• Älskar min familj

Låt inte era barn bada nakna på stranden! Köp badkläder!!!

Jag tycker det är helt opassande att låta sina barn bada nakna på stranden, har man en pool på tomten så får man göra som man vill. Men inte på en allmän plats. En strand är till för alla och då passar det inte att barn springer runt nakna. Är man i så stort behov av att låta sina barn bada nakna kan man väl lika gärna åka till en strand där naken bad är tillåtet.

Jag vet att folk kommer skriva barn är bara barn, men det spelar ingen roll. Har själv ett barn på 2 år och skulle aldrig tilltåta mitt barn bada naken på en allmän badplats. För det kan störa något otroligt mycket!
    Förstår helt ärligt inte hur föräldrar tänker när dom tillåter sina barn bada nakna, man gör det ju inte i ett badhus och då ska man ju inte göra det på en allmän bad plats heller!!!

• Svar på tråden Låt inte era barn bada nakna på stranden! Köp badkläder!!!
  • thessires

Har bara läst TS: Störs man av nakna barn kan man hålla sig hemma. Punkt!

• ChoopChoopSong
    FruBG skrev 2010-07-12 19:39:46 följande:
    Ts: Jag har inte läst alla inlägg men när jag skummar igenom verkar det som om alla är emot dig. Jag är med dig. Jag tänkte på detta för några dagar sedan. VARFÖR ska dem bada nakna... jag kommer aldrig låta mina barn bada nakna. Finns ingen anledning. Tycker dessutom det är lika onödigt med folk som är topless ute på stränderna.  Dessutom äcklas jag på tanken att man inte vet vilka människor det finns ute. I dagens samhälle man inte låta bli att tänka på alla vidriga pedofiler som säkert hänger på ständerna. EWW äckla av tanken...

Du är inte ensam i detta tankesätt.
    "I dagens samhälle?" Tror du att pedofiler inte fanns förr, eller vad?

Man får hålla uppsikt över sina barn. Anmäla om man märker något konstigt eller obehagligt. På folkrika stränder är dock blottare och dyl ovanliga, eftersom de så lätt blir upptäckta, det finns ofta badvakter mm.

Ibland verkar det som om folk har paranoia. Det farligaste som kan hända ett litet, icke-simkunnigt barn på en strand, är knappast en pedofil som glor. Man ska ALLTID hålla uppsikt över sina små och inte låta dem göra vad som helst, för de kan DRUNKNA annars. Så jag förstår inte problemet - låter ni era barn springa vind för våg, bara de inte är nakna?

Fst nej, du är inte ensam om ditt tankesätt. Det finns folk till allt

• Veladis

Vi kan inte veta vem som är pedofil, och var de finns. Det kan vara nån i ICA-kön eller den trevlige grannen. Oftast sker övergepp av en för barnet känd person, dock. men man kan inte sprina omkring och vara rädd hela tiden, gömma sina barn, låsa in dem... Visst, stranden med avklädda kroppar är väl ett Mecka för måna olika fantasier, men en pedofil kan lika gärna gå hem och runka till minensbilden av din unge som suger på en glass eller något.
    Och på starnden är ju alal barn superövervakade, i allafall de små icke-simkunniga.

• Stinky

Min unge får springa runt naken på stranden när hans badoverall är blöt. Jag ser ingen mening i att låta honom gå runt i blöta badkläder bara för att behaga andra, och nej, jag tänker inte investera i flera badoveraller eller badbyxor för andras skull. Visst kan han springa runt i blöja, men den blöjan håller sig inte torr särskilt länge när han springer ned till vattnet. Han är snart 1½ år och jag kan ärligt talat inte fatta att folk kan bli upprörda av att se en liten springa runt näck.

• SötFlöt

Är du inte riktig?

★☆°♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova Sarah Mathilda 5/3 ♥¸.?°´¯) ♥☆°★
  • logg81

Jag förstår faktiskt inte alls TS.

Hade det stått något om att barn kan bli solbrända eller att det handlade om en strand där det var känt att pedofiler låg i buskarna och kröp.... så visst. Då hade jag väl sett problemet.

Men rent allmänt... Om nakna barn på allmänna strander stör dej så mye så får du väl stanna hemma. Ingen tvingar dej att titta på dessa barn...

Jag är bäst på jorden... shit happens.... =D
  • ChoopChoopSong

Och ja, till viss del ÄR detta en kulturell fråga. Man ska inte dra alla övre en kant, men jag har träffat vuxna invandrare som inte kan simma. Följdaktligen kan ofta inte heller deras barn det. (Ibland får de ju inte ens delta i simundervisningen i skolan). Samtidigt rör de sig i eller nära vatten på ett sätt som faktiskt är farligt om inte någon av dem kan simma. Och nu pratar jag inte om en halvmeterdjup plaskdamm, utan sjöar och hav.

Samtidigt tycker de att de är "hemskt" med alla "nakna" svenskar. (Läs: bikini eller baddräkt...) Så visst, det är en kulturkrock. Men jag kan inte låta bli att undra vad som är värst? Att vara naken eller att inte kunna simma? (Samt inte ens se till att barnen lär sig). 

• Victorius

Har inte läst igenom allt, men min 3-årige son älskar att springa runt naken på stranden och det är inget fel i det tycker jag. Jätteskönt att lufta   Och han har badkläder!
    Medans min andra son som idag är 8 år alltid velat ha på sig badkläder sedan han var liten.

Saga född 000420, Anton född 020905, Arvid född 070726 & Vilda född 090801 victoriablomster.blogspot.com
  • Stinky
    BamBam skrev 2010-07-12 11:31:28 följande:
    Om nu någon "stör" sig så otroligt mycket på min nakna 2åring, så säger det mer om dom än om mig som låter honom bada naken.
    Bonanza skrev 2010-07-12 11:33:42 följande:
    Jag förstår inte moraliserande nyfrälsta nakenmotståndare, så vi kan väl vara ense om att inte förstå varandra? Självklart får barn bada nakna, DE ÄR BARN. Det är inte opassande, det är inte snuskigt, det är helt naturligt och fint.

Om det finns en pedofil i busken så tackar han nog snarare alla de trashmorsor som klär sina döttrar i små bikinis, nakna ungar är inget i jämförelse med det. Och om denna pedofil mot förmodan sitter i en buske (eller på en filt) och sen går hem och runkar för att han har sett mina ungar nakna - exakt HUR påverkar det mitt barn? Exakt på vilket sätt är det något negativt för mina barn?

Sen kan jag tillägga att mina barn inte badar nakna, men det beror på solen, inget annat. Åker vi och kvällsbadar får de bada nakna om de vill.
    Vööörd!
  • Ulf Harrys Farsa

Ja vissa kanske har svårt att hålla ner ståndet när det springer förbi en plattbröstad 3åring, bäst man förbjuder barn att vara nakna och skyddar dom som är sjuka.
    En normal människa bryr sig inte om nakna barn.

Svar på tråden Låt inte era barn bada nakna på stranden! Köp badkläder!!!