• Enya70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Och Boe hur har du det? Du har varit lite tyst ett tag. Hoppas allt är ok?

• Enya70
    Boe skrev 2011-10-06 16:16:54 följande:
    Gulliga Enya- jag mår ILLA!! Mest på kvällen & min dotter är sjuk så kombon illamåenda, pressande arbete, snitt 4 timmars sömn per natt & pipig bebis sliter. Ömmar i bröstvårtorna & hela tutsen:) Börjar bli nervös för VUL på onsdag. Hoppas så! Vilken skillnad på graviditeter. Sist mådde jag toppen & kände inget alls. Hoppas således att KUBen blir bättre denna gång!! Hur mår DU? Vad är nästa steg för Er? Har du skrivit in dig på mvc? Ikväll sitter man klistrad vid tv3. Man blir lättÖnskar att man hade mer kurage att vara öppen om detta. Mig hjälper det oerhört att höra andras storys. besatt av IVFandet:)
    Usch låter som du har det slitigt. Försök ta hand om dig!
    Jag mår också illa. Igår spydde jag 5 ggr! Är dock bara uppe i en idag än så länge.Flört
    Men vet du jag tar det så gärna efter allt kämpande. Spännande med VUL på onsdag, det är ju snart. Jag håller tummarna hårt hårt!

Vi ska försöka göra ett VUL till om 1-2 veckor. Var på inskrivning hos MVC i måndags. Helt surrealistiskt men fantastiskt roligt. Jag ska också kolla på TV3 ikväll. Eller försöka då vi ska ha svärföräldrarna på middag. Men annars blir det på play efteråt.

Jag känner också som du. Jag är inte alls redo att släppa taget om IVF cirkusen. Det har ju liksom blivit en del av en själv efter hela långa resan.
    Kramar Hjärta
  • Enya70
    Nu Syskon skrev 2011-10-06 19:25:10 följande:

Äntligen har jag tid att testa, läsa och skriva lite.
     Grattis Mia, vad underbart att även du plussat.

Vackoindikatorn visade 2-3 veckor alltså skall jag vara i vecka 4-5 vilket inte stämmer med något men det kanske var lite lågt pga eftermiddagsurin.
    Om det var IVFen som gjorde det så är jag i vecka 7 nu, om ÄL testet i fredags var just en ÄL så är jag bara i vecka 3 och frågan är om det ens hade gett utslag än. Så jag tror på IVFen.

Jag gav helt upp när jag började blöda efter mitt pyttesvaga plus och testade inget mer. Jag var säker på att det inte var något.

Dessutom ringde Svend från CFC idag trots avbokad telefontid i morse, när jag förklarade situationen så önskade han lycka till

Ha ha så otroligt kul! Grattis!
    Vet du när jag testade med veckoindikator på morgonen exakt i v.5+0 så visade den 3+ precis som den skulle (alltså 2+3). Men ngn dag senare så testade jag på eftermiddagen och då visade det 2-3 så jag tror du har gått längre än så. Troligtvis är du i vecka 7 nu. Fantastiskt kul! Solig
  • Enya70
    Mia69 skrev 2011-10-06 17:33:53 följande:
    Enya: Jobbigt att kräkas SÅ MKT!, men förstår känslan att det kanske gör så mycket när man når sitt mål. Spännande med nytt VUL, blir det i typ v 10 då?
    Jo. lite slitigt men som sagt fortfarande med ett leende på läpparna... Ska försöka boka ett nytt VUL imorgon och till i vecka 10. Idag är det v.8+1
    Kram Hjärta 
  • Enya70
    Mamma gås skrev 2011-10-07 10:16:33 följande:
    Ego - Har då plussat på stickan sönd, månd, tis, testade inget i ons, ett svagt plus i tors å i morse var det inget plus... Kroppen är i en sån hormonell obalans att den nästan spricker. Just nu vet jag varken ut el in, ska det gå till ett tidigt missfall vill jag att det kommer ut NU å inte drar ut på tiden. Det här är verkligen en psykisk terror. Hur som helst är jag helt inställd på att det inte blev något mer denna gången å då vill jag att det ska komma ut så snabbt som möjligt så jag slipper vänta hur länge som helst tills nästa äl.
    Är ledsen, trött, har ont å tycker att det känns pissigt just nu.. (Sorry för negget) 
    Neeeeej, vad jobbigt! Hoppas verkligen det blir en snabb process så att du kan gå vidare.
    Usch, så ledsen för din skull Gråter. Massor med kramar till dig Hjärta
  • Enya70
    myran6801 skrev 2011-10-07 09:43:50 följande:
    Inanna, men Gud vad du håller oss på sträckbänken!!!!! Är du inte galet nyfiken, tycker det verkar mkt lovande!

Ego, väntar in mensen då jag ska göra vul o sedan starta med korta metoden om allt går som planerat. Blir Danmark denna gång, känns lite läskigt faktiskt o så är jag nervös att resan krockar med helgen då min man har fixat svensexa för sin bästa kompis. Som vanligt rena rama ketchupeffekten, har skitmycket på jobbet oxå!!!

Kram sötisar
    Så spännande att du också ska till Danmark. Varmt lycka till! Solig
  • Enya70
    Nu Syskon skrev 2011-10-07 13:10:28 följande:
    Jag har varit på VUL idag och tyvärr inte fått se något hjärta picka. Solskenshistorien verkar vara för bra för att vara sann
    Det finns något där som är för litet för att kommit till vid IVFen och för stort för att ha kommit till i förra veckan så med största sannolikhet är det ett MA som stannade av när jag fick "mens" för drygt tre veckor sedan.
    Det skulle kunna vara en "virgin birth" på gång också. (inte en helt och hållet virgin men ingen sexuell aktivitet matchar storleken )

De to ett HCG och jag skall in på ett nytt VUL på onsdag för att se om det är något som växer.

Den här omgången iVF har varit hur konstig som helst och jag har pendlat mellan hopp och förtvivlan många gånger.
    Just nu känns det bara tungt. Varför skall man behöva sörja samma "missfall" flera gånger, men nu är det iallafall tredje gången gillt. Jag har tagit det med jämnmod hittill men nu känns det rätt tungt.
    Åh så jobbigt! Hoppas att du får mer klara besked nästa vecka så du kan gå vidare på det ena eller andra sättet. Många många kramar Hjärta
  • Enya70
    Mia69 skrev 2011-10-07 16:56:42 följande:
    mammagås: Men det låter lite för konstigt. Att först ha starkare plus för varje dag och sedan plötsligt minus (även om det var uppehåll en dag) på stickan låter ju helskumt. Var det verkligen inte något fel på stickan du använde idag? Har eller har du haft några symptom? Tror och hoppas att du kan få ett plus igen på måndag när du testar igen! {#emotions_dlg.flower}
    Ska du inte testa igen med en ny sticka för sökerhets skull Mamma gås?
    Kramar {#emotions_dlg.flower}
  • Enya70

Inanna - tänker på dig ikväll och hoppas du får se ett fint fint Plus.
    Kommer att hålla ögenen på FL så att jag inte missar din uppdatering ikväll eller imorgon bitti.
    Jag är säker på att du kommer att bli superglad när du testar. Kramar Hjärta

• Enya70

Fasen också! Trodde också att du säkert var gravid. Skit!
    Du får bryta ihop nu så kör du ett nytt färskförsök om ett litet tag.
    Vi hoppas på att din fina plus statistik sedan tidigare håller i sig. Då
    är det ju dags igen nästa gång. Varma kramar vännen HjärtaHjärtaHjärta 

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?