IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Zin, vet du vilka kliniker som gör PGD?
jag har inte kunnat uppdatera mig under helgen så jag hoppas allt är bra med er tjejer!
Zin, vet du vilka kliniker som gör PGD?
jag har inte kunnat uppdatera mig under helgen så jag hoppas allt är bra med er tjejer!
Just det, det ska du ju göra. Hoppas du får göra alla prover du vill!
Söte har du bytt namn?
Maryhe, tröttsamt att det inte bara kan få flyta på men bra skörd å kul med simmarna!
42 an roligt det fanns fler idag
Tuvalina hur har det gått för dig, har du fått tag på kliniken idag å fått några svar?
Zin...jag vet inte om jag ska skratta eller gråta när jag läser vad du får gå igenom... Suck. Du måste ha en ängels tålamod som orkar fortsätta!
Idag va vi ju på återbesök hos hemma läkaren efter IVF försöket i december.
Han hade gått igenom IVF:en å tyckte den ändå såg bra ut (fast det inte blivit något) och undrade om vi va intresserade av ett försök till för det tyckte han det fanns förutsättningar för. Att vi kunde ändra lite på kuren och prova ett annat preparat, Fostimon, för att förbättra resultatet ytterligare. Det är tydligen ett ganska nytt preparat. (Någon som hört talas/provat om det??)
Då sa jag att vi fått ett plus i januari igen å då höjde han på ögonbrynet lite. Ja sa jag vi hade ju plus i november också. Så vi känner nog att vi skulle vilja vet lite mer varför det inte stannar, det är ju ändå 4:e gången sen i maj (är ju nästan varannan månad om man slår ut det..) Han sa att det säkerligen har med åldern att göra, dupliceringen/delningen inte gick till som den skulle. Vi pratade lite om det och jag frågade igen om det inte fanns något man kunde göra. Då sa han att det är ju lite omdiskuterat om det kan finnas någon gömd bakterie så det vi skulle kunna göra är att ni bli behandlade med Doxyferm och Flagyl, det är inte bevisat men det är en del kvinnor som lyckats bättre efter en sån kur... inte så dumt att bo i Ludmillas län ;)
Sen så sa jag att jag (vi) inte är redo att göra en ny IVF nu för det va så jobbigt (hade säkert att göra med mamma och allt). Då föreslog han själv att om vi ville kunde jag få prova med Fostimon i en lägre dos att börja med på andra blödningsdagen och sen komma på VUL etc men att det sen blir att köra själv hemma.
Så summan av mötet. Det kändes tråkigt att han inte trodde det fanns något annat bakomliggande än min ålder och att han inte tyckte det fanns några mer prover att ta, alla prover vi har tagit har ju sett bra ut och (Ths??) mitt sköldkörtelprov va bra nu på 1,2
Men samtidigt kändes det bra att han hittade en variant att prova, att han inte bara lobbade för IVF utan att det finns en möjlighet om vi vill men att han hittade ett annat alternativ som passa oss just nu.
Sen ska väl sägas att jag inte tjatade så mycket ang fler prover etc eftersom jag vet att jag ska få utredningen genom Kvinnokliniken iaf! Så jag ska köra kuren och när den är klar blir det lagom för starten på utredningen och efter starten så är det dags att börja med sprutorna. Skönt :)
MEN nu behöver jag er hjälp!! Vi tyckte han sa att vi skulle ta två av en tablett första dagen och sen en å den andra en...å lyssnade bara med ett halvt öra eftersom det grukar stå på paketen.. fast på utskriften står det att båda ska tas två gånger om dagen??? Ska vi ta båda samtidigt eller tar men en i taget?? Kommer ni ihåg??
oj nu blev det en hel roman... hoppas någon orkar läsa :-/
Härligt Zin att du hittade rätt tillslut!
Tuvanlina, du har det inte helt lätt nu men vi håller tummarna för att det ska blir fint när du börjar spruta.
Inanna Oj oj oj, hoppas verkligen det är över med blödningarna nu så du kan vila!
Linköping Fy vad trist men ropa inte hej än, det kan ju gå vägen iaf :)
Söte skönt att höra att allt går bra och att du fått svar på vad som ger blödningarna!
Kram till er alla