• Sunseed

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

germany skrev 2012-06-05 21:14:37 följande:
    Tack snällaste du! Jag hör av mig till dig i helgen Hjärta, men just nu ska jag dra nåt gammalt över mig innan jag törs titta fram igen.

Och tack Vi 4 för dina kramar också.

Zin - Har testat och mer minus kan det inte bli, kommer dessutom stora mörkbruna klumpar. Antar att det är Crinone-rester, men fick inte så vid de förra IVF:en då jag också haft Crinone.
    Ska testa bara för att kliniken vill att man testar på TD....men knappast till någon nytta.
    Bara att tömma sorgen och så upp till ytan igen....
    Jag känner så med dig. Man vet ju hur otroligt jobbigt det är, som en käftsmäll när man har gått med en massa hopp och längtan i kroppen. Ta sorgen nu, och stärk dig själv och kom tillbaka med nya krafter när du orkar. Tänker på dig. 
  • Sunseed
    Mamma gås skrev 2012-06-05 21:32:33 följande
    Sunseed - Va bra att det löste sig så bra Flört Hihi.. Jag mejlade upp å det var Staffan som svarade på mejlet å min hemortsläkare skrev ut det. Jag sa att jag ville prova eftersom de andra försöken inte visat så bra resultat å att jag typ inte hade nåt att förlora. Har du nån kinesiolog i närheten där du bor? OM du har det skulle du kunna gå dit å testa fram upplägget av Prednisolonet (om man nu tror på den sortens behandlingar förstås ;) ) 
    Jag vet inte om det finns någon här i krokarna, men jag ska kolla upp det! Tack!
    Räcker 100 st? Det som jag redan har? Annars får du gärna skicka!

Jag ska givetvis föra fram frågan om medicinering inför nästa försök eftersom jag helst vill göra det under inrådan av läkare, men om dom vägrar så går jag min egen väg. Skrattande
  • Sunseed
    smhi skrev 2012-06-05 21:35:02 följande:
    Hej tjejer,
    Jag är ny här på FL, vill gärna vara med på denna tråd.
    Är 43 år och är på ruvrdag 11.
    Var på akuten igår pga ryggvärk och ont i mage, dem tog massor av tester på mig men de såg ingenting att jag var med barn!!??!! Ska lämna tester på torsdag. Tycker ni att det är för tidig att kolla upp ruvardag 10?
    Välkommen hit!
    Men, tog dom verkligen ett hcG-test då?

Ruvardag 10 beror på hur gammalt embryot var som du fick infört. 2-3 dagars eller 5-6 dagars?
    Det finns dom som testar tidigt, men också dom som testat positivt på testdagen eller t o m flera dagar efter den.

Hoppas att det går vägen!
  • Sunseed
    Mamma gås skrev 2012-06-05 21:42:32 följande:
    Men du.. Jag tror Peter Wilhelmsson kör i Falun.. Ska kolla upp det å återkommer med svar Solig
    Känner du honom?
    Tack!!
  • Sunseed
    germany skrev 2012-06-06 07:12:46 följande:
    Sunseed -  Din hysteroskopi, hur långt tid efter en sådan undersökning tar det innan man kan bli gravid? Hur långt tid tar läkningen så att säga? Vill gärna höra de viktigaste om denna undersökning. Funderar på att be Falun om en remiss när jag ringer och meddelar grav.testet på måndag. 

Jag behövde aldrig skrapa livmodern, för det såg fint ut, så jag skulle nog ha kunnat köra ett försök nästa ägglossning. Däremot fick jag en infektion istället, så jag har dundrat i mig massor av penicillin och har nu börjat köra en efterkur med Lactal Balans och Ovesterin som jag kör i två veckor. SEN är jag redo för hemmaförsök över sommaren innan FET blir av när kliniken har öppnat och jag har kommit hem från semester. 

Ett varmt lycka till. Det är roligt om du stannar kvar här men jag förstår också om du vill ta en paus. 
  • Sunseed
    Tuvalina skrev 2012-06-06 19:57:41 följande:
    Germany, du har tillfört oerhört mycket här med din värme och ditt engagemang! Välkommen tillbaka när du känner för det! Kan meddela att jag ska personligen av VD:n få 100 tester gratis från testlagret och 1000 kr till vårt IVF konto som plåster på såren i och med testerna med det falska positiva resultatet!! Vilken grej. Jag tänker så här: eftersom livet har varit orättvist mot oss så känns det skönt att världen är någotsånär rättvis i alla fall ❤
    Wow. Det var fint gjort av dom. Det ni gick igenom känslomässigt kan såklart inte kompenseras på något sätt, men ändå... Skönt att det finns lite kundservice kvar i samhället. {#emotions_dlg.flower}
  • Sunseed
    Zinfandel skrev 2012-06-07 20:36:58 följande:
    Oj här har det inte hänt mycket idag! Har alla gått på sommarlov?!? Solig{#emotions_dlg.flower}
    För en gångs skull hann jag hänga med trots jobbet. Skrattande
  • Sunseed
    linköping68 skrev 2012-06-07 21:28:37 följande:
    Är kvar, men har inte läst ifatt allt än. Sitter fast som i tuggummi och tar mig inte för något. Väntar även på att mensen ska komma igång på riktigt eller inte....

Väntar även svar på de typ 14 rören blod som de tog på kvinnikliniken. Har även varit hos en kurator idag och pratat. Kändes bra, men är totalt ur fas med mig själv och tillvaron. Massa saker inbokat som jag egentligen inte orkar med eller vill göra, men gör dem ändå.
    Har knappt insett att det är dags att kontakta CFC igen och rådgöra om start. Hoppas verkligen att de inte har stängt vid midsommar för det lär väl vara där det blir dags för ev plock för mig.

Kram alla!   
    Kram till dig..
    Någon sa till mig att CFC har öppet hela sommaren.. För det är där vi hamnar om våra sista frysisar inte tar sig efter sommaren. 

Skönt att höra av dig.
  • Sunseed
    Zinfandel skrev 2012-06-07 21:16:14 följande:
    Jag kom just hem och satte mig tillrätta med en stor kopp te för att följa dagens debatter men tji fick jag..!!
    Eller hur! Solig
  • Sunseed
    linköping68 skrev 2012-06-08 12:47:01 följande:
    Sunseed, Miss B: Hjärta

Har nu pratat med CFC och fått klartecken till att börja spruta imorgon för som sköterskan sa.... Vi har alltid öppet så det gör inget att det är helg  Glad Så nu blir det kanske midsommarfirande i Köpenhamn och det är ju helt ok.        
    Grattis till sprutstart. Hjärta
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?