• Älskar min familj

Låt inte era barn bada nakna på stranden! Köp badkläder!!!

Jag tycker det är helt opassande att låta sina barn bada nakna på stranden, har man en pool på tomten så får man göra som man vill. Men inte på en allmän plats. En strand är till för alla och då passar det inte att barn springer runt nakna. Är man i så stort behov av att låta sina barn bada nakna kan man väl lika gärna åka till en strand där naken bad är tillåtet.

Jag vet att folk kommer skriva barn är bara barn, men det spelar ingen roll. Har själv ett barn på 2 år och skulle aldrig tilltåta mitt barn bada naken på en allmän badplats. För det kan störa något otroligt mycket!
    Förstår helt ärligt inte hur föräldrar tänker när dom tillåter sina barn bada nakna, man gör det ju inte i ett badhus och då ska man ju inte göra det på en allmän bad plats heller!!!

• Svar på tråden Låt inte era barn bada nakna på stranden! Köp badkläder!!!
  • Linda plus 1 man och 3 barn

Ur sol- och pedofilsynpunkt kan jag förstå dig ts, men att du personligen irriterar dig på små barn som badar nakna fattar jag inte. De är ju små barn! Är det verkligen så störande så man måste skriva om det på fl?

• Veladis
    Älskar min familj skrev 2010-07-12 11:34:54 följande:
    På en allmän badplats så får man visa respekt, det finns många som inte gillar att barn springer runt nakna och då får man ta hänsyn. Annars får man väl hitta en strand där man kan bada själva. Men en fullsatt strand så är det opassande.
    Passar inte? Bestämmer vem då?
    Jag tror knappast polisen kommer och haffar barnen eller deras föräldrar för förargelseväckande beteende.
  • Bonanza
    Älskar min familj skrev 2010-07-12 11:42:39 följande:
    Jag har verkligen ingen fobi av nakna barn, men det passar inte att springa runt naken på stranden. Klart man inte ska smyga när man byter om, det var inte det jag skrev.  Men när man 'är på stranden så ska man ha badkläder, fattar inte varför man inte vill sätta på barn badkläder. >Barnen bryr ju sig igentligen inte om dom har badkläder eller ej, det är ju föräldrarna som styr en hel del. Men jag skulle inte vilja att mitt barn sprang naken på stranden och så kanske det sitter en äckel gubbe och glor på han.-...
    Det är ju jag som ska skydda mitt barn...
    1. Din imaginära pedofil tittar nog hellre på den lilla flickan i vuxenliknande bikini än en sund och glad naken unge.

2. Om nu din imaginära pedofil tittar på din son och njuter av det sen i sin ensamhet, exakt hur har det skadat din son?
  • alvias78

Dessutom finns det väl ingen skönare att kunna få bada naken.
    Som barn ska man passa på så länge "det går"...

• April Mamma
    alvias78 skrev 2010-07-12 11:41:15 följande:

Så man ska låta pedofiler vinna genom att ta på barnen badkläder?
    Varför ska man lära barn att nakenhet är något fult?

Är det inte så också att pedofler tycker om barn som har kläder som liknar en vuxens?
    Det är inte själva nakenheten...

Men att ha badkläder på stranden är väl inte att lära sina barn att nakenhet är fult....?!

Jag tycker inte att man låter en peddo vinna genom att klä på, för mig är det bara känslan att jag inte vill att min tex 5 åring springer runt naken på en strand. Vi, eller barnen är sällan nakna hemma heller...visst efter duschen osv men att låta 5 åringen sitta naken hemma i soffan och kolla på tv osv gör jag inte.
  • Lindreas

Jamen vad fan... Om man inte klarar av att se ett naket barn, då får man bada på nätterna eller på en privat strand. Nej, jag vill helst inte ha Gösta, 83, naken i mitt ansikte, men vuxna brukar ju trots allt ha på sig badkläder, och varför ska man "lära" barn att nakenhet är fult? Tids nog kommer de vilja ha kläder på sig ändå.

Och ja, om barnen ska vara påklädda av någon anledning över huvudtaget på stranden så är det för solen, eller för att de inte ska få in sand överallt.

• Majsan70
    Älskar min familj skrev 2010-07-12 11:42:39 följande:
    Jag har verkligen ingen fobi av nakna barn, men det passar inte att springa runt naken på stranden. Klart man inte ska smyga när man byter om, det var inte det jag skrev.  Men när man 'är på stranden så ska man ha badkläder, fattar inte varför man inte vill sätta på barn badkläder. >Barnen bryr ju sig igentligen inte om dom har badkläder eller ej, det är ju föräldrarna som styr en hel del. Men jag skulle inte vilja att mitt barn sprang naken på stranden och så kanske det sitter en äckel gubbe och glor på han.-...
    Det är ju jag som ska skydda mitt barn...
    Varför skall barn inte kunnna vara nakna? Äckelgubbar skiter väl i om ungarna har kläder. Jag anser att du resonerar helt galet. Och jo jag kan garantera dig att vissa barn stölrs av att ha badkläder på. Alla mina tre barn har periodvis helst velat bada utan badkläder. Varför? Jo för att det är oerhört skönt faktiskt. prova själv. Får jag möjlighet så tar jag gärna av mina badkläder oxå.
  • charlie00

Håll dig undan från allmän badplats om du inte pallar med andra människor. Vi är av naturen nakna, precis som alla andra djur.  

Om du tex inte gillar rökare så kedjeröker du ju inte gärna men accepterar att de röker, eller hur?

Det är väl bara att blunda om du  inte gillar vad du ser. 

Svar på tråden Låt inte era barn bada nakna på stranden! Köp badkläder!!!