• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Zinfandel
    Fjällsippan skrev 2011-05-25 21:36:38 följande:
    Japp, min läkare föreslog att jag ska ta Pred på morgonen eftersom det är uppiggande. Men trots att jag tar det på morgonen så förblir jag pigg (i det närmaste speedad) nästan dygnet runt{#emotions_dlg.djavulsk}
    Ahh, nä jag somnar lite tidigare än vanligt på kvällarna men vaknar supertidigt med Solig-en...
  • Enya70
    Fjällsippan skrev 2011-05-25 21:36:38 följande:
    Japp, min läkare föreslog att jag ska ta Pred på morgonen eftersom det är uppiggande. Men trots att jag tar det på morgonen så förblir jag pigg (i det närmaste speedad) nästan dygnet runt{#emotions_dlg.djavulsk}
    Samma här. Vaknar sjuttioelva gånger per natt. Har räknat med att det är prednisolonet. Jag ska ta 2 tabletter om dagen och då har jag tagit en på morgonen och en på kvällen (2*250 mg). Tar du alltihop på morgonen?
  • Fjällsippan
    Zinfandel skrev 2011-05-25 21:38:34 följande:
    Ahh, nä jag somnar lite tidigare än vanligt på kvällarna men vaknar supertidigt med Solig-en...
    Men visst var det turlid som konstaterade kortisolpåslag av kortisonet...det är nog det som jag upplever. Hur som haver så har "Preden" fått mitt ihärdiga eksem (som har varit stört omöjligt att smörja bort) att gå upp i rök. Så skönt och fantastiskt! 
  • Fjällsippan
    Enya70 skrev 2011-05-25 21:40:49 följande:
    Samma här. Vaknar sjuttioelva gånger per natt. Har räknat med att det är prednisolonet. Jag ska ta 2 tabletter om dagen och då har jag tagit en på morgonen och en på kvällen (2*250 mg). Tar du alltihop på morgonen?
    Ja, jag har 5 milligrammare, så det blir 1 tablett på morgonen. Men trots att nattsömnen är störd så är jag, som sagt, inte speciellt trött på dagarna. Så jag försöker njuta av piggheten, även om tankarna tenderar att vara oroliga och tunga i vargtimmarna !
  • tjej 38

Rd 14 svagt plus på stickan ska testa i morgon. Igen

• Fjällsippan
    tjej 38 skrev 2011-05-25 21:48:07 följande:
    Åh, vad roligt! Stort grattis, tjej 38{#emotions_dlg.flower}!
  • Zinfandel
    Fjällsippan skrev 2011-05-25 21:43:37 följande:
    Men visst var det turlid som konstaterade kortisolpåslag av kortisonet...det är nog det som jag upplever. Hur som haver så har "Preden" fått mitt ihärdiga eksem (som har varit stört omöjligt att smörja bort) att gå upp i rök. Så skönt och fantastiskt! 
    Ja, så var det nog ja! Nädu, mina eksem biter det minsann inte på Skrikandes Jag tar Pred vid lunch för jag tar Levaxin på morgonen och se, min kropp gillade inte det samtidigt Foten i munnen

Men tjej38, där ser du!! Trägen vinner!! Du ska se att plusset ökar Skrattande 
  • Enya70
    tjej 38 skrev 2011-05-25 21:48:07 följande:
    Nejmen oj, så himla kul! Stort grattis!
  • chichisita
    Fjällsippan skrev 2011-05-25 21:32:56 följande:
    Lenafena och Zinfandel: jag vaknar också supertidigt, låg vaken och snurrade från 4 inatt. För min del tror jag att det beror på Prednisolonet. Jag blir jättepigg av det. 
    Jag med! Trodde det var jag som var konstig eftersom de sägs att man ska bli så trött att vara gravid. Har sovit jättedåligt de senaste fyra-fem veckorna. Har svårt att somna på kvällen och vaknar sen vid tre-fyra tiden och är klarvaken. Det blir inte mer än några timmars sömn per natt. Såklart (eftersom jag orora mig för allt) så oroar jag mig för om bebisen kan utveckla sig normalt då när jag sover så lite.  
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?