta

• No Ka Oi

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 3 i höst
    Hönan 38 snart 39 år, Stockholm ICSI 3 i höst
    Fruttan, 37 år, Stockholm, IVF Sophiahemmet. (Syskonförsök 3)

***SPRAYAR***

***SPRUTAR***
    Mia, 42 år, IVF 2, Sprutstart 14/5       
    Boe, 38 år, Stockholm, CvL syskonförsök 1 (IVF 3) sprutstar 20/5   
    mamman0301, 39 år Cura Malmö  IVF 1 Sprutstart 24/5                          

***ÄP/ET***
    Inanna, 42 år, bor i Göteborg, ICSI 3 på IVF-kliniken, Sprutstart 12/5, ÄP 25/5

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF4, ÄP 11/5, ET 13/5, TD Mors Dag ;)
    Lenafena, 41, Åmål, IVF1 Carlanderska, ET 14/5, TD 28/5 sambons födelsedag
    Fjällsippan, 42 år, bor i Stockholm, syskonförsök nr 5 på CvL, TD 2 juni
    Enya70, 40 år Uppsala (IVF9 på CFC i Köpenhamn) ET 20/5 TD 3 juni

***GRAVIDA***
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF ?
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF27/1
    Snösport, 42år, spontangravid just innan IVF6,Luleå gått i Falun BF27/1
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan.

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011

***Övrigt***
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    pp08, 40, hemmaförsök, kanske ny IVF(nr6) till våren
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver 
    Myrslok69, 41 år, avbrutet ivf vid vul = hemmaförsök!
    Hispan 39 år, hemmaförsök till i höst.
    Betty Boop, 38 år, 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Lumix, 40 år, syskonförsök på Shady Grove, bor i USA, FET ?, p-piller istället för spray.
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 2
    Thuleslapper: IVF3 någon gång när jag känner mig redo (vecka 18-24), USÖ
    Eviglängtan, 39 år Skåne, (IVF3, syskon). Troligtvis i april
    Riita, 40 år Uppsala, IVF1, FET2

• slemtorsk i din bralla

No Ka oi (stavning??)

Angående bloggen så är den en del i det jag jobbar lite med vid sidan av.. att få ut lite mer information kring ryggmärgsskadade och deras relationer.. håller på att iaf i tanken att starta upp ett kontaktnät med personer som kan fungera som stöd, antingen när en partner BLIR skadad eller när man -som jag- träffar en man som är skadad..

Det är ju inte som att leva med en o-handikappad man hur gärna man än vill tro och tycka det..

jag har alltid varit väldigt öppen med mig själv och det är mitt sätt att bearbeta saker jag råkat ut för.. men jag vill inte ha massa sympati och tycka synd om därför brukar jag ligga lågt inför mina vänner eftersom det alltid är någon som tycker att man "säger för mycket" -det brukar oftast handla om att de själva känner sig obekväma och inte vet hur de ska bemöta en när man berättar "för mycket"....

sa jag att jag läst massor av psykologi???? H A HA HA

Återigen..grattis alla plussare...

• Mia69

Tjej 38: Grattis!!!

Na Ka Oi: Klart du är gravid! Grattis! Är det inte din födelsedagspresent om jag inte minns fel?Skrattande

• Mia69

Väntar på samtal från kliniken idag om antal befruktade. Det är spännande!

Inanna: Får du också besked idag om antal befruktade eller imorgon vid FET? Tror det är stor chans att många av dina är mogna eftersom du sprutade 11 dagar. Jag sprutade ju bara 9 dagar och känner på mig att det var någon dag för lite nu när jag inte blev ÖS.
    Jag håller tummarna hårt för oss båda nu. Känner på mig att det blir några eskimåer till dig så du får din "bal på slottet"... Måste förresten vara jobbigt med förkylning och hosta när man har ont i magen. Jag har behövt hosta några gånger och det var inte skönt. Krya på dig nu inför FET!Hjärta

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?