• Enya70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Celin skrev 2011-09-29 08:18:40 följande:
    Vi får hoppas på det .
    Lycka till på fredag, minns hur spännande det var med vul efter första ivf och få gå och se hur många det var - hur läkaren titta, titta och titta och sen... "här har du en,.... och här har du en till..."  men då bara hjärta på den ena - det var magiskt och enorm lycka att det var två av två även om det i slut ändan bara blev en liten lillfis, kram
    Tack för lyckat ill! Det kan nog behövas. Är superdupernervös nu.
    Måste ha varit helt fantastiskt att få se två fina små pyren därinne.
    Kram!
  • Enya70
    Mamma gås skrev 2011-09-29 08:38:59 följande:
    Här är det lite influensakänsla i kroppen.., började kolla tempen igår då jag kände mig lite varmare än vanligt. Ligger normalt på 36.4 morgontemp och igår + idag 37.3. Lite molande känsla/värk i magen å lite svidande känsla i brösten (från igår)... Så jag vet inte om jag är på väg att bli sjuk el om det är nåt annat Glad
    Hur som helst var mitt humör igår inte det roligaste, jag brukar vara den lugna typen men igår brusade jag upp som värsta tonåringen (pga ingenting) å kände mig grinfärdig på kvällen. Kör proggisar morgon och kväll annars bara vitaminer.

Förhöjd kroppstemperatur, molande värk i magen och svid i brösten låter ju jättebra.
    Heja Mamma gås Skrattande!
  • Enya70
    Fjällsippan skrev 2011-09-29 09:42:51 följande:
    *ägglossar*
    Härligt Fjällis! Då får ni köra hårt idag och imorgon Flört!
  • Enya70
    MissCat skrev 2011-09-29 10:37:22 följande:
    Lycka till imorgon Enya, hoppas du får se flera tickande hjärtan ;D
    Tack snälla du! Jag hoppas sååå men är så nervöööööööösssss Obestämd
  • Enya70
    oceanney skrev 2011-09-29 11:08:54 följande:
    Enya Lycka till imorgon!

Inanna Håller alla tummar och tår! 
    Tack för alla lycka till. De behövs då jag har en jättejobbig dag idag. Vill helst bara gräva ner mig till imorgon.
    Kram Hjärta
  • Enya70
    AnnaLinn skrev 2011-09-29 11:56:54 följande:
    Enya70 skrev 2011-09-28 22:03:28 följande:
    Oj, förstår att du blev skrämd. Men om bm trodde det var bra så är det säkert det.
    Jag usch det är på fredag. Är skitnervös redan nu. Du får hålla tummarna för mig så gör jag samma för dig den 4e. Kramar
    Känner så väl igen mig i det du skriver mamman030, hade också en konstig brun flytning i ca två dagar men den har nu försvunnit... Vågrar inte riktigt tro på detta heller, ja att det ska gå hela vägen. Har liksom du bara lite ömma bröst i nuläget, inget annat. Ska ringa och boka i morgon, blir då kanske 11 okt...

Enya! Lycka till imorgon nu!! Och även till dig mamman.
    Tack! Och lycka till även till dig. Låter läskigt med bruna flytning men oftast är det ju inte någon fara.
  • Enya70
    mamman0301 skrev 2011-09-29 12:20:41 följande:
    AnnaLinn: visst är det jobbigt, sitter o känner efter hela tiden om jag inte har något symptom. Fy, jag bävar inför vul på tisdag.
    Ja fy vad jobbigt det här är men vi SKA igenom med lyckat resultat alla tre så det så!
    Kramar Hjärta
  • Enya70
    Eviglängtan1 skrev 2011-09-29 12:31:22 följande:

Är här inne och läser ibland, kan inte låta bli – jag bara måste följa er ha ju varit med från början men hoppade av då jag tyckte att dt jag skrev var så negativt.

Även om jag har barn och väntar barn kommer jag alltid att räkna mig som barnlös…, kan liksom inte släppa hela taget.

Vill bara berätta att när jag ruvade kände jag ingenting, fick dessutom rosa på pappret. När det såväl var dags för den stora testdagen fick jag till min stora förvåning ett plus. Kort därefter började jag blöda och tog ett nytt test och det visade något svagare plus än föregående test. Jag ringde kliniken och ville avboka tiden för VUL, men dem tyckte bestämt att jag skulle avvakta. När det så väl var dags för VUL fick vi se två små guldklimpar. Det tog oss 4 IVF och 2 FET. Har alltid fått tillbaka två embryon då jag själv velat det. Det skulle innebära för den som bara får ett tillbaka 8 IVF och 4 FET. På frågan om man/jag  vill ha ett eller två ägg, ” give me as many as possible”!!! 

Det var inte de gånger som jag fick ut flest ägg och där det fanns en del som kunde frysa som jag blev gravid utan det var en av de gånger som jag faktiskt hade sämst utdelning. Denna gång fick jag tillbaka ett sjucelligt och åttacelligt och se vad som hände – det som bara tycks hända i sagornas värld… Min dos Puregon var också hög 300 IE!

DHEA och Melatonin kanske gjorde susen, vad vet jag?

Hej eviglängtan, så kul att höra från dig. Och så fantastiskt att du väntar twins!!!
    Ditt inlägg betyder så mycket för alla som kämpar och kämpar, känner efter minsta symptom, kanske blöder lite osv osv.

Många kramar och hoppas du vill titta in nu och då hos oss Hjärta
  • Enya70
    Nu Syskon skrev 2011-09-29 13:21:17 följande:
    Jag är hemma från jobbet och är förkyld. Jag känner mig inte iform varken fysiskt eller psykiskt att gå och jobba. Jag är i tänkarfas.
    Det verkar som detta är mitt sätt att reagera. Efter ett misslyckat försök blir jag så klart först ledsen, men inte så ledsen ändå för jag hade iallafall inte väntat mig något! Sen går det nån vecka och sen blir jag besatt av att tänka ut en ny plan.
    Vi hade egenligen bestämt att inte göra några fler försök men nu vill jag ändå.
    Igår funderade jag på både ägg och sperma donation men det vill inte mannen.
    Idag har tagit kontakt med CFC, vi får se vad de svarar.
    Hur som helst så ska vi göra FET på nästa mens i slutet av oktober. (med vårt ynka embryo)
    Dessutom väntar jag på ägglossning.
    ...och funderar på hur jag skall boosta mannens spermaproduktion.
    Ni hör ju själva, jag är snart överhettad
    Åh vad jag känner igen din reaktion. Först ledsen och sedan åtgärdsdags liksom. Full fart med planer framåt.
    Blir spännande att få höra vad CFC råder er till.

Det där med att boosta mannens spermaproduktion tror jag Maryhe från Italien har skrivit en del om. Kolla tillbaka lite och se om du hittar några av hennes inlägg.

Kram och krya på dig!
  • Enya70
    Inanna Li skrev 2011-09-29 15:20:29 följande:
    Enya - Lycka till inför ditt VUL imorgon! Hoppas så innerligt att du kommer se hjärta(n) ticka! Kram HjärtaHjärtaHjärta
    Åh tack snälla du! Hjärta
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?