• Enya70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

underverket 06 skrev 2011-10-07 21:22:53 följande:

Enya: Varför åker du till Danmark? Är det bättre kliniker där? Har ju läst om någon eller flera som går hos någon Sven i Danmark. Vad är speciellt med just den kliniken?

Ja jag har gått på CFC hos professor Svend Lindenberg.

I mitt fall var det så att jag gjort mina landstingsförsök på Ackis i Uppsala och det gick skitdåligt rent ut sagt. Så vi var på väg att lägga ner IVF helt o hållet. Men innan vi gjorde det så ville vi ha en second opinion. Då jämförde vi den privata kliniken Carl von Linne i Uppsala med CFC i Danmark och vi fick ett bättre intryck av CFC så då åkte vi dit.

Bla gör de laser-assisted hatching på äggen vilket kan vara av avgörande betydelse för oss äldre.
    Sedan har det ett spindelmikroskop där de kan titta på spindelapparaten i cellerna och på så sätt bedöma cellernas kvalitet ett steg till.
    Och de är öppna för oss lite äldre och för att individualisera behandlingen på ett sätt jag absolut inte upplevde i Sverige. De svenska klinikerna är så oerhört tröga att ta till sig nya forskningsrön och prova nya saker. På CFC händer det nya saker hela tiden och de deltar verkligen i forskningen på ett helt annat sätt.
    Gå in på CFCs hemsida och kolla runt om du är nyfiken http://www.copenhagenfertilitycenter.com/ 
  • Enya70
    Inanna Li skrev 2011-10-08 12:45:38 följande:
    Tack alla {#emotions_dlg.flower}KyssSolig! Jag började gråta av allt fint ni skriver till mig så jag knappt kan se skärmen och tangentbordet nu! Jag är så glad för att få finnas med i denna fina tråd med underbara tjejer som precis förstår hur jag känner! Speciellt nu när jag knappt orkar med att leva IRL! Tiden är knapp nu och pengarna snart slut men jag hoppas verkligen att ett sista (?) färskförsök i november ska uppfylla mina drömmar! Tror inte jag skulle orka med livet alls om jag inte hade detta sista hopp kvar!
    Fina Inanna - mångra kramar till dig. Förstår hur hemskt det känns idag. Försök komma ut en stund och ta en promenad och få lite frisk luft. Ta hand om dig Hjärta
  • Enya70
    Skytten skrev 2011-10-07 22:49:04 följande:
    Hej alla!

Jag har kommit hem från jobbresa två (och ska på nästa igen på tisdag....) så det blir mycket att läsa ikapp. Men jag har inte gett upp FL helt även om det kan verka så. Fast å andra sidan händer ju inget med mig just nu. Inväntar mensen så att jag kan ringa CvL och börja äl-testa inför FET. Känner av i hela kroppen att mensen är på väg.
    Kul att höra från dig Glad. Oj vad du flyger och far. Bäst du passar på nu för snart ska du bli gravve och får ta det mycket lugnare Flört
    Kramar {#emotions_dlg.flower} 
  • Enya70
    Maryhe skrev 2011-10-07 23:33:16 följande:
    Neeeej! Jag var helt övertygad om att du skulle plussa! Kan förstå att det känns otroligt jobbigt, det är ju så hårt med återkommande bakslag i kampen om att få ett barn när man också har tiden emot sig.
    Men jag tror på ditt färskförsök i November! Sänder styrkekramar till dig! Hjärta
    Maryhe - hur mår du nu. Verkar som du hämtat dig lite från din hemska upplevelse.
    Hur ser planerna ut nu? Många kramar Hjärta
  • Enya70
    Mia69 skrev 2011-10-08 11:17:06 följande:
    Inanna: Tänker så på dig idag!!! Så jobbigt när man gått i så många dagar med sån anspänning. Hoppas du kan försöka ta dig ut i göteborgssolen och försöka skingra tankarna lite. Många kramar!Hjärta

Syskon nu: Många kramar till dig idag!Hjärta
    Mia - hur är läget med dig? Hur mår du?
  • Enya70
    Victoria71 skrev 2011-10-08 11:28:06 följande:
    Kära, kära Inanna! GUD så tråkigt! Jag riktigt kände hur du hoppades på detta i dina inlägg. Det måste vara en jättepärs. Önskar jag visste var du fanns irl så jag kunde komma med lite blommor och en kram. Tänker på dig jättemycket.

Jag är på RD14 idag, fortf knappt några känningar förutom extra kissnödighet möjligtvis. Tror jag ska ta och dämpa mina förhoppningar nu när Inanna testat -. Det är väldigt lätt att flyga iväg i tankarna.
    Det är sååååå spännande nu. Jag håller verkligen tummarna så de vitnar. När är det TD?
  • Enya70
    oceanney skrev 2011-10-08 13:33:55 följande:
    RD12 idag. Idag skulle ha varit testdag hemma i Frankrike med blodprov. På sätt och vis skönt att inte testa än, att få gå och hoppas några dagar till även om det inte har funkat. Idag på cykeldag 29 vilket vilket är 1-2 dagar över tiden för mig (27-28 dagar är normal cykel för mig) för mig men både progesteron och hcg-booster förlänger säkert cykeln något.
    Och spännande här med. Låter lovande att det är 1-2 dagar över tiden. Har det hänt förut med proggisarna?
    Kram {#emotions_dlg.flower} 
  • Enya70
    kattenizze skrev 2011-10-08 14:03:15 följande:
    Viktoria: Hur fasicken lyckas du hålla dig från att tjuvtesta?
    Hej Katte - läget på tvillingfronten då?
  • Enya70
    Maryhe skrev 2011-10-08 14:17:39 följande:
    Jo jag har nog hämtat mig ganska bra nu. På torsdag ska vi på avstämning och undersökning på kliniken så får vi se vad de säger. Per telefon har vi redan pratat om att använda de frusna äggen i väntan på ev nytt färskförsök för att inte låta tiden gå förlorad. Proppar i sambon tillskott för att få fart på simmarna.Tyvärr känns det som om jag har äl nu så det blir väl i november. Måste ägna mig åt två PM skrivningar i två logistik kurser och en hälsoekonomi tenta i hälso- och sjukvårds administration nu i oktober/november så jag försöker att inte grubbla för mycket. Dock kan jag inte stå emot att kika in här flera gånger om dagen, ni har blivit som en familj!

Hur känner du dig? Börjar illamåendet att släppa? Snart ska ni väl på ul igen om jag inte fattat fel? Kram Hjärta 
    Låter som ni har en bra plan för fortsättningen! Hoppas så det kommer att lyckas snabbt!

Jag är helt ok. Vågar ju inte ta ut ngt i förskott och tänka framåt på att det skulle kunna bli en liten bebbe. Men jag försöker njuta här och nu att jag åtminstone har kommit så här långt och det känns så härligt.
    Illamåendet har dock bara ökat så nu spyr jag 4-5 ggr om dagen varje dag men bara det resulterar i det vi vill så tar jag gärna det Glad. Har fortfarande inte fått tid för ett nytt VUL men hoppas det blir mot slutet av kommande vecka eller i början av den därefter. kramar Hjärta
  • Enya70
    myran6801 skrev 2011-10-08 15:54:34 följande:
    Sötisar, någon som har tips på bra boende nära CFC i Danmark? Tänkte planera lite för DK-resan. Kram
    Det har jag tyvärr inte då vi brukar bo hos mina föräldrar i Helsingborg.
    Men CFC ligger märkligt nog i stadsdelen Nörrebro i Köpenhamn som är en av de mest slitna och sunkiga ställena i hela staden. Vi har kommit lite tidigt en och annan gång och tagit en promenad i de närmsta kvarteren och det är nästan så man inte skulle våga gå själv där mitt på ljusa dagen.
    Det huset kliniken ligger i är däremot toppmodernt och det finns också ett köpcentrum där som är fräscht

Så jag skulle inte bo precis där utan kolla hellre efter ngt centralt i Köpenhamn. Det går pendeltåg till Nörrebro från centralstation så ni kan lätt ta er dit från centrum 
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?