BF våren 2011 i närheten av Malmö
Hej,
Någon som har bf under våren 2011 och som bor i närheten av Malmö?
Själv har jag bf den 18 april och bor i Skurup, men är född och uppvuxen i Malmö.
Hej,
Någon som har bf under våren 2011 och som bor i närheten av Malmö?
Själv har jag bf den 18 april och bor i Skurup, men är född och uppvuxen i Malmö.
Hej alla :)
Herregud jag har ju helt glömt att titta in här men nu har jag läst ikapp :) GRATTIS till alla bebisar!!!!
Thea kom den 17/4, förlossningen tog 3 timmar bara så jag hängde knappt med alls :/ Det gick helt för fort! Men allt gick bra trots en idiot barnmorska som ville skicka hem oss och 20 min senare födde jag.....nåja slutet gott allting gott :)
Hon vägde 2842 gr o va 49 cm lång :)
Vi mår jätte bra och jag är förvånad att alla graviditetskilo försvann på 2 veckor....herregud :) Nu är man bara lite degig om magen hahahahaha.
Vi är ute o går massa och tyvärr har jag inte tillräckligt med mjölk så vi ger ersättning och så ammar jag lite just för mysets skull.
Hoppas ni alla har det bra med era bebisar :)
Halloj alla.
Hoppas det är bra med er och era små underverk.
Tycker veerkligen vi får ta och träffas på en fika snart, väldigt snart.
Vad säger ni?
Min lille pojke växer så de knakar. 4 veckor blir han idag. Känns galet, för det känns som de va igr man födde honom.
Har lagt in ett klipp på youtube (eftersom de går bara länka därifrån till min blogg) på honom när han va 3 veckor & jag fångade hans underbara leende på film.
Som de värmer
">
" target="_blank">
:)
Jag träffas gärna på en fika! Nu när det är så fint väder kan man kanske ses i en park och ha picknick?
Nu njuter vi för fullt av familjelivet! Allt känns så mycket lättare nu när lillkillen börjar bli lite större (8 veckor) och vi förstår varandra bättre. Nu vågar vi oss ut på små "äventyr" nästan varje dag. Är bara lite orolig för att han i princip ratar det ena bröstet så mjölken sinar i det. Försöker pumpa för att hålla igång kapaciteten så jag hoppas att det funkar och att han vill börja äta från det igen. Hur har ni andra det? Vi har verkligen tajmat in det bra med att få barn denna årstid! :)
Hej! Jag kan också tänka mig att ses en dag! :)
Idag har det ju varit skiiitvarmt så William har legat utan byxor i vagnen.. Mysigt! :)
Vi är ute varje dag på ngt äventyr!
På lördag blir han 2 månader!!
Jag kan också tänka mig en picnick!
Här går det bra... nu är hon 3,5 vecka. Jag kan inte riktigt säga hur hon äter eller sover för jag tycker det ändras hela tiden. Nu har hon dock börjat vakna på två ggr / natt igen och vill ha mat. Jag har sååå svårt att somna om så det blir mycket vakentid för mig på nätterna och på dagen kan jag inte riktigt slappna av så mkt att jag kan ta igen sömn.
Det påverkar verkligen mycket det här med sömnen... känner mig sänkt liksom. Men det vänder förhoppningsvis !
Nu har vi äntligen flyttat in i huset. Och vilket väder!!! Det första vi monterade upp var utemöblerna och imorse åt vi frukost ute och hade det riktigt mysigt! Nu åker torkvindan upp så att vi kan hänga ut tvätten.
Jag kan definitivt tänka mig att ses, hade varit jätteroligt! Vi var på återträff i föräldragruppen nu i veckan och det var så roligt att se alla de andra små söta bebisarna.
Hur har ni det i värmen?
Här är det mest gnälligt. Igår kväll skrek vår tös 19-21. Hon verkar inte ha ont eller så utan verkar mest inte komma till ro och somna. Inte ens tutten hjälpte...hon bara skrek vid den. Det ända som hjälpte var en prommenad med henne i babybjörnen. Men vi fick gick nog ut 3 ggr med henne i den igår.Varje gång vi kom in vaknade hon och börja skrika igen. Jag var helt färdig när det var läggdags. Hon somnade som vanligt och har vaknat 2 ggr inatt för mat ( 2 tim mellanrum)
Någon som känner igen sig? Hon är 4 veckor nu..
Utvecklingssprång eller värmen??
Hallå.
Yeahcarro:
Tacka gudarna för det underbara vädret vi fick igårkväll. Pang boom och massa regn behövdes för att lätta på trycket i luften.
Vår lille verkar hata värmen. Vi har varit lite oroliga om de kan va början till kolik eller nåt!? Men det är inga direkt skrik utan bara otålighet och massa pip och gnäll heela tiden. Man blir lagom trött på de.
Varken napp eller mat funkar. Antar de är den klibbiga värmen. Baddade lite med våyservetter på honom och gav honom lite kallt vatten, verkade gillas iaf.
Hur ska vi göra med fikan?
Vågar vi spika ngt? Picnic på en gräsmatta i parken låter mysigt om vädret tillåter, annars typ på ett större café så vi får plats med vagnar vid sämre väder.
Ska vi satsa på i veckan?
Vår lille är också lite småkinkig nu i värmen, och har svårare att komma till ro.. Vill också äta mer ofta! ;) i natt sov han 7,5 timme... Helt sinnes!
Denna veckan är redan uppbokad för mig.. Isf nästa vecka?
Hej hej! Matilda har vart kvällsgnällig sen hon föddes typ. Vissa kvällar är bättre än andra men det som hjälper är att gå omkring med henne på axeln, eller att amma oavbrutet...eller andra små grejer vi har kommit på som att blåsa henne i ansiktet och sätta på mobilen ovanför sängen..då kan man vinna 10 min på det sen är det gnäll igen...men vi är ute hela dagarna och går och då sover hon gott sen ammar jag ute och sen somnar hon om så det är relativt kort tid hon är gnällig. Sen går vi och lägger oss vid 22-23 och ammar henne tills hon somnar och sen vaknar hon en gång på natten (de senaste typ 4 nätterna har hon gjort det) så man får vara tacksam över sådana saker:) det kunde vart värre