• Älskar min familj

Låt inte era barn bada nakna på stranden! Köp badkläder!!!

Jag tycker det är helt opassande att låta sina barn bada nakna på stranden, har man en pool på tomten så får man göra som man vill. Men inte på en allmän plats. En strand är till för alla och då passar det inte att barn springer runt nakna. Är man i så stort behov av att låta sina barn bada nakna kan man väl lika gärna åka till en strand där naken bad är tillåtet.

Jag vet att folk kommer skriva barn är bara barn, men det spelar ingen roll. Har själv ett barn på 2 år och skulle aldrig tilltåta mitt barn bada naken på en allmän badplats. För det kan störa något otroligt mycket!
    Förstår helt ärligt inte hur föräldrar tänker när dom tillåter sina barn bada nakna, man gör det ju inte i ett badhus och då ska man ju inte göra det på en allmän bad plats heller!!!

• Svar på tråden Låt inte era barn bada nakna på stranden! Köp badkläder!!!
  • Parvelnr1

Jag kan tycka att barn ska få vara nakna, som någon skrev, det är skönt ju, min har oftast på sig baddräkt, varför vet jag inte, tror jag blev smittat när jag bodde i USA av naken rädslan, trist. Vill hon vara naken får hon det.

Måste säga att jag stör mig mer på alla som röker på stranden runt mitt barn, men det är ju tillåtet? Hunden får inte följa med (varför det är så äckligt med badande hundar förstår jag inte heller, lösa hundar och hundskit kan man faktiskt ta hand om om man är lite ansvarsfull), men röka får man???

Vi borde INTE låta pedofilerna vinna och lära våra barn att nakenhet är fullt, jag tror att det är farligare att vara rädd för nakenheten. 

• Queenie70

Hahah..snacka om överspänd. Min 2 åring kommer att fortsätta bada naken i flera år till. Om det stör dig.....tja....åk hem då

• Sommaräng

Min 3-åring älskar att bada men avskyr våta badkläder, ska inte hon få bada på allmän badplats då..eller ska jag tvinga på henne badkläder??! Herregud, blunda eller gå därifrån om du inte klarar ett naket barn.

• Queenie70

Misstänker att TS tillhör dem som stör sig på en mamma som ammar sitt barn på¨ett café också...*tror*

• Lady Dahmer
    Älskar min familj skrev 2010-07-12 11:24:21 följande:
    Jag tycker det är helt opassande att låta sina barn bada nakna på stranden, har man en pool på tomten så får man göra som man vill. Men inte på en allmän plats. En strand är till för alla och då passar det inte att barn springer runt nakna. Är man i så stort behov av att låta sina barn bada nakna kan man väl lika gärna åka till en strand där naken bad är tillåtet.

Jag vet att folk kommer skriva barn är bara barn, men det spelar ingen roll. Har själv ett barn på 2 år och skulle aldrig tilltåta mitt barn bada naken på en allmän badplats. För det kan störa något otroligt mycket!
    Förstår helt ärligt inte hur föräldrar tänker när dom tillåter sina barn bada nakna, man gör det ju inte i ett badhus och då ska man ju inte göra det på en allmän bad plats heller!!!
    hur man tänker? Tja.... jag tänker som så att det är skönare att vara näck. Ungen trivs bäst så. Finns inga argument för att klä på henne.
    Gillar du mina inlägg? Läs min blogg! Den är skitbra! - ladydahmer.blogg.se/
  • Lady Dahmer
    Älskar min familj skrev 2010-07-12 11:34:54 följande:
    På en allmän badplats så får man visa respekt, det finns många som inte gillar att barn springer runt nakna och då får man ta hänsyn. Annars får man väl hitta en strand där man kan bada själva. Men en fullsatt strand så är det opassande.
    vad i himmelens namn är det för märkliga människor? Vad är problemet med nakna barn?
  • Tiger Af Lilja

Gillar inte heller att pedofiler kan smygfota och sen sprida det vidare till sina pedofil nätverk :S TRAGIIISKt att det blivit så för barn ska ju kunna bada nakna.. men min tös gör det inte.. Bättre om vi sätter dödsstraff eller spärrar in asen så kan barn springa nakna igen :)

*väntar på moralkärringarnas påhopp nu då¨*

• Lady Dahmer
    Älskar min familj skrev 2010-07-12 11:42:39 följande:
    Jag har verkligen ingen fobi av nakna barn, men det passar inte att springa runt naken på stranden. Klart man inte ska smyga när man byter om, det var inte det jag skrev.  Men när man 'är på stranden så ska man ha badkläder, fattar inte varför man inte vill sätta på barn badkläder. >Barnen bryr ju sig igentligen inte om dom har badkläder eller ej, det är ju föräldrarna som styr en hel del. Men jag skulle inte vilja att mitt barn sprang naken på stranden och så kanske det sitter en äckel gubbe och glor på han.-...
    Det är ju jag som ska skydda mitt barn...

på vilket sätt skadar det mitt barn om det sitter en gubbe i buskarna och flåsar?

• Queenie70

Tids nog förlorar barn "oskulden" vill börja skyla sig och bli medveten om könet, skaffar sig en kroppsmedvetenhet etc. tids nog.....Aldrig i helvete att jag skulle beröva mitt barn den oskuldfullheten det innebär att inte ens reflektera över att man är naken och att bara kunna njuta av att springa i solen plaska i vattnet, precis som gud skapade honom....

• Lady Dahmer
    Älskar min familj skrev 2010-07-12 11:39:22 följande:
    Är man på en allmän badplats så måste man ta hänsyn, jag stör mig inte på nakna barn men på en strand passar det inte. dom flästa tar ju på sina barn badkläder. Är man bland folk så måste man ta hänsyn
    hänsyn till vem? Dig? För jag kan lova dig att du är i minoritet. Jag kan nästan garantera att 99,9% av svenska folket inte bryr sig ett jota om nakna barn. Så vem exakt ska jag ta hänsyn till?
Svar på tråden Låt inte era barn bada nakna på stranden! Köp badkläder!!!