• Enya70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Victoria71 skrev 2011-09-23 10:51:03 följande:
    Det blir ET imorgon, förhoppningsvis. Vår läkare förklarade det som att långtidsodling framför allt görs om man har väldigt många ägg, varvid man då vill skilja agnarna från vetet genom att odla länge. Har man få, vilket jag med största sannolikhet kommer att ha, tar man inte den risken. 
    Spännande Victoria. Då hoppas vi på ET imorgon! Kram {#emotions_dlg.flower}
  • Enya70
    kattenizze skrev 2011-09-23 11:59:52 följande:
    Victoria: Jag tycker inte att du ska lyssna på oss höll jag på att skriva, utan ni måste fundera ut om du är beredd att ta riskerna med en tvillinggraviditet och fundera ut om ni vill ha två barn (kanske prematura) med allt vad det innebär. Det är ett svårt beslut. Jag vet att det låter hur paradoxalt som helst, men jag hade ändå satt in två, trots den urjobbiga grav som jag genomlider. Eftersom jag också vet att chansen till en grav ökade såpass mkt för mig. För det gör det om man sätter in två.
    Håller verkligen med Katte!
  • Enya70
    Zinfandel skrev 2011-09-23 13:24:39 följande:
    Förkylt, förkylt Cool Hur mår Ville, Valle & Victor..?
    Du med alltså. Jag snörvlar och snorar idag. Typiskt detta när man jobbat järnet i tre dagar och så nu idag när jag kompar och ligger hemma o slappar då kommer förkylningen..

Men men ingen större fara med mig. Molvärk i magen och illamående och ömma tuttar och kissnödig stup i ett så allt som allt precis som det ska antar jag . VUL om precis en vecka. Spännande & nervöst

Kramar {#emotions_dlg.flower}Solig 
  • Enya70
    Fjällsippan skrev 2011-09-23 13:41:02 följande:
    ...och jag rabblar antal ET/FET och återförda embryon...
    Du och jag får starta veteranIVFklubben {#emotions_dlg.flower}HjärtaSkrattande
  • Enya70
    Zinfandel skrev 2011-09-24 09:03:16 följande:
    Det bidde tyvärr ingen bebbe, denna gång heller. Inte helt oväntat, jag är inget bra på detta haha! Det är bara att ta nya tag Glad! Först ska vi fira min 40-årsdag nästa vecka (vem trodde man skulle vara barnlös vid 40?!) och sen lite semester. Men gissa om det blir Zinfandel ikväll, nu ska jag ta en stor latte och frossa praliner & bröd ikväll Tungan ute{#emotions_dlg.djavulsk} Tjilivipp!!
    J-la skit oxå {#emotions_dlg.djavulsk}!

Vilket datum var det du fyller nu igen? Fira ordentligt! Mycket vin, ost och choklad. 
    Nä vem trodde man skulle vara barnlös vid 40. Gav lite sordin till feststämningen när jag fyllde 40 förra året tyckte jag. 

Men du, nu när jag inte får den födelsedagspresent jag helst vill ha imorgon så har jag en ny julklappsönskning.
    Vill att Tomte ska komma med bebbe åt Zin!!! 

Kramar vännen Hjärta 
  • Enya70
    Maryhe - hur är läget?

Jag har blivit tokförkyld och ligger i soffan och snörvlar. Förutom det har jag molvärk i magen mår lite illa nu och då och väntar på VUL på fredag. Hur har du et? Vad känner du? Kram {#emotions_dlg.flower} 
  • Enya70
    Zinfandel skrev 2011-09-24 14:59:10 följande:
    Grattis Victoria!

Tack alla, ni är så goa! Som vanligt har jag inte vett att vara ledsen, livet fortsätter ju Skrattande och ja Enya, det får bli julklapp istället! Födelsedagen är på onsdag Skål 

Det är så synd att många som blir gravida bara slutar höra av sig här, ni som lyckats stanna gääärna kvar, vi behöver er!! Vi vill ha er kvar!! Jo, jag förstår att man går vidare från träsket när man lyckats men det var väl Turild eller Katte som sa IVF har blivit en så stor del av livet så det är inte bara att släppa. Jag vill gärna att ni är kvar, vill ju följa er hela vägen Hjärta  
    Skrattande mig blir du nog inte av med i första taget... Är ju en i gänget och hoppas vi alla följs åt framöver i våra strävanden Hjärta
  • Enya70
    Zin - hur går det till om man vill göra en undersökning hos Alan Beer?
    Är nyfiken, så du får gärna berätta mer när du har lust Kyss
  • Enya70
    kattenizze skrev 2011-09-24 14:13:17 följande:
    Enya: du har säkert blivit förkyld för att du är gravid. Man har så taskigt immunförsvar ju när man är gravid. Du måste uppdatera oss på fredag med goda nyheter!!!
    Hoppas det inte är farligt för liten... Har googlat lite men det verkar ju inte vara så att embryot/fostret påverkas av förkylningsvirus. Helt otroligt egentligen när man själv känner sig helt j-la sänkt och hostar o snörvlar och har ont i halsen o har feber...
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?