• Cice

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

MissBoring..Gråter.

Usch, vad jobbigt...
    Jag lider med dig oså, men kämpa på,  det ordnar sig snart.

Styrkkram{#emotions_dlg.flower}     

• Cice

Hej alla!
    Jag ville bara önska er alla GOD JUL!!Tomte Är inte den som skriver ofta men läser mycket och kämpar lika mycket som ni andra.....

Varma hälsningar   {#emotions_dlg.flower} 

• Cice
    Hej,

Är det ngn av er som blev helt förkyld efter ET? 

Jag hade ET på fredagen, och  redan på lördag kände jag att jag hade lite ont i halsen. På måndag min näsa började att rinna ordentlig. I natten jag vaknade 2, 3 ggr i med jag var helt tätt i näsan.

Jag orka ingenting just nu, det enda jag vill är att ligga i säng... Jag börjar bli lite ledsen..

En orolig ruvare Rynkar på näsan
  • Cice
    MissBoring skrev 2013-06-20 00:00:15 följande:
    Cice. Om jag inte minns fel så har det lyckats för flera som fått en tidig förkylning, att det inte är så dumt. Lycka till
    Tack Tack MissBoring  Hjärta

Jag hoppas  att det fungera den här gg.

Hur är det med dig ? det var länge sen ?

Stor kram, Cice {#emotions_dlg.flower}
  • Cice
    Maraki73 skrev 2013-06-20 00:35:32 följande:
    Hej 
    Jag var förkyld när jag gjorde ET och jag blev gravid och har nu en dotter på snart 11 månader.
    Lycka till 
    Grattis Maraki73     Hjärta, Va rolig med en dotter !!!

Tack  så mkt på den underbar info Solig.  Det låter bra den här med förkylning då, hippie Skrattande.

Jag är fortfarande helt förkyld  {#emotions_dlg.flower} . Det skulle vara så rolig med en lite Baby .

Stor kram,

Cice

• Cice
    underverket 06 skrev 2013-06-20 09:01:10 följande:
    Cice: Du kan nog var lugn. Den enda gången det lycktas för oss och jag blev gravid var jag helt genomförkyld vid både ÄP o ET. 9 månader senare föddes vår son som nu är 4,5 år. Så jag tror det kan var positivt att var förkyld för då har kroppen något annat att ta hand om liksom o jag tror det ökar chanserna.
    Underverket, wow, grattis din son Skål.. vilken härliga ålder Nalle  !!!

Jag  har verkligen blivit glad  trotts min hemska förkylning ! Flört

Jag vill verkligen  lyckas o lämna den här stressiga, tråkiga period bakom mig.

Stor kram,

Cice{#emotions_dlg.flower} 
  • Cice
    Hej  på Er  !!! {#emotions_dlg.flower}

Vill önska alla en Glad Midsommar!{#emotions_dlg.flower}Skål Nalle

Hoppas på att vi få massor av plus i tråden..

Kram till er alla ,Solig

Cice {#emotions_dlg.flower}
  • Cice

Snorpan02

Om du har misslyckats med många IVF, så  tycker jag att  du bör kolla hur det är i din livmodern, jag menar att du bör utreda om du kanske måste  göra en hysteroscopi.

Jag har misslyckats med några IFV, samt jag har haft många missfall. Nyligen fick jag reda på att ( när jag gjorde en hysteroscopi i Aten, att jag hade mkt gammal vävnad som har utvecklats i livmodern, samt ett par muskelknutor. och som om  det inte var tillräckligt, mitt uterus hade förvrängt sig, liksom skruvat på sig. 

Efter hysteroscopin berättade läkare att  att han var nästan säkert på att  mina missfall berodde på miljön i min uterus, och att jag fick missfall i vecka 8-12 , det berodde på att jag hade inte tillräckligt med utrymme i livmodern för att embryo skulle kunna utveckla sig.

I min sista IVF Dr G sa att det var mycket svårt att göra ET, eftersom det verkade som min livmoder vreds åt sidan. 
     Jag har haft kontakt med klinik Serum i Aten, och då bestämde jag mig för att göra en histo med dem. 
    De informerade mig om att jag hade mycket gamla epitelet i livmodern, och resterna av flera missfall efter IVF, och inget mindre än några muskelknutor och min livmoder var helt förvrängd. 
     Penny förklarade för mig att det skulle vara omöjligt för mig att få fortsätta någon graviditet eftersom det inte skulle finnas tillräckligt med utrymme för fostret att utvecklas efter ca 8 veckor. Jag tror att det var en chock för mig, och samtidigt en stor glädje, ta reda på anledningen till att jag inte kunde fortsätta graviditeten efter 8-12 veckor. 
    Penny berättade för mig att det kan vara nödvändigt  att göra en hysteroscopi när patienten har testats positivt  för  Hidden klamydia,  eftersom den ofta orsakar kronisk inflammation i livmodern. Äldre kvinnor kan oså  har en förändrad vävnad i livmoderm.
    Så  här säger Dr. Penny om uterus  tillstånd som påverkar implantation ;
    we believe that hysteroscopy is of outmost importance in the management of fertility problems.

A good condition of the uterine cavity is essential for successful reproduction. Chronic hidden C infection is one of the factors that may lead to a chronic inflammatory reaction of the uterus or chronic endometritis which is thought to be related to infertility and spontaneous abortion, and it is usually asymptomatic and rarely suspected clinically.

This chronic inflammation within the uterus has some harmful effects which prevent implantation. One of these is that the inflammation leads in the long-term to formation of adhesions in the uterus. Adhesions is tissue which covers the normal lining of the endometrium and create a "barrier" which will not let the embryo to implant.

Kram,
    Cice 

• Cice
    Hej  ,
    Jag  hoppas få hoppa in här igen. Det var  länge sen  som jag skrev i denna tråd.

Jag har  en fråga till er som har gjort stimulerad FET;  vanlig FET , ET ;

Hur mycket estrofem / cycklacur har ni har tagit och hur länge  ?

Läkare har rekommenderat mig att använda  " duphaston ( dydrogesteron ) " i tablett form. Fråga är hur man  ska  kunna kombinera den med litunus ( vaginal), hur mkt av dem ska man använda ?

Hur ser eran behandlingsplan ut efter ET / FET?

Jag vill gratulera alla som har lyckats att bli gravida och skicka en styrkkram till alla  medkämpare.

Stort tack för svar!

Cice
  • Cice
    Ypke och Veronica1, STORT  GRATTIS jag håller tummar o tår  !!!Hjärta
  • Cice
    Spears skrev 2013-12-08 11:40:11 följande:
    Lagt testet som profilbild är detta ett svagt plus eller helt ok plus?
    Spears hur är det med dig ?

Kram
  • Cice
    myran6801 skrev 2013-12-27 16:37:07 följande:
    Mamma gås, vad roligt att höra av dig. Nu har våra små mirakel kommit, en pojke och en flicka! Vi är så lyckliga! Kram
    Stor Grattis myran6801.  {#emotions_dlg.flower}Hjärta
  • Cice
    Sunseed skrev 2013-12-28 20:57:31 följande:
    Jag hoppas och ber att era jular framöver blir förknippade med något helt annat. Det är du och alla andra kämpare så värda. Det gör ont i mig att veta att så många fina människor måste kämpa så. Men försök hålla ut. Det ska bli er tur. Hjärta
    Tack tack Sunseed.

Jag har inte  alls mått bra, det gör så ont, jag har misslyckats med en FET igen Gråter. Jag vet inte vad är det som är fel i min kropp, eller om det beror på mina gamla ägg. Jag försöker att tänka positivt, så gott det går. Jag måste bli stark så jag kan gå vidare igen.

Tack för dina fina ord.

Kram{#emotions_dlg.flower}
  • Cice
    Sunseed skrev 2013-12-28 21:02:30 följande:

Hur mår NI? Kul att se dig också. 

Vi mår jättebra. Liten fyller 8 månader på måndag och det är full fart. Jag kan fortfarande bli rörd till tårar att han överhuvudtaget finns. Han är bara världens bästa. Så lätt att ha med att göra. Glad, rar, go, söt... Det bästa helt enkelt. På julafton grät jag. För i flera år har jag suttit med brorsbarnen och tänkt att jag nog aldrig kommer att få uppleva en jul med barn. Men så fanns han där. Plötsligt. Och satt där mitt emellan brorsbarnen som kramade honom... Det svämmade gärna över lite den dagen.

Jag ber i mina tankar varje dag för att alla som kämpar ska få belöningen till slut, oavsett hur våra tunga resor har sett ut. Tänker på er massor.  

Underbar. Njut av din lilla familj. Du är värd det. Hjärta
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?