• MissBoring

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Germany, det är det bästa med att va här med er, att jag verkligen vet att ni vet hur tung denna dagen är. Men också att man kommer vidare, ibland tar det lite längre tid än andra gånger men sen smyger planerna fram i huvudet igen! Jag har mailat Svend för att få lite feedback från honom och höra vad han har att säga om hela försöket. Tack!

• MissBoring

Äsch men det va väl typiskt med stängt i Augusti!! men det kanske går att få till ändå Glad
    Gillar när man får snabba svar!! så nu ska ni fylla i historik och så maila tillbaka å så vänta på telefonkontakt!?
    Spännande Solig
    Önskar så att det gick att få ta de där proverna utan att åka till Grekland. Det funkar inte med mitt nya jobb att ta ledigt igen i höst. Har blivit bjuden på en resa i oktober som redan är bokad och bet för oss så det är lite sent att dra sig ur för att använda den veckan till Grekland istället...

Hjärta     

• MissBoring
    mamman030 skrev 2012-07-12 22:04:04 följande:
    Miss B, så tråkigt, kram.

Jag testade minus nu ikväll, ruvardag 14 efter FET med blasto så det är kört här med för denna gång.

Fy vilken tråkig dag det blev idag, kram tillbaka
  • MissBoring

Tack alla för tröst denna tunga dag!

• MissBoring

Tack, idag är en bättre dag

jo men jag tror du har helt rätt där. Läste någonstans att ett ägg börjas byggas upp 3 mån före det sen ska släppa.

• MissBoring

Bengalen håller tummarna idag!

Å Fjällsippa!

• MissBoring
    Bengalen skrev 2012-07-14 14:44:59 följande:
    GAME OVER!!!

Min dåliga känsla svek mig tyvärr inte. Den sk follikeln som Svend såg i förrgår var nu en cysta. Vilket bekräftar än mer att jag ägglossade redan i tisdags, på dag 5!!!! Hur f.n är det bara möjligt att ägglossa så tidigt?

Jag fick i alla fall Sten (som läkaren hette idag Fjällsippan) att börja med att göra ett VUL innan plocket började och det var väl tur. Annars hade vi väl åkt på 4000 spänn igen!

Tack för alla era lyckönskningar men inte ens dem hjälpte denna störda kropp! Nu är det väl bara att sikta in sig på en ny mens om en vecka. Fy vad tungt det är!

Men jävla skit (ursäkta språket) rent ut sagt!

lider så med dig Bengalen! Största styrkekramen
  • MissBoring
    Fjällsippan skrev 2012-07-14 14:27:20 följande:
    Tillbaka på tåget efter ett förvirrat VUL. Hade 4 blåsor (11- 15 mm), men först trodde han (? - en läkare som inte presenterade sig) att den största är en cysta. Han verkade dock ändra sig när han hörde att Svend hade gjort VUL i måndags och tydligen inte sett någon cysta (det fanns ingen journalanteckning). Men jag märkte att han var tveksam. Svend var inte där, och det fanns inga direktiv om Ovitrellen som han nämnde i måndags att jag eventuellt skulle börja med idag. Är det någon som har koll på Ovitrelle under sprutperioden? Har ni tagit Ovitrelle + Orgalutran samt "den vanliga sprutan"? Ska tillbaka på VUL på tisdag.

Bengalen, hoppas så att det har gått bra för dig idag.

Ja det lät ju lite förvirrande... Men om 4 blåsor i den storleken stämmer så är det ju en bra samling i jämn storlek skönt
  • MissBoring
    Zinfandel skrev 2012-07-14 16:13:14 följande:
    Säger som Boring, jävla skit. På ren & skär svenska. Så när vi ändå är igång med skiten så gick det inte här heller denna gång. Fjällis, jag har bara tagit Ovitrelle som ÄL-spruta. Vi håller nu tummarna för dig!! Bengalen & Boring, vi kör väl i augusti igen?!

Men vad säger du hittar inga ord för hur trist det blev nu igen
  • MissBoring

Man vrider bara upp dosen somman vill ha å så byter man spets till nästa gång. Måste be att få fler nålar med sig.

annars går det ju att ta engångs å spruta ut halva (om det är det man ska ha) å sen ta resten.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?