• Enya70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Mia69 skrev 2011-10-08 16:08:18 följande:

Läget är bra! Jag kommer dock inte testa förrän på måndag som är officiell testdag enl. kliniken. MEN jag känner mig faktiskt gravid nu så jag har bra vibbar att det blir ett plus på måndag om jag inte börjar blöda innan dess. Försöker att inte oroa mig allt för mycket. Om det är ett ordentligt plus på måndag har jag ju kommit en bra bit på vägen även om det är många etapper kvar i denna långa kamp.

Tycker också det verkar bra att du kräks även om det är jobbigt. Då verkar ju hormonnivåerna på topp! Det är ju bara några veckor kvar nu så slutar du säkert att kräkas. Om du kräks väldigt mycket kanske du ändå skall kontrollera saltbalansen i blodet på VC. Kram Hjärta

PS. Kommer inte ihåg men du skrev ju lite kring progesteron. Tar du detta fortfarande efter VUL??
    Ja jag tänker också som så att eftersom jag mår så illa måste jag ju ha mycket hormoner Glad.
    Jag har fortsatt med proggisarna 2 ggr om dagen och tänker fortsätta så till v.11 och sedan trappa ner under 1-2 veckors tid. Kram Hjärta
  • Enya70
    Hönan skrev 2011-10-08 17:07:58 följande:
    Enya: har du varit på VUL än?
    Kram t er alla!!!!
    yepp, i fredags i förra veckan och då var jag i v. 7 +2.
    Vi såg ett fint litet pyre på ca 10mm med ett finbt tickande hjärta. Så otroligt skönt
    att allt såg bra ut. Solig 
  • Enya70
    Cathy skrev 2011-10-08 17:23:14 följande:
    Hej,
    får man hoppa in här?
    Hej Enya, Innana,Hönan och ni andra som jag känner från andra trådar. Flört
    Klart du får. Du är så välkommen! {#emotions_dlg.flower}
  • Enya70
    42an skrev 2011-10-08 17:58:23 följande:
    Ego: Då är "Japanen" igång. Idag tog jag första pergotime-tabletten och imorgon blir det första sprutan, vul nästa månd så får vi se om det finns ngt liv därinne. Håll tummarna är ni bussiga!

Kram på er alla, ni är så duktiga och bussiga, håller med Maryhe (tror jag det var) som sa att ni är som en del i familjen, häftigt, när vi aldrig träffats. Tack för att ni finns!
    Så spännande det ska bli att följa dig. Hur ser upplägget ut för Japanen?
    Lycka till nu! 
  • Enya70
    mamman030 skrev 2011-10-08 18:51:34 följande:
    Hej, ser att det har skrivits massor här, jag ska läsa ikapp, kom hem från lasarettet idag, blev akut inlagd i onsdags för utomkveds, det satt illa till, fick gå in genom magen och plocka bort höger äggledare och en bit av livmodern.
    Så nu får jag inte bli gravid på 6mån. Sjukskriven i tre veckor.
    Nej men oj och usch! Vad jobbigt! Massor och massor med kramar till dig Hjärta.
    Fick du väldigt ont plötsligt eller?
    Nu får du ta det väldigt lugnt och läka dig i lugn och ro. Tänker på dig!
  • Enya70
    kattenizze skrev 2011-10-08 22:26:18 följande:
    Zinis: Du låter alltid så positiv och glad, trots att jag mycket väl begriper att ni har det jättetufft med era behandlingar. Dessutom sprider du din kunskap i tråden. Du är faktiskt ett föredöme! Hoppas så att det snart blir er tur att vänta ett (eller två!) mirakel i magen!
    Kunde inte hålla med mer. Alltid glada och positiva inlägg med massor med kunskap.
    Zin du är bara bäst! Hjärta
  • Enya70
    Mia69 skrev 2011-10-09 10:04:34 följande:
    Kortaste vistelsen på gravidlistan av alla men men.... Kände imorse att det inte stämde längre. Brösten kändes som vanligt, magen var platt och jeansen gick på utan problem. Testade idag på RD 14 och det var ett tråkigt minus. Har väl förmodligen haft en liten biokemisk graviditet som fäste en kort stund men nu är det i alla fall slut.
    Inte mycket att göra åt. Nästa gång testar jag tidigast RD 14 och slutar med det här tjuvtestandet. Nu skall jag ut i trädgården och måla altanräcke som jag fick sluta med i torsdags när jag fick mitt svaga plus. Kram till er alla.
    Neeeej! Så tråkigt Gråter. Usch är så ledsen för din skull. Kramar om Hjärta
  • Enya70
    Victoria71 skrev 2011-10-09 13:09:19 följande:
    Jag har raskt gått från spottings till blödning. Jepp, så är det. Tycker ni det finns nån anledning att vänta med gravtest ända till onsdag nu?
    Men skit också! Testa ändå för säkerhets skull då man kan blöda fast man är gravid.
    Kramar Hjärta 
  • Enya70
    Victoria71 skrev 2011-10-09 14:42:52 följande:
    Hej, om jag testar nu, rd15, kan det bli falskt minus då? Eller kan jag lita på resultatet?
    Absolut. På CFC har man officiell TD på RD14
  • Enya70
    Mamma gås skrev 2011-10-09 17:05:20 följande:
    Nej, va tråkigt!!! Styrkekramen till dig! Hjärta Jag gissar att jag varit med om samma sak denna omgång. Fick ett svagt plus i går på min TD men kände i tors att det inte stack i brösten likadant som det gjorde innan, däremot har illamående hållit i sig. Blödningen har kommit igång hos mig idag å en härlig dundrande huvudvärk oxå.
    Ta hand om dig så kommer vi igen snart igen Solig 
    Attans också. Så många ruvare och så dystra resultat. Blir så ledsen Gråter.
    Kramar till dig vännen  Hjärta
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?