• Enya70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Inanna - du har väl TD imorgon va? Jag är såååååå nyfiken. Tror du att du kommer att testa
    imorgon eller ska du hålla oss på halster ett tag till som senast Flört?

• Enya70
    Inanna Li skrev 2011-10-05 08:48:07 följande:
    Tyvärr var jag för feg för testa imorse Skäms! Ruvar hellre lite till i ovisshet och håller fast vid drömmen om att lyckas! Jag har aldrig testat så tidigt som RD 14 förut och de andra ruvarna på listan har TD på dag 16-18. Så jag väntar nog tills på fredag om inget oönskat hinner hända innan dess!
    Ok Inanna då fortsätter vi att hålla tummarna.
    Jag hade officiellt testdag på RD14 på färskförsök.
    Det har de på CFC för både det och FET.
    Go Inanna go! 
  • Enya70
    Nu Syskon skrev 2011-10-06 06:11:30 följande:
    Det har hänt något konstigt, jag har ett tydligt plus på stickan, inget tvivel om det.
    Nu undrar jag om jag avfärdade mitt senaste IVF som ett minus för tidigt för an knapp månad sedan eller  om det blev till på ÄL förra veckan. (Jag testade inget mer efter att mensen satt igång senast.
    Just nu är jag mest förvånad.

Nån som vet, ger graviditet utslag på ÄL sticka?
    Ja det gör det definitivt! Ha ha vad häftigt. Stort stort grattis Syskon nu. Då blir det spännande sen att se i vilken vecka du är Solig!
  • Enya70
    pp08 skrev 2011-10-06 08:25:33 följande:
    RD14 idag, minus och en början till mens (mörkbruna crinone klumpar som hittills har varit helt vita). Har haft movärk i nästan 1 vecka nu så ingen tvekan att det är mens och def. minus.
    Neeeej! Gråter Fasen också. Sååååå tråkigt. Massor med styrkekramar till dig! Hjärta{#emotions_dlg.flower}
  • Enya70
    Fjällsippan skrev 2011-10-06 07:57:43 följande:
    Syskon nu: wow vad kul, grattis! Jag hade sprungit o köpt ett test med veckoindikator på studs för att få en hint när graviditeten började.
    Ja, gör det syskon! Väntar med spänning på resultatet Skrattande
  • Enya70
    Victoria71 skrev 2011-10-06 08:38:18 följande:
    Här är det RD12 och 2 v sedan ÄP - HÅLL I MIG!!!
    Åh vad spännande! Hejar på allt jag kan! Skrattande
  • Enya70
    Mia69 skrev 2011-10-06 09:36:13 följande:
    Gårdagens menskänsla försvann igår eftermiddag. Testade imorse och var stensäker på ett minus, men jag HAR ETT PLUS!  Solig
    Tjohooooooooooooooooooooooo! Fantastiskt! Du ser, det gick!!! Ha ha vad glad jag blir Solig
    Stort stort grattis till Plus!
  • Enya70
    Mia69 skrev 2011-10-06 12:32:06 följande:
    Tack för alla grattis!
    Nä, man kan tydligen inte lita på sin kropp. Konstigt att jag inte fått mer symptom när jag dessutom tar progesteron. Det var ett svagt plus men det är ju bara RD 11. Det var jättesvagt (men synligt)  efter 2 minuter men ingen tvekan efter 3 minuter. Har tyvärr haft flera missfall så det kan ju gå hur som helst MEN jag har på något sätt en bra känsla nu och lever i den!

En fråga: Hur länge tar man progesteron efter man plussat? Jag tar x2 nu.

Heja alla fortsatta ruvare!!! Åhh, vad jag håller tummarna för er!!!!!!!!Hjärta
    Mia, jag vet hur det känns efter att ha haft ett missfall tidigare. Men man måste våga hoppas och din goda känsla nu tar vi fasta på tycker jag. Sååååå roligt att du plussade. Fick du 2 embryon tillbaka?

Enligt min klinik så ska man ta progesteron x2 tom VUL ca tre veckor efter TD. MEn jag har hört många andra som blivit rekommenderade att fortsätta till v.11 el v.12. Jag frågade min klinik och det gör absolut ingen skada om du fortsätter till dess. Kroppen tar bara upp det progesteron den behöver.

Så jag har bestämt mig för att fortsätta med proggisar x2 till v.11 och sedan trappa ner under en vecka eller två.

Massor med lycka till! Hjärta
  • Enya70
    Mia69 skrev 2011-10-06 12:56:00 följande:
    Kan inte låta bli! Kanske börjar jag blöda senare idag eller om ett par dagar  men då kanske jag aldrig får vara med på listan man längtat till... Just idag är jag gravid!!!
    Ja det är du Solig! Såklart du ska flytta dig på listan. Du är så välkommen ner. Och så följer alla ni andra efter så snart det bara går!
  • Enya70
    Mia69 skrev 2011-10-06 13:22:50 följande:
    Gick plötsligt och rotade upp graviditetstestet från papperskorgen och nu är det inget plus längre! Det var ett plus någon halvtimma efter jag tagit testet imorse men nu är det bara ett streck. Skulle kanske inte skrivit upp mig på gravidlistan ännu. Tänk om jag såg fel? Min man tittade på testet imorse också och såg ett plus. Usch, nu blev det lite oroligt här. Får ta om ett nytt test imorgon. Tänk om det var ett spökstreck...
    Vet du ibörjan när strecket är svagt så försvinner det ganska snabbt från stickan. Skulle tro att du visst är gravid. Men testa imorgon bitti igen! Kramar Hjärta
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?