• MissBoring

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Fjällsippa. Jag vet inte om dom har på apoteket för jag fick av kliniken, men jag tycker att dom borde ha det. Inboxa mig annars så kan jag skicka ett par till diig som jag har över

• MissBoring

Söte, stort grattis

Linköping, hoppas samtalet gått bra. Inte att man blir lite undrande...

• MissBoring

Zin, vi har inte riktigt utvecklat någon ny plan än... Ska ha samtal med Svend på tisdag och höra vad han säger å så bygger vi nya planer efter det tror jag

men klart vi ska köra ihop igen

• MissBoring

Idag har jag en mindre bra dag... en tanke har ploppat upp...
    när vi inte kör IVF så blir jag gravid men det blir mf hela tiden å då körde vi IVF för att vi skulle kunna få lite extra hjälp runt om för att kunna behålla en graviditet blir vi inte gravida... känns som en ond cirkel.
    Min svägerska har dålig äggkvalitet å då har dom sagt till henne att det bästa inte är IVF, och hon har efter ca 4-5 år kämpande per gång lyckats bli gravid två gånger och då har dom stannat. Sista är fortfarande i magen men det ser ju bra ut. 
    Jag har ju inte pratat med Svend än men på labbet så sa dom att dom inte sett någon spindel i mina ägg... dock hade ju ändå den jag fick tillbaka väldigt höga poäng.. Hon sa att ägget kan ha en spindel ändå, men att dom inte lyser på fler än ett ställe (där de i förväg förväntar sig att den ska va) för att inte riskera att bränna ägget.
    Så därför tänke jag på min svägerska... eftersom vi faktiskt får till ett pluss in i mellan på egen hand så kanske det beror på att äggen är dåliga men för mig kanske det är att de är så dåliga att det inte kan bli någon graviditet på dem utan jag bara får mf... så är det så stor ide egentligen att vi fortsätter med IVF..?? 

• MissBoring
    Tuvalina skrev 2012-07-16 12:40:27 följande:
    MissB, jag förstår dina funderingar. Efter en dialog med Svend kring detta så blir det säkert lite klarare! DHEA kanske vore värt för dig att testa med!

Tack, ja jag har faktiskt tänkt det också. Ska kolla om Ludmilla hört om det och vill skriva ut eller om jag får beställa på nätet.. Hoppas också det klarnar lite imorgon!
  • MissBoring
    Fjällsippan skrev 2012-07-20 11:06:13 följande:
    Kort rapport: tyvärr visade det sig att min farhåg om för tidigt plock stämma. 1 moget ägg fick man ut, resten var omogna. Skit också.

Nej Hade du nämnt för dem att du tyckte det va tidigt?

Vad sa dom? Om du inte har lust/ork att svara på frågor idag förstår jag det mycket väl!

Nu hejjar vi på ditt ägg och hoppas det är ägget med stort D @-}--
  • MissBoring

Bengalen, ja då vet du ju nu hur det funkar å en hemmagyn är kanske inte så dumt. När du ser ett och två är bra kan du ju gå över till CFC igen

• MissBoring
    Vi4, tack jag är ok. känner lite ångest inför att vi idag ska åka och hälsa på svägerskan för första gången sen hon blev gravid. Hon är nu i 6:e månaden och det lär ju synas... tycker magar är jobbigare än när bäbisen är framme!
    Så nu ska jag se på hennes mage och samtidigt tala om att vår IVF inte gick vägen... finns roligare dagar Skäms 

Men annars är det som sagt ok, försöker hålla tankarna lite borta från ny IVF och bara ta det lite lugnt nu och försöka hitta tillbaka till lite jävlar anamma Skrattande Kroppen är nog inte så stabil om man kollar kurvan så...
    Själv  då? har du kunnat öka din dos än eller håller du dig nere på 25? hoppas iaf biverkningarna släppt! och i övrigt mår du?? kram 
  • MissBoring

Fjällsippa, håller tummarna för att guldägget blivit befruktat å delat sig fint

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?