• MissBoring

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Zinfandel skrev 2012-02-13 21:31:32 följande:
    Nope, hämtade ut senast idag (jag bunkrar ) och det fanns inga med!

Konstigt det är olika! Va ju inte så länge sen jag hämtade, nov. Men iof så fick jag sprutor av gyn till fostamin för där kom dom inte med från apoteket å dom va lite annorlunda mot menopurvarianten så jag tog emot dem så det inte blir tok med graderingen..
  • MissBoring
    Enya70 skrev 2012-02-13 21:11:18 följande:
    Hej hej zin o alla ni andra. Tycker oxå det är härligt att alla hjälps åt. Allt väl med mig. Nytt besök hos Bm imorgon med mätning av magen mm, spännande. På onsdag går jag in i vecka 28 oj oj vad det går undan.

Jag har också varit på konferens tors-sön i Åre. Jag åkte faktiskt 7.5 km längd i fredags o det gick hur bra som helst med stora maggen.

Jag läser faktiskt vad ni skriver varje dag och hoppas och håller tummarna för er allihopa underbara kvinnor.

Kram på er!

Vad härligt att du kommit så långt

vi va ganska nära då, Trillevallen fast vi hade ingen tid för skidor
  • MissBoring

Super bra Anne vad härligt. Å tänk att ni båda kunde anstränga er för varandra, det tycker jag är toppen!

har inte hört om 3 dagars, bara 2 och 5, spännande.

härlig dag till er alla <3

• MissBoring
    Tuvalina skrev 2012-02-16 10:39:05 följande:
    MissBoring, hur har du det?

Jo tack ganska bra.. imorgon ska jag till kk på besöket för mf-utredning. Är ganska förväntans full faktiskt, hoppas hon kan hitta något som kan hjälpa oss. Annars inväntar jag även mensen i helgen och att jag då på dag 2 ska börja stimulera med fostimon. Har ju ingen aning om hur länge en utredning håller på eller går till men jag hoppas det ska va ok att börja med fostimon, så att det inte är så att jag måste va ostiumlerad en hel cykel för att hon ska kunna se vad som är på tok... men men får ju svar imorgon på det :)

Hur går det för dig, fick du tillbaka någon liten guldklimp idag??    
  • MissBoring
    Maryhe och Sundseed så tråkigt med minus Rynkar på näsan

Enya  hoppas din pappa snabbt kan bli frisk igen! Jag vet hur det är med sjukdommar i famljen och det är verkligen tungt!! jag hoppas inte bara för vår skull utan för min mammas skull att det ska bli en graviditet för oss snart med som kan glädja i det tuffa så jag förstår verkligen att er lilla kickare håller humöret uppe för er Solig

Jag har försökt att läsa å hänga med, men efter konferensen i helgen har veckan fortsatt i jobbets tecken, och det är lite svårt att hänga med när man inte håller sig uppdaterad varje dag mer än lite snabbt i mobilen...  Ni är ju så flitga flickor i tråden Glad 

Nu ska jag ta och läsa Sunseeds blogg Glad     
  • MissBoring
    Fjällsippan skrev 2012-02-10 18:03:25 följande:
    Ludmilas kur:

Doxyferm 2 st första dagen, sedan 1 tablett i 8 dagar (dag 1-9). 
    Flagyl en tablett morgon och en på kvällen i 7 dagar(dag 1-7). Mannen får båda dessa kurerna också.  
    Dalacin (vaginakräm) (dag 1-7)

Canestentablett (dag 8-10)

Friskvårdsbehandling: 
    Ovesterin och Lactal varannan dag i 14 dagar (med uppehåll för mensen då man tog en paus). Efter det Ovesterin mån, ons, fre...men jag vet inte hur länge. 

Detta skrev Fjällsippan när jag frågade :)
  • MissBoring
    hemulen skrev 2012-02-16 21:27:46 följande:
    Enya, nej, livet är verkligen inte rättvist. Vad jättejobbigt för din pappa och för er som är nära. Styrkekram!

MissB, lycka till imorgon

Sunseed, ser fram emot att läsa din blogg

Tuvalina, hur gick det idag, är vi samtida ruvare?

Jag fick själv ett 6-celligt tillbaka idag. Embryo 1 klarade inte upptiningen, och nr 2 tappade två celler... Känns som lite mindre chans med det än med ett som inte tappat celler, men man vet ju aldrig.
    Tack och det samma till dig (fast lite längre än till imorgon), man vet aldrig med dom små filurerna man kan inte räkna ut dem för att de inte är som alla andra, håller tummarna för att det 6 celliga är det med guld i {#emotions_dlg.flower}
  • MissBoring
    Tuvalina skrev 2012-02-16 22:21:37 följande:
    Hemulen, vi är samtida ruvare. När har du TD? Jag har TD 2/3.

De har idag satt in ett åttacelligt ägg hos mig. Jag får tillskott av progynon eftersom min slemhinna betett sig lite märkligt den senaste tiden. Dessutom blir det Fragmininj. och Trombyl från och med idag.

Sov gott alla fina!!

men vad fint, ett åttacelligt :) härligt att höra, stort lycka till!! Hjärta
  • MissBoring
    linköping68 skrev 2012-02-17 09:16:38 följande:
    Har nu testat i alla fall för att slippa vänta och visst var det ett stort j***a  

kram till er!
  • MissBoring

Slemtorsk, var ha du tagit vägen? Bytte du id som jag missat? Hoppas allt är bra!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?