Zinfandel skrev 2011-05-29 08:39:34 följande:
Rowana: grattis till ruvarskap
Linköping: Har varit på väg att skriva til dig flera dagar nu. Sluta med socker & stärkelse, det brukar vara lösningen, enkelt, snabbt, effektivt och framförallt ska du äta mat, inte pulver. Det är inget fel på mat, du ska äta mat. Och du ska äta dig mätt. Man blir inte mätt på grönsaker, man blir mätt av fett och då äter man mindre kolhydrater. Ät hur mycket du vill av fisk, kött, chark, ägg, skaldjur, grönsaker, såser och ost men plocka bort godis, kakor, läsk, glass, bröd och pasta. Om du ändå vill ha lite stärkelse så kan du äta lite potatis/couscous/ris men för bästa effekt, ta bort det också. Det är lika gott att göra mos av grönsaker, gratänger och omeletter utan stärkelseprodukter. Det är bara en vana/ovana som ska
brytas.Ta bort allt light och ät riktig mat. Men glöm för guds skull inte att äta mat och att äta dig mätt! Du kommer at klara det! /Kostrådgivaren
Till er andra som kämpar så vill jag påminna om
illvet.se/anders-enevold-christensen/reglerin...
Buzans: 2 ggr har inte min mens kommit förrän jag slutat med proggisar, en gång på BIM och denna gång på TD.
Mycket bra råd!
Intressant länk om D vitamin också. Nu har jag bara D vitamin och kalcium tabletter kvar hemma. Är det farligt på något sätt att suga i sig massa kalcium tillsammans med D vitamin?
Omega-3 var också lite farligt att stoppa i sig vill jag minnas att du sa, minns dock inte varför. Har du lust att berätta det till mig igen?