BF våren 2011 i närheten av Malmö
Hej,
Någon som har bf under våren 2011 och som bor i närheten av Malmö?
Själv har jag bf den 18 april och bor i Skurup, men är född och uppvuxen i Malmö.
Hej,
Någon som har bf under våren 2011 och som bor i närheten av Malmö?
Själv har jag bf den 18 april och bor i Skurup, men är född och uppvuxen i Malmö.
cathie: shit asså, vad tapper du är! Jag sprack jag med men detta låter ju usch aj aj aj!!
yeahcarro: borde vara på g nu ju!! Min slemgrej kom när vattnet gick.
Ja, kul har det ju inte varit! Men helt ärligt var det mest eftervården som var under all kritik! Jag hamnade ju givetvis på BB:s röda avdelning i Malmö dvs den där alla med komplikationer hamnar... Men ingen hade koll och jag upptäckte t ex själv att jag fått en ytlig blodpropp i benet. Det borde de ju kollat, eftersom jag hela graviditeten haft problem m åderbråck i benet och det står i min journal. Dessutom blev jag ju opererad och kom inte ur sängen på två dagar! Men nää, ingen hade koll på det. Sen sjönk mitt blodvärde ner till 76 innan de behagade att ge mig blod... Efter två påsar kom jag upp i 85 och då fick jag böna och be om en påse till!! Sjukt egentligen! Efter tre påsar kom jag upp i 110 och då äntligen orkade jag börja röra mig!
Men som sagt, allt är mkt bättre nu!
Hur går det för dig Yeahcarro??
Cathie- låter som att det gör hemskt ont!! Tråkigt att du blev så dåligt bemött på bb... Kunde gått illa för dig om du inte hade propsat på.
Hur går det för dig yeahcarro ? Kanske är det på g?
Vad sjukt Cathe, kan man inte anmäla eller ngt???
Det känns ingenting här, vet förståss inte vad jag ska känna!? ... tycker magen hårdnar till lite regelbundet ibland ,men det gör inte det minsta ont...märker det bara för att det blir obekvämt !
Bm besök imorgon förmiddag iaf...får se vad hon säger.... vet inte riktigt när man sätter igång om det inte sätter igång av sig själv.
Cathie: Det låter ju helt otroligt vad du varit med om. Förstår att du har ont och är trött. Hur upptäckte du att du hade en ytlig blodpropp i benet förresten?
Låter verkligen inte så trevligt att spricka så mycket. Sån tur är idag så är de ju så duktiga så att man blir återställd. Själv sprack jag ganska lite tror jag, vet inte riktigt hur mycket. Barnmorskan sa att det var lite på höger sida där jag klövs lite eftersom att han kom ut med ena handen före. Men det var visst inte så mycket och det var väl inte så många stygn heller. Dock undrar jag ändå hur man kommer att se ut sedan. Jag vågade titta efter först idag, nästan 3 veckor efteråt. Det är inte svullet längre men det ser ju verkligen inte ut som innan. Ni som fött tidigare, hur lång tid tar det innan man ser ut som tidigare (nästan iaf) och vad kan man förvänta sig? Lite privata frågor kanske men frågar man inte får man inga svar.... =) När börjar man "krympa ihop" igen? Jag tycker nästan det ser ut som om hålet är ganska stort. Jag har ju inte kollat jättenoga för det vågar jag inte riktigt. Läskigt.
YeahCarro: Hoppas verkligen det är på gång för dig nu! Det kanske börjar öppna sig iaf och det är ju bara bra om du inte känner så mycket av det. Man kan ju hoppas att så är fallet iaf =) Jag är så nyfiken på när det är dags!
De e dållet med värkar här.....baaaara går och väntar , och tjurar emellanåt :)
vilken tradig väntan, YeahCarro. Och du får tjura och gnälla precis hur mycket du vill =) Det är den enda lyxen man får ha som gravid...... Det värsta jag visste var när folk sa till mig: Men det är ju så fint väder, passa på och vara ute och njuta medans du kan. Eller hur....jag ville verkligen vara utomhus....nope, inte alls. Stick och brinn vill man helst säga =)
Ja folk är lite mer toleranta just nu mot gnället! Det är inte skoj att vänta...inte ens en liten hint kan man få när det kan vara dags ! Idag har jag dock trädgårdsarbetat...dragit ogräs och lite sånt. Sen blev det lunch på stan och en liiiiiten prommenad. Det varma vädret är ju trevligt men tyvärr så gör det så jag samlar ännu mer vatten. Aja...väntan är väl snart slut hoppas vi. Ibland undrar jag vad fan detta är för liv jag valt...men jag glömmer då att jag faktiskt väntar barn :) blir ju lite annorlunda när hon är här :)
Carro: dagen innan jag födde, eller samma dag blir det ju, var jag på stan och i lekparken med mina syskonbarn och kände heller inget alls men samma natt gick vattnet så det behöver inte vara så att du SKA känna nåt:) plötsligt så går vattnet bara (så var det för mig som sagt) om det kan vara en tröst...:)
Jag kände heller inte en endaste förvarnning. Vi var på fest hos ett par kompisar och gick inte och la oss förrän efter 2 på natten. Och på dagen hade jag också varit på stan och fixat lite grejer men kände ingenting. Det var egentligen meningen också att jag skulle köra hem från festen och att min man skulle kunna dricka lite men in i det sista så sa jag till honom att han skulle köra istället för jag pallade inte sitta bakom ratten så han fick vara nykter. Och tur var väl det eftersom att vattnet gick 1½ timme efter att vi lagt oss.
Idag blir det en liten promenad till BVC för invägning. Det verkar som att lillen äter på bra. Han har inte längre det där nyfödd-utseendet där allt är så skrynkligt. Nu börjar huden släta ut sig och fyllas ut lite. Skönt eftersom han är så himla spinkig och liten. Han har alldeles för mycket hud för den lilla kroppen =)