• Enya70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Nu Syskon skrev 2011-09-29 15:42:12 följande:
    Nu har jag fått svar från CFC. De vill boka in telefontid med läkare. Nu måste jag bara få mannen med på tåget
    Kan du inte sälja in det med att man kan ju alltid prata med läkaren och se vad han/hon säger? Det kostar ju inget och så kan man känna att man vänt på alla stenar...
  • Enya70

Hej alla,

nu är jag tillbaka efter VUL och det är ETT litet fantastiskt embryo därinne som är ca 1 cm stor och hjärtat tickar och slår fort fort precis som det ska Solig.

Jag är så fantastiskt lättad och glad idag. Tack för alla tummar! Ni är ju bara bäst Hjärta

• Enya70
    Maryhe skrev 2011-09-30 10:06:12 följande:
    ÅÅÅHHHH VA HÄRLIGT ENYA!!!!!HjärtaHjärtaHjärta
    Här sitter jag o gråter lyckotårar!
    Jag med Kyss. Åh så skönt. Kram på dig
  • Enya70
    Nu Syskon skrev 2011-09-29 18:21:50 följande:
    Jo, jag tror nog att det skall gå bra, men han gillar inte överraskningar.
    Visst var du på CFC och bor i Stockhom? ...eller har jag blandat ihp det?
    Hur gjorde du med planering av resor?

Förresten, Lycka till i morgon, jag håller tummarna stenhårtSolig
    Jo vi har gjort 6 IVF på CFC och bor i Uppsala. Jag gick hos Eva Svanborg i Solna som är samarbetsläkare till CFC.

Det där med resor till CFC har varit väldigt lätt för oss då mina föräldrar bor i Helsingborg. Så vi har åkt ner och parkerat oss hos dem och pendlat därifrån. Från Helsingborg tar det knappt 1.5 tim till kliniken i Köpenhamn (20 min båt och 45-50 min bil från Helsingör till CFC). Så vi har åkt dit för ÄP och ET (med två dagars mellanrum).

Tack för tummarna, det hjälpte Flört
  • Enya70
    Mia69 skrev 2011-09-29 20:57:48 följande:
    Enya: Lycka till på VUL imorgon! Tänker på dig och hoppas så att allting går bra!!!Hjärta
    Tack! Är såååååå glad idag Solig
  • Enya70
    linköping68 skrev 2011-09-29 20:59:33 följande:
    Ni som tar albyl minor 250 mg, tar ni en tablett/dag?
    Jag tar ca 100 mg per dag
  • Enya70
    mamman030 skrev 2011-09-30 07:08:12 följande:
    Usch här känns det inte bra alls, efter jag hade varit ute o ridit igår så kom det ljusrosa flytiningar, nu på morgonen var det lite kvar. Och mina grav symptom är ju obefintliga, så detta känns helt kört. Skit med.
    Åh vad jag hoppas att allt är ok. När var det VUL? Den 4:e?
    Tack för dina tummar idag, de hjälpte verkligen Solig
  • Enya70
    Zinfandel skrev 2011-09-30 07:16:34 följande:
    Enya: Lycka till idag, vännen! Jag är inte ett dugg orolig och jag ska tänka på dig hela dagen. Hjärta
    Åh tack bästa vännen Hjärta.

Jag höll på att få hjärnblödning då vi gjorde undersökningen. Läkaren hade en helt ny ultraljudsapparat och visste inte riktigt vilka knappar hon skulle trycka på eller hur programmet funkade.

Mitt hjärta slog så hårt att jag hörde pulsen i öronen medan hon fipplade runt med knapparna i en hel evighet. Sa att hon behövde testa runt lite innan hon kunde säga något.

Men, det visade ju sig vara alldeles utmärkt bra till slut Solig
  • Enya70
    Nu Syskon skrev 2011-09-30 09:36:38 följande:
    Oceanney, Bravo!!!
    Mycket mycket bra inlägg Oceanney!!!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?