• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Fjällsippan

Frågor som jag har haft på lut under dagen:

Enya: hur gjorde du med kortisonet? Har du börjat på 5 mg på morgonen nu?

Inanna: hur gick det med din cysta på ÄP'et? Behövde hon punktera den?

Snösport: var det bakteriell vaginos som du behandlades för eller finns det andra bakterier som man kan "snappa upp"? (jag funderar på att ta mig en trip till Sundsvall i sommar )

• buzans

Hej! Tagit min tredje spruta ikväll. Spännande. När jag läser här i tråden funderar jag på en sak: får man inte mens när man tar vaggisar? Eller kommer mensen som vanligt ca dag 28? Kram

• Snösport
    Fjällsippan skrev 2011-05-28 21:46:28 följande:
    Snösport: var det bakteriell vaginos som du behandlades för eller finns det andra bakterier som man kan "snappa upp"? (jag funderar på att ta mig en trip till Sundsvall i sommar )
    faktum är att hon sa inte bakteriell vaginos till mej utan att jag hade ....ett namn som jag inte kommer ihåg men typ avföringsbakterier som har växt till sej på fel ställe....kan ha haft det i 10 år sa hon ..hade ju mycket mag/tarmproblen i mitten på -90 talet och förra året var vi 12 som fick matförgiftning som bröt ut 1 timme efter avfärd hem från alperna...så där kom det från alla håll så det är ju absolut inte otroligt... jag är nomera så moga med tvättning mm som hon tyckte   men på bussen var det inte så lätt med en liten toa att 50 dela på där 12 är mycket sjuka.

Jag tror dock det är samma medicin för bakteriell vaginos som till den bakterien jag hade.
  • Zinfandel

Rowana: grattis till ruvarskap Flört

Linköping: Har varit på väg att skriva til dig flera dagar nu. Sluta med socker & stärkelse, det brukar vara lösningen, enkelt, snabbt, effektivt och framförallt ska du äta mat, inte pulver. Det är inget fel på mat, du ska äta mat. Och du ska äta dig mätt. Man blir inte mätt på grönsaker, man blir mätt av fett och då äter man mindre kolhydrater. Ät hur mycket du vill av fisk, kött, chark, ägg, skaldjur, grönsaker, såser och ost men plocka bort godis, kakor, läsk, glass, bröd och pasta. Om du ändå vill ha lite stärkelse så kan du äta lite potatis/couscous/ris men för bästa effekt, ta bort det också. Det är lika gott att göra mos av grönsaker, gratänger och omeletter utan stärkelseprodukter. Det är bara en vana/ovana som ska brytas.Ta bort allt light och ät riktig mat.  Men glöm för guds skull inte att äta mat och att äta dig mätt! Du kommer at klara det! /Kostrådgivaren

Till er andra som kämpar så vill jag påminna om
    http://illvet.se/anders-enevold-christensen/reglering-av-hormoner

Buzans: 2 ggr har inte min mens kommit förrän jag slutat med proggisar, en gång på BIM och denna gång på TD.

• turlid70
    Zinfandel skrev 2011-05-29 08:39:34 följande:
    Rowana: grattis till ruvarskap Flört

Linköping: Har varit på väg att skriva til dig flera dagar nu. Sluta med socker & stärkelse, det brukar vara lösningen, enkelt, snabbt, effektivt och framförallt ska du äta mat, inte pulver. Det är inget fel på mat, du ska äta mat. Och du ska äta dig mätt. Man blir inte mätt på grönsaker, man blir mätt av fett och då äter man mindre kolhydrater. Ät hur mycket du vill av fisk, kött, chark, ägg, skaldjur, grönsaker, såser och ost men plocka bort godis, kakor, läsk, glass, bröd och pasta. Om du ändå vill ha lite stärkelse så kan du äta lite potatis/couscous/ris men för bästa effekt, ta bort det också. Det är lika gott att göra mos av grönsaker, gratänger och omeletter utan stärkelseprodukter. Det är bara en vana/ovana som ska brytas.Ta bort allt light och ät riktig mat.  Men glöm för guds skull inte att äta mat och att äta dig mätt! Du kommer at klara det! /Kostrådgivaren

Till er andra som kämpar så vill jag påminna om
    illvet.se/anders-enevold-christensen/reglerin...

Buzans: 2 ggr har inte min mens kommit förrän jag slutat med proggisar, en gång på BIM och denna gång på TD.
    Mycket bra råd!
    Intressant länk om D vitamin också. Nu har jag bara D vitamin och kalcium tabletter kvar hemma. Är det farligt på något sätt att suga i sig massa kalcium tillsammans med D vitamin?
    Omega-3 var också lite farligt att stoppa i sig vill jag minnas att du sa, minns dock  inte varför. Har du lust att berätta det till mig igen?
  • Snösport

BRA  Zinfandeln!!! Så tycker jag med...dock gillar jag tallriksmodellen då man idrottar mycket är det svårt att orka om man inte tar kolhydrater alls men man behöver inte så mycket som vi normalt äter.

Kram du starka kvinna.
    Här är jag äckligt morgonpigg men var trött igårkväll (nattmänniskan var kvällstrött)och var ute på morgonpromenad redan vid 05.30 idagCool = magen kommer igång då.
    nä, nu ska jag göra en smoothie så jag får äta lite bara gått på katrinplommordryck, vatten och blåbörsdryck och ska väcka karln som sover än.

Innan. vilken ruvardag är det nu?

• Zinfandel

Turild: Omega 3 behöver du inte om du äter fisk 2-3 ggr/vecka. Omega 3 kan även sänka immunförsvaret och därför behöver du inte ta tillskott när du är gravid (men väl innan för oss som som behöver dämpa det) om du får i dig det naturligt via tex fisk. Och tvärtom behöver du d-vitamin för att kunna ta upp kalciumet. Det är alltid omtvistat om vuxna behöver tillsätta kalcium, men gravida bör få i sig ca 1500 mg per dag.

• kattenizze

Snösport: Tänk på att blåbär är förstoppande...Magen är verkligen ett problem också för mig, äter lactolus nu...Får nog köra på det under den här grav....

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?