BF våren 2011 i närheten av Malmö
Hej,
Någon som har bf under våren 2011 och som bor i närheten av Malmö?
Själv har jag bf den 18 april och bor i Skurup, men är född och uppvuxen i Malmö.
Hej,
Någon som har bf under våren 2011 och som bor i närheten av Malmö?
Själv har jag bf den 18 april och bor i Skurup, men är född och uppvuxen i Malmö.
God morgon! :)
Vecka 32 idag...börjar bli trött och seg nu...men men, några veckor till kvar tills jag slutar jobba (typ 5-6)...
ska till barnmorskan på torsdag, min ordinarie bm är sjuk så det blir en annan klockan 6 på kvällen vilket är perfekt för då slipper jag ta tid från jobbet. Föräldrarutbildningen börjar också den 7 mars (min 30 års dag för övrigt..) men jag har gjort så att jag tar en hel semesterdag för detta så kan jag gå dessa tre tillfällena som är två timmar lång eller var det var. Hur har ni andra gjort med det, ni som går utbildningen?
Annars är det ok tycker jag, gick långpromenad igår och det gick bra faktiskt! Om jag inte går för snabbt:)
Hej på er!
Gick in i v34 igår och har 5 veckor kvar att jobba. Hade gärna gått hem tidigare men jag får väl stå ut.
Alla timmar till föräldrautbildning, barnmorskebesök m.m. tar jag på flextid. Jag kan ju styra lite över mina arbetstimmar själv så det är ju skönt. Dock jobbar jag igen dem rätt så fort. Barnmorskebesöken försöker jag alltid att lägga så sent eller så tidigt som möjligt på dagarna.
Jag tror vi att vi väntar en tjockis. På onsdag får vi se men genetiskt sett så blir det nog ingen sparris. Visst min man vägde inte så mycket när han föddes (han var en riktig sparris) men så är han ju tvilling också så det var väl inte så konstigt att han inte vägde så mycket.
Hej hej, går in i v 32 på fredag ! Mitt humör är helt galet igen...men nu är jag mer bölig än arg.
Jag har 9 v kvar att jobba. Känner mig redan tung dock, tur jag sitter ner för det mesta.... fick frågan idag om jag kan tänka mig att jobba nästa sommar. Tittade på chefen med stora ögon och skrattade lite nervöst....
Jag har verkligen ingen aning om hur stor el liten bebis vi väntar, om jag gissar så gissar jag på liten eftersom jag verkar känna av min bebis mindre än alla andra gör.
Jag tycker det känns som om bebisen knappt får plats i magen längre. Jag har lite svårt att sitta ordentligt nu och de trycker på från alla möjliga håll. Så han är nog stor... Rör sig massor gör han också. En liten bråkstake med andra ord =)
Vecka 34 idag! Wiie!
Vår bebbe beräknas väga 3200 o det känns nice!
Jag mår fortf bra! Känner mig tröttare igen dock! Går hem från jobb den 18 mars, så jag ska bara jobba 4 veckor till! ;)
Gött!
Jag flexar när det är föräldrautbildning och barnmorskebesök, men visst går det en del tid till det. På sätt och vis är det ju konstigt att de lägger utbildningarna under dagtid när de flesta jobbar, men samtidigt kan man ju förstå att barnmorskorna inte vill jobba på kvällarna. Jag har precis gått in i v 34 och planerar att jobba ca 4 veckor till. Typiskt att den lille inte kan berätta när han/hon ska komma så att man kan planera lite bättre. :) Att gå hemma i en vecka bara kan ju vara lite väl lite, men om man går över tiden med två veckor blir det ju fem veckors ledighet och då finns risken att jag kommer att klättra på väggarna. Men det är väl bara att vänja sig efter att rätta sig efter den lilles vilja! :)
Är man dum som kallt räknar med att gå över? Jag har sagt att jag ska jobba tills 21/4 , BF 28/4
Jag tror det e bättre att räkna med
Att gå över tiden, men jag känner ändå att jag måste gå hem om 4 veckor! ;)
Jag är så trött och mitt jobb är ganska stressigt!
Ja du har berättat att du har jättestressigt och det är ingen höjdare för bebisen så klart du ska gå hem om 4 v !!
Mitt jobb är typ noll stress så jag tuffar väl på.... :)
För att inte bli så besviken och deprimerad intalar jag mig själv att jag kommer att gå över tiden. Jag kan ju tänka mig att man kommer vara ganska så less när man väl passerat BF-datumet så det är lika bra att intala sig det redan nu. Därför har jag tänkt att gå 2 veckor innan. Men jag är också lite orolig att han ska komma lite tidigare och att jag inte ska hinna vara hemma något innan.
Dock har jag börjat fundera på om jag inte ska gå en vecka tidigare än så (dvs 3 veckor innan) eftersom mitt jobb är så stressigt och jag börjar känna mig lite obekväm här. Visst, jag kan styra lite över arbetstiderna själv och jag är inte helt låst till att befinna mig på exakt samma plats hela tiden men det börjar ändå bli lite jobbigt. Det mest stressande är att eftersom jag är konsult så vill de ha ut så mycket som möjligt av mig innan jag går hem på mammaledighet. För efter det finns det ingen annan som kan göra jobbet. Så de senaste månaderna har varit vansinningt stressiga.