• Cathie

BF våren 2011 i närheten av Malmö

Hej,

Någon som har bf under våren 2011 och som bor i närheten av Malmö?

Själv har jag bf den 18 april och bor i Skurup, men är född och uppvuxen i Malmö.

• Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö
  • Smilla

Det gick jättebra på BVC. Nu är han 3 veckor och 3 dagar gammal och har gått upp till 3780g. Han ökar verkligen i vikt nu. Det kommer ju bli en liten tjockis av honom snart  =)

Hur sover era bebisar och hur ofta äter de?

• abbi

Vad härligt!

Det är olika.. Hur ofta han äter.. Det är allt från 2 till 4 timmars mellanrum! På natten är det dock 4 timmar, tack o lov! :)
    Sover gör han mkt fortfarande men inte lika mkt som i "början".. Han har vaken perioder på förmiddagen och kvällen!

• SuzR

Så himla olika, idag sov hon mellan 11 och halv två och nu igen vid 17..får se hur länge hon sover. Sen på natten mellan midnatt och 4 och kanske mellan 5 och 7 eller 8 och däremellan ammar jag!

• Smilla

Låter som vår Lillfis ungefär också. Han sover väldigt mycket och det är ju väldigt skönt. Det går iaf 3-4timmar mellan matningarna. Ibland lite mer. Är väl uppe och matar en eller 2 gånger på natten så det kan man ju inte heller klaga på.

Idag tänkte jag dock gå och köpa Miniform till honom på apoteket då han är ganska gasig i magen. Han har inte kolik och skriker men han kan fisa som en vuxen karl!!! Och det verkar göra lite ont i magen på honom ibland. Eller iaf så kan han inte koncentrera sig på något annat under tiden. Om han ligger och äter så slutar han med det när han ska fisa. Och det är inte bara en fis....utan typ 10.....rejäla brakare  =)   Min lille sötnos......

• Hanna1983

Nu har jag äntligen lite tid att lika in här! :) Vår kille äter typ var fjärde timme på natten, precis som era. På dagen, och framför allt på kvällarna, är det tätare mellan gångerna. Ibland vill han dock endast använda mig som napp för då blir han arg när det kommer mjölk! :) Som tur var har han börjat ta den riktiga nappen också ibland så det gör det hela lättare. Vilmer somnar väldigt ofta när han äter så ofta äter han lite till när han vaknar efter minituppluren.

Sover era bra på dagen? Vår kille sover nästan bara i vagnen när den är i rörelse (vaknar direkt när den stannar), i våra famnar/på våra magar eller bredvid mig när han har somnat mitt i maten. Han sover typ aldrig själv. Om jag lägger ner honom eller lämnar honom så att han blir ensam vaknar han väldigt snabbt igen. Så det är lite svårt att få saker gjorda här hemma... Hoppas att det ändras så sm

Carro

• Hanna1983

Råkade skicka iväg det för tidigt...

Ändras så småningom, skulle det stå.

Carro, jag hoppas att du är på BB nu eftersom vi inte har hört något sen slemproppen gick!

• Misswiren

Hej alla. Kikar in här då o då.
    Man e ju rätt trött, även om lillkillen lät mamma sova 7 timmar i sträck igår. Blev chockad, men inatt blev de vanliga 3 timmars ätandet. Även här e de oftare under dagen såvida vi inte är ute på promenad, då kan han sova i evigheter.

Tänkte passa på att lägga in bloggen vi skapat till sonen. Alltid kul o ha och vi ska försöka uppdatera så ofta de går.

caspian.wiren.nu

• Hanna1983

Oj, ser att jag nog blandade ihop det med någon annan i en annan tråd för här står det inget om någon slempropp! Sorry! Men jag hoppas såklart att du är på BB i alla fall! :)

• Cathie

Misswiren: men Gud...! Snacka om turbulenta första dagar! Hoppas det är bättre nu? Hur gick det m höften?

Hanna: jo visst lossnade Carros slemmis?! Hoppas också att hon är på Bb nu!

Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö