• Tuvalina

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Vad härligt Hemulen att ni ska åka på semester och få lite sol, för här i Sverige verkar det ju som den lyser med sin frånvaro

Ha det riktigt skönt!

Vilken bra dröm om Vi4, önska så med att den slår in!

• Tuvalina
    Linköping, hoppas också allt gått bra idag!!

Zin, härligt med start mot FET!!

Bengalen, syntes det inte att vätskan rann genom äggledaren då?

Välkommen hit Anemon! Också intresserad av att höra det nya upplägget!

MissB, hur känns det? Vad kör du för variant på sprutbehandling denna gång?
  • Tuvalina
    Vi4, Jag kände mig också ganska andfådd i början men det var ju svårt att veta vad som var vad för min del. Det känns i alla fall bättre nu. Nu har jag ätit prasteron i 27 dagar. Jag är sjukskriven nu ja och det är ju lite svårt att vila eftersom vi gifter oss om knappt två veckor! Men idag känner jag mig avslappnad efter HSS och kommer nog sova riktigt skönt i natt. Mitt problem har varit mycket har jag märkt att jag haft svårt att sova djupt på natten!
  • Tuvalina

Nu måste jag bolla lite med er igen. Gjorde ett VUL igår som visade en follikel på ca 12 mm och idag har jag pos på ÄL test!!?? Är inte det lite tidigt? Antar denna äggblåsa inte hinner växa till sig då och släppa ett moget ägg? Vad tror ni?

• Tuvalina

Tack kära MIssB för din input. Jag har försökt att tänka något liknande... men vad jag förstår ska ju en äggblåsa minst vara 20 vid ägglossning... ja du...

Hoppas det går bra med din behandling nu!!

Anemon, är det utbytbar kanyl på ovitrellen, jag kommer inte ihåg (har själv använt den ju) men om den är utbytbar så är det ju bara att ta den dos du ska ta och sen nästa gång fortsätta använda sprutan med en ny kanyl eller så är det så att du tar den dos du ska ha och nästa gång tar du en ny spruta.

Zin, vet garanterat hur du ska göra detta, då hon gjort den behandlingen själv!

• Tuvalina
    MissB med tanke på det som någon berättade för ett tag sedan ang Claus så förstår jag att du blir lite skrämd men du får försöka tänka på att det kommer ett gott resultat ut ur det! All lycka önskar jag dig!
  • Tuvalina

Då hoppas vi på att regnet bara för tur med sig för oss alla!!

Snorpan, jag tycker dessvärre det låter som du har någon infektion i kroppen. Min temp och de allra flestas temp går inte upp så högt innan mens. Jag ska inte svära helt förstås... men det låter som det blivit någon slags reaktion i kroppen.

• Tuvalina

Jag misstänker att det inte lossat något ägg hos mig denna månad. Jag har svettats konstigt och jag misstänker att jag har för lite östrogen i mig. Alla dessa frågor som gör mig galen emellanåt. Finns det något att göra åt för låg östrogen nivå? Eller ska jag hoppas att det bara är denna cykel som är kass?

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?