• MissBoring

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Tyck om mig, hoppas allt kommer gå bra. Jobbigt när resorna tar så på krafterna!!
    Tror det står att man ska ta sprutorna samma tid på kvällen... jag har tagit mina sprutor vid 22 och det har gått bra. Lycka till Solig

• MissBoring
    Tuvalina skrev 2012-07-30 13:48:15 följande:
    Tack Germany, gulliga du!! Ja, ni finns som bollplank, jag behöver er verkligen.

Jag tror ju att jag är ganska svårstimulerad. 450 ie Menopour förra gången ledde till ett ägg. NI som fått lägre dos efter att först behandlats med hög, har det då varit av samma preparat eller har det varit med ett annat? Vad är det för nackdel med att spruta med så hög dos? (jag förstår ju att det är en nackdel om man blir överstimulerad men jag menar, det är ju ingen risk i mitt fall).

Vad är det för fördel? Jag kan tänka mig att om man sprutar längre med lägre dos så kanske äggen hinner mogna fint? Förra gången sprutade jag ändå i 13 dagar så det var inget hafsverk direkt. 13 dagar med 450 ie menopour och ett ägg! Nu har jag ätit prasterone i 2 1/2...

JA, Germany, jag ska verkligen göra allt nu för att njuta och ha det bra!

Jag sprutade menopur 375 på långa första gången och nu andra 225 på korta men nu vill CFC att jag går tillbaka till långa 300 tror jag han sa.

Jag kan ju inte jämnföra mina resultat av dosen då ena va korta och andra långa å du hinner ju göra före mig så där kan jag inte hjälpa dig.
    Men generellt så blev mitt resultat markant sämre tycker jag mellan långa och korta.
  • MissBoring
    lingköping, vi kommer lugna oss lite. Har inte möjlighet att va borta från jobbet under augusti men ev blir det i september. Har inte riktigt bestämt oss än... Jobbigt med gyn, hoppas det finns någon lite där ute som har öppet och möjlighet att ta emot dig. Kommer inte ihåg, skulle ni ändra nått i uppläget till nästa gång?? (läs denna gång)
    Ta hand om dig, Kram 
  • MissBoring

Hej flickor. Har nu varit inne hos dr å inte kunde han hjälpa mig med några fler prover Tror jag lyckades att få full blodstatus å B vitamin brist å så tsh som jag bokat. Skit trist. Funderar på att byta vc och sen köra på kortet att jag har ont i leder etc, mormor va rematiker funkar det att ta med?

Plus att äl verkar utebli denna månad.. Men men kroppen kanske behöver vila lite

Bra Tuva med mail till läkaren. Ska bli spännande att se vad dom svarar. Lycka till med starten

• MissBoring

Jag började spruta dag 3 båda gångerna.

Känn lite hur det känns, kanske bättre du väntar om din känsla inte är bra och mensen beter sig konstigt. Då hinner du ju få prata med Staffan innan du sätter igång nästa gång.
    kram

• MissBoring
    germany skrev 2012-07-31 13:36:56 följande:
    Vilka prover hade du velat tagit?
    Jag har bytt VC och jag ringde innan och frågade om hur de ställde sig till att jag kanske ville ta en hel del prover i och med att jag försöker bli gravid och att vi kör IVF och att jag inte vill gå på min nuvarande VC i och med att jag känner så många där och därmed inte känner mig "anonym" inför det känsliga ämne som jag söker vård för.

Så jag var ärlig och sa direkt att om de ställer sig negativa till att ta prover på mig så vill jag inte byta till deras VC.
    Men hon (ssk) nästan lovade mig att det inte skulle vara något problem. Så jag får lita på hennes ord och hoppas att jag inte stöter på några hinder för att ta lite prover som jag vill ha svar på.

Min ÄL kommer numera efter intag av Prasteron senare än vad det i vanliga fall gör. Förr fick jag på dag 13-14 och nu får jag utslag på Clear Blue så sent som dag 17! Hoppas din också bara är sen och att du fortsätter att testa med ÄL-test (om det inte är väldigt sent redan?)
    Hej :)
    Jag försökte få lite imun-prover... men se det gick inte. Tror han kollade B-vitamin brist och blodstatus utöver att de skulle ta tsh, som jag egentligen va där för.
    Tack för du delar med dig. Vi har en VC här i närheten som jag vet har spec barnmorska och har satsat mycket på det, och dom också lobbar mycket för deras VC, så jag kanske ska göra som du och ringad dit och va ärlig och se om dom kan tänka sig att hjälpa mig.
    Jag är på dag 15 idag.. tidigast 12 har jag haft å senast 16 tror jag... men oftast 14/15 men denna gång så fick jag äl känningar så tidigt och äl test började visa redan dag 10!!?? och gjorde det ett par dagar men inget fullt utslag och idag syntes nästan igen..
    Jag väntar och ser och tänker att om det är knas så kanske det är kroppen som säger att jag ska ta det lite lugnt ett tag... tog ju en pregotime kur direkt efter IVF:en... Skäms

Du skrev tidigare du hade ett par funderingar du skulle ta upp för dig själv... men jag ser inga??
    Glöm inte tänka på dig själv också Solig

• MissBoring
    linköping68 skrev 2012-07-31 21:55:48 följande:
    Kan nog vara klokt att ta en liten paus.

Känner att jag kan köra ett litet tag till innan vi pausar. Vi kör Menopur 375 denna gång. Svend sa först Gonal, men ändrade sig. Så vi får se hur det går. Fick ju 4 fina blåsor då vi körde Menopur vid första IVF på CFC. Fast då släppte de ju spontant på självaste äggplockardagen. Men det kan jag ju inte skylla på Menour

Åh vad roligt att du/ni är igång igen. Hoppas nu denna gången med menopur är den rätta STORT lycka till!

Zin härligt att höra.

Hejja Anne all in nu B-)

Hemulen, jag gillar långa protokollet så jag hoppas det passar dig med @-}--
  • MissBoring

Ännu en gång har jag blivit skriven på näsan om att det är onödigt att oroa sig i förväg...Skäms
    Idag möttes jag av en Glad gubbe i badrummet, å det va inte han på två ben Skrattande plus att tempen steg idag så det verkar ju som att äl kommer iaf Solig
    Blev ju bara så stressad när sekretet redan på dag 10 va vattningt å känningar av äl å ingen gubbe... jaja nu har jag ju kanske lärt mig det att inte stressa för äl i onödan men jag säger bara kanske Flört

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?