• Älskar min familj

Låt inte era barn bada nakna på stranden! Köp badkläder!!!

Jag tycker det är helt opassande att låta sina barn bada nakna på stranden, har man en pool på tomten så får man göra som man vill. Men inte på en allmän plats. En strand är till för alla och då passar det inte att barn springer runt nakna. Är man i så stort behov av att låta sina barn bada nakna kan man väl lika gärna åka till en strand där naken bad är tillåtet.

Jag vet att folk kommer skriva barn är bara barn, men det spelar ingen roll. Har själv ett barn på 2 år och skulle aldrig tilltåta mitt barn bada naken på en allmän badplats. För det kan störa något otroligt mycket!
    Förstår helt ärligt inte hur föräldrar tänker när dom tillåter sina barn bada nakna, man gör det ju inte i ett badhus och då ska man ju inte göra det på en allmän bad plats heller!!!

• Svar på tråden Låt inte era barn bada nakna på stranden! Köp badkläder!!!
  • Älskar min familj
    Bonanza skrev 2010-07-12 11:44:23 följande:
    1. Din imaginära pedofil tittar nog hellre på den lilla flickan i vuxenliknande bikini än en sund och glad naken unge.

2. Om nu din imaginära pedofil tittar på din son och njuter av det sen i sin ensamhet, exakt hur har det skadat din son?
    Det finns folk till allt, varför utsätta sitt barn för det????
    Jag fattar inte hur man är funtad då. Jag skulle inte vilja att nån sitter och fantiserar om mitt nakna barn...
    Jag är bara beskyddande mot mitt barn
  • alvias78
    April Mamma skrev 2010-07-12 11:45:25 följande:
    Men att ha badkläder på stranden är väl inte att lära sina barn att nakenhet är fult....?!

Jag tycker inte att man låter en peddo vinna genom att klä på, för mig är det bara känslan att jag inte vill att min tex 5 åring springer runt naken på en strand. Vi, eller barnen är sällan nakna hemma heller...visst efter duschen osv men att låta 5 åringen sitta naken hemma i soffan och kolla på tv osv gör jag inte.
    Så olika man är och så man tänker...
    Mina barn har alltid slängt av sig kläderna så fort de kommer innanför dörrarna.
    Vinter som sommar...
    Mina två yngsta badar alltid nakna. Jag har med mig badkläder... men de VÄGRAR. De är 3 och 5 år gammla. Ska jag tvinga dem?
  • Bonanza
    Älskar min familj skrev 2010-07-12 11:47:33 följande:
    Det finns folk till allt, varför utsätta sitt barn för det????
    Jag fattar inte hur man är funtad då. Jag skulle inte vilja att nån sitter och fantiserar om mitt nakna barn...
    Jag är bara beskyddande mot mitt barn
    Du är ju så ute och cyklar att du snart har gjort vätternrundan.

Utsätta sitt barn för VAD? VAD utsätter jag ungarna för om de badar näck? Om ingen av oss vet ifall en av de hundra människor på stranden är en pedofil, och ingen av oss vet ifall någon av dem tittar lite extra på de nakna barnen - hur skadas man då? Jag vill inte heller att någon ska sitta och fantisera om mitt barn, men jag tycker att det är en extremt liten risk och om någon ändå gör det är det inget som varken jag eller barnet har vetskap om.
  • nettan87

klart barn ska få bada nakna om dom vill det. slippa ha något på sig.

• Lindreas
    Bonanza skrev 2010-07-12 11:49:30 följande:
    Du är ju så ute och cyklar att du snart har gjort vätternrundan.

Utsätta sitt barn för VAD? VAD utsätter jag ungarna för om de badar näck? Om ingen av oss vet ifall en av de hundra människor på stranden är en pedofil, och ingen av oss vet ifall någon av dem tittar lite extra på de nakna barnen - hur skadas man då? Jag vill inte heller att någon ska sitta och fantisera om mitt barn, men jag tycker att det är en extremt liten risk och om någon ändå gör det är det inget som varken jag eller barnet har vetskap om.
    Tummen upp! Helt rätt! Man kan inte skydda sina barn från att bli tittade på (då får man stanna hemma) och vem som tittar kan man inte heller styra över. Däremot kan man skydda sitt barn genom att lära det att aldrig följa med någon de inte känner till exempel.
  • RiNan

Min dotter som är 4 får inte bada naken såvida det inte är hemma på en gård men min son som är strax över ett får göra det ibland (när jag vet att han har bajsat färdigt för dagen) eftersom han blir så kall i sin badblöja om han har den längre stunder. Att han är naken ser jag inget fel med. Han springer ju inte direkt runt och trycker upp sin snopp mot folk utan sitter vid strandkanten med sin hink eller guppar runt med oss i sin badring.

• Dino78

Vart ska man dra gränsen då? Vid vilken ålder?

Om det nu är så naturligt med nakenhet varför byter ni inte om oskyddat på stranden?

Ja, nakenhet ska vara naturligt men enligt min åsikt är det inte längre det. Samhället har trots allt gjort sitt med den saken.

Jag låter min 5-åring byta om på stranden men den dagen hon tycker det känns pinsamt att visa sin nakenhet kommer jag förstå det. Jag skulle ALDRIG i livet klä av mig naken på offentlig plats.

Personligen stör jag mig inte om det badar småbarn nakna på stranden men jag skulle nog reagera om det var äldre barn och verkligen reagera - och anse det störande - om vuxna gjorde det.

DIF i själ och hjärta dino78.blogspot.com/ Djurgårn tills jag dör
  • Förälskad

Jag kan förstå dig TS men det är samtidigt ingenting jag stör mig på. Tror tyvärr inte du kommer lyckas få alla föräldrar i hela det här avlånga landet att klä på sina ungar badkläder på stranden men visst kan du få avreagera dig om det känns bra.
    Jag har bikini på min dotter men under några få  sekunder när hon fryser och jag ska klä på henne klädena så tar jag av bikinin och hon är naken, på stranden.
    Nästa gång ska jag be min man hålla upp en handduk och skyla henne. Jag vill liksom inte att någon stör sig på min dotter Skrikandes

Svar på tråden Låt inte era barn bada nakna på stranden! Köp badkläder!!!