• Älskar min familj

Låt inte era barn bada nakna på stranden! Köp badkläder!!!

Jag tycker det är helt opassande att låta sina barn bada nakna på stranden, har man en pool på tomten så får man göra som man vill. Men inte på en allmän plats. En strand är till för alla och då passar det inte att barn springer runt nakna. Är man i så stort behov av att låta sina barn bada nakna kan man väl lika gärna åka till en strand där naken bad är tillåtet.

Jag vet att folk kommer skriva barn är bara barn, men det spelar ingen roll. Har själv ett barn på 2 år och skulle aldrig tilltåta mitt barn bada naken på en allmän badplats. För det kan störa något otroligt mycket!
    Förstår helt ärligt inte hur föräldrar tänker när dom tillåter sina barn bada nakna, man gör det ju inte i ett badhus och då ska man ju inte göra det på en allmän bad plats heller!!!

• Svar på tråden Låt inte era barn bada nakna på stranden! Köp badkläder!!!
  • Här och nu
    2små2stora skrev 2010-07-12 19:28:15 följande:
    Min dotter på 3 år badar inte naken av den anledningen att jag inte vill att hon ska får hel rumpan full med sand, och skulle hon bajsa så stannar det kvar i badbyxorna. Däremot har hon inte den värdelösa bikiniöverdelen på sig för den gör ingen nytta alls.

Vi sitter inte nakna hemma och äter och gör det därför inte på stranden heller.  
    Äter man på stranden kan man klä på barnet.
  • Momalicious
    Bonanza skrev 2010-07-12 11:33:42 följande:
    Jag förstår inte moraliserande nyfrälsta nakenmotståndare, så vi kan väl vara ense om att inte förstå varandra? Självklart får barn bada nakna, DE ÄR BARN. Det är inte opassande, det är inte snuskigt, det är helt naturligt och fint.

Om det finns en pedofil i busken så tackar han nog snarare alla de trashmorsor som klär sina döttrar i små bikinis, nakna ungar är inget i jämförelse med det. Och om denna pedofil mot förmodan sitter i en buske (eller på en filt) och sen går hem och runkar för att han har sett mina ungar nakna - exakt HUR påverkar det mitt barn? Exakt på vilket sätt är det något negativt för mina barn?

Sen kan jag tillägga att mina barn inte badar nakna, men det beror på solen, inget annat. Åker vi och kvällsbadar får de bada nakna om de vill.
    Kan inte hålla med mer. Jag har alltid badat naken (när jag var liten) och jag har då inga men från det, snarare tvärtom så tyckte jag det var jättejobbigt att börja ha bikini när jag började få bröst. 

Jag tänker i alla fall inte tvinga i mina barn burkor på stranden. 
  • Här och nu
    HemmaHosSofi skrev 2010-07-12 19:35:28 följande:
    Ja eller på en allmän badplats
    Eller de som går i linne o shorts i affären.
  • Lady Dahmer
    Här och nu skrev 2010-07-12 19:35:33 följande:
    Äter man på stranden kan man klä på barnet.
    måste man klä på sig om man ska äta?? Oops!

/äter ofta frulle näck
    Gillar du mina inlägg? Läs min blogg! Den är skitbra! - ladydahmer.blogg.se/
  • Trollet Ludenben

men skärpning, vilken fånig ts.... jag låter visserligen inte mina barn gå nakna på stranden pga pedofiler som fotar. Var med om det själv som barn att en stod och fotade mig och ett par andra småtjejer vid badet. Så jag låter dom aldrig bada nakna men det är inte för andras skull utan för deras egna. Om det stöt andra skiter jag i, det är dom jag vill skydda.

Älskade ungar
  • FruBG

Ts: Jag har inte läst alla inlägg men när jag skummar igenom verkar det som om alla är emot dig. Jag är med dig. Jag tänkte på detta för några dagar sedan. VARFÖR ska dem bada nakna... jag kommer aldrig låta mina barn bada nakna. Finns ingen anledning. Tycker dessutom det är lika onödigt med folk som är topless ute på stränderna.  Dessutom äcklas jag på tanken att man inte vet vilka människor det finns ute. I dagens samhälle man inte låta bli att tänka på alla vidriga pedofiler som säkert hänger på ständerna. EWW äckla av tanken...

Du är inte ensam i detta tankesätt.

• jessamy

Min dotter får bada naken. vi brukar åka och bada nakna hela familjen. Dock badar vi på kvällen när vi vuxna är nakna.
    Ifall det stör dig så mycket att barnen är nakna tycker jag nog att du ska åka till en annan badstrand.

• BlommyNess12

Ähmen vadå, barn får vara nakna på stranden men inte i  de flesta badhus, precis som vuxna kvinnor får vara topless på stranden men inte i de flesta badhus.

• Lady Dahmer
    enlitenbitkaka skrev 2010-07-12 19:40:50 följande:
    Är ju sjukt ohygieniskt med nakna barn på stranden....bajsar och kissar hur som helst, vart som helst...och inte kan det va skönt med fulla snippan med sand...
    jo badblöjan håller ju verkligen kisset och bajset på plats! Och föräldrar är ju så lata att de inte plockar bort bajset efter sina barn heller. Det bara ligger korvar öööööveraaaaaallt.

eller inte.
    Gillar du mina inlägg? Läs min blogg! Den är skitbra! - ladydahmer.blogg.se/
Svar på tråden Låt inte era barn bada nakna på stranden! Köp badkläder!!!