IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
underverket 06 skrev 2011-10-07 21:22:53 följande:
Enya: Varför åker du till Danmark? Är det bättre kliniker där? Har ju läst om någon eller flera som går hos någon Sven i Danmark. Vad är speciellt med just den kliniken?
I mitt fall var det så att jag gjort mina landstingsförsök på Ackis i Uppsala och det gick skitdåligt rent ut sagt. Så vi var på väg att lägga ner IVF helt o hållet. Men innan vi gjorde det så ville vi ha en second opinion. Då jämförde vi den privata kliniken Carl von Linne i Uppsala med CFC i Danmark och vi fick ett bättre intryck av CFC så då åkte vi dit.
Bla gör de laser-assisted hatching på äggen vilket kan vara av avgörande betydelse för oss äldre.
Sedan har det ett spindelmikroskop där de kan titta på spindelapparaten i cellerna och på så sätt bedöma cellernas kvalitet ett steg till.
Och de är öppna för oss lite äldre och för att individualisera behandlingen på ett sätt jag absolut inte upplevde i Sverige. De svenska klinikerna är så oerhört tröga att ta till sig nya forskningsrön och prova nya saker. På CFC händer det nya saker hela tiden och de deltar verkligen i forskningen på ett helt annat sätt.
Gå in på CFCs hemsida och kolla runt om du är nyfiken http://www.copenhagenfertilitycenter.com/