• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • chichisita
    tjej 38 skrev 2011-05-25 21:48:07 följande:
    Rd 14 svagt plus på stickan ska testa i morgon. Igen
    Jippi! Grattis!
  • Snösport
    Zinfandel skrev 2011-05-25 21:38:34 följande:
    Ahh, nä jag somnar lite tidigare än vanligt på kvällarna men vaknar supertidigt med Solig-en...
    ÅÅÅh, heja, heja!!!  Själv är jag superpigg och denna gången har jag ju inte prednisolon så det är det ju inte.

Jag nojjade idag: Köpte test på flygplatsen och testade nu ikväll igen med veckoindikator eftersom jag verkligen inte känt något alls idag och mer varit lite nervös på min kurs och sov faktiskt till 06.30 i morse förutom toabesök vid 23- 01.30-04.00 och jag drack inte ens kvällste.....så jag tror på er alla morgonpigga...säkert induviduellt om man är trött eller ej.  Jag är nu förbjuden av sambon att köpa fler test...hi,hi,hi!!!

Innan, Mia Vad är det jag ser 13 ägg...fantastiskt!!! Nu ska det tusan bli många befruktade åt er! Kramar!!Hjärta

sambon vill ha uppmärksamhet och ni har skrivit så mycket men lycka till alla som är igång och kämpa på!!
  • chichisita
    turlid70 skrev 2011-05-25 10:49:43 följande:
    Tack du, men jag är bara i v4+5, än så länge bör testet inte bli svagare, sen finns det annat som påverkar, jag hade kanske mer kiss denn här gången, testade tidigare osv. Så länge jag inte har mens och ont så hoppas jag. Längtar bara efter ömma bröst... Kram
    Turlid, mina streck var också svaga i början, utan att öka mellan dagarna. Det var inte förrän TD som strecket var lite starkare men fortfarande inte jättestarkt.
  • chichisita
    kattenizze skrev 2011-05-25 10:05:01 följande:

Chichisista: Åh vad skönt att du slipper illamående-helvetet. Ska du göra KUB?

Har inte tänkt så mycket på det ännu. Är mest orolig för missfall och har inte vågat tänka framåt mer än en vecka i taget. Men jag tror inte att jag vill göra KUB. Jag har läst att det kan bli missvisande när man gör IVF eftersom alla hormoner som man får kan påverka KUB resultatet negativt. Ska fundera lite till och kolla vad maken tycker. Hur tänker du göra?
  • kattenizze

Chichisita: Vi ska göra KUB. Och blir det dåliga sifftor blir det FVP. Det som känns bra är att vi är helt överens och att vi känner att vi fattat helt rätt beslut för oss. Vårt första barn gjorde vi ingenting eftersom vi kände att vi tar det vi får liksom. Men nu känns det helt annorlunda. Har du gjort några flera UL förresten? Så du vet att din lille växer som den ska?

• Inanna Li
    tjej 38 skrev 2011-05-25 21:48:07 följande:
    Rd 14 svagt plus på stickan ska testa i morgon. Igen
    Grattis!
  • Inanna Li
    No Ka Oi skrev 2011-05-26 06:58:44 följande:
    Jag gjorde det! Jag gjorde listan längre! Jag är gravid!
    Oj, du också! Stort grattis Solig!
  • Zinfandel
    No Ka Oi skrev 2011-05-26 06:58:44 följande:
    Jag gjorde det! Jag gjorde listan längre! Jag är gravid!
    Underbart!!!! Grattis!! GladGravidHjärta Shit vikken plustråd detta har blivit!! I vintras höll den på att dö ut.... Ujujuj vilken press jag känner nu då!! Räcker plussen till mig..? Skäms Na Ka Oi: med tanke på vad du skrev igår så var det nästan uppenbart... Åhhh så härligt!!! Så många vinterbebbisar det blir nästa år!! 
  • Inanna Li

No Ka Oi - Nu hittade jag det du skrev om dina symptom! Så självklara gravidtecken! Stor kram Hjärta

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?