• Barbaboo

4 missfall.. Finns det hopp?

Vill bara dela med mig om att jag ringde till IVF och rådfrågade lite kring upprepade missfall.

Det fanns egentligen 2 anledningar till att jag ringde, min gynläkare som jag upplevde intresserad och villig att tänka utanför ramarna (hon rådfrågade IVF läkare när hon skrev ut fragmin o progesteron) hade ju slutat på gyn och börjat på IVF kliniken, och jag ville ju nå henne och få lite pepp.

Men i alla fall så fick jag nu klart för mig att det är inte större chans att lyckas med en graviditet via IVF, för oss som har upprepade missfall. Skönt att veta för jag har såklart funderat på om det är en väg att gå.

Och som bonus på detta så fick jag då veta att min braiga gynläkare gått tillbaka till Lasarettets gynklinik och jag har nu bokat telefontid med henne nästa vecka. Det som är bra med henne är  att hon har erfarenhet från IVF och vet hur de tänker... Jag ska dela med mig allt nytt jag får till mig, det lovar jag!

Nu är det bara att hoppas att hon kan ta mig "under sina vingar".. tror vi alla behöver det när vi går igenom nästa graviditet.. att ha lugn o ro och veta vem man ska gå till.. inte olika läkare hela tiden..

Förresten.. tender love care.. har ni hört talas om den "metoden".. Hur får man veta mer om den?

Ha en fin helg alla hjältar <3

• Barbaboo
    Hjärta VILAA... stackars dig... va fan! Blir galen snart... Varför..?

Timoa, du är vårt hopp här inne.. Tack för att du hänger kvar - det ger kraft och lust att fortsätta =)

Jag läser det ni skriver tjejer och jag kan bara säga att jag orkar inte gå igenom några utredningar utomlands.
    Jag tänker nog inte gå igenom IVF heller men
    Jag tänker också att om de via IVF tar det "perfekta" embryot så finns det ju en bättre förutsättning då.. Men tydligen inte enligt doktorn här på IVF. Det ska bli intressant att disskutera detta med min gynläkare.

Frågan jag ställer mig hela tiden. "Vad ska jag göra, förändra, köpa etc etc" Man blir ju sönderstressad tyvärr..
    Därför hoppas jag få en god relation med gynläkaren som kan lotsa mig rätt..

Sen ska jag klämma ihop mina händer och falla ner på knä och be om att få bli förälder igen..

Ingen som hört om "Tender love care"

Kram! 
  • Barbaboo

Timoa, är trombyl det enda du fått hjälp med nu denna gång?

Har ju frågat min gyn förut om trombyl, men hon säger att det är fragmin som
    ska hjälpa vid upprepade missfall.. Har ju läst många som tagit trombyl och
    lyckats med sina graviditeter.

Men jag ska "önska mig" trombyl, sen ska jag prata med henne om prednisolon också.

Väntar på att min favvo gyn ska ringa denna veckan, men imorgon är det fredag så hon
    lär väl inte ringa denna vecka då.. Men men..

Å gissa vem som närmar sig ÄL Tungan ute

• Barbaboo

NAJJJJJJJJJE Wehooooooooooooooo =)

Japp, det ska bli många bebisar 2012 =))

Shit va glad jag blir, jag närmar mig ÄL och hoppas kunna plussa om ca 2-3 veckor =)

Tjohooooo, nu kör vi =)

• Barbaboo

Fru HH, välkommen hit, delad smärta är lättare att bära..

Tack för att ni finns fina tjejjer, vad hade jag gjort utan er..

Här ägglossas det och tvingar mig på karl ;)

HOPPAS innerligt att det blir PLUS och som leder till en lång o härlig graviditet och till slut en liten baby <3

Kram

• Barbaboo

Timoa det är ju fantastiskt!! 4 veckor kvar!!

Såg att om 4 dagar så är det 1 år sedan denna tråd startades..
    Snacka om att den har hjälpt mig under detta år  - och många andra.

Nu är ägglossningen förbi för denna gång och nu kommer vi till det som jag behöver
    hantera utan att bli besatt: Nämligen att tillföra kroppen progesteron som i sin tur gör att kroppen känner sig gravid. DET är så jobbigt.

Nu får ni hjälpa mig. När ska jag tidigast testa :) Jag hade stegring i torsdags så på fredag så borde ägglossningen skett...

Var snälla, jag är testoman så några dagar innan kan jag väl få testa? Men om ni är med mig här så ska jag lova att INTE börja testa om några dagar (jag kan få för mig de mest pinsamma sakerna om symtom och att jag är nog den enda som kan visa positivt INNAN typ en befruktning blivit av ;)

Mest som en kul grej =)

Tjingeling

• Barbaboo

Timoa - En vecka på torsdag, menar du då BIM -1 ?? Då har jag nog hunnit testa 5 gånger redan ;)
    Men jag får väl lov att hålla mig.. kanske ;)

Jag medicinerar med progesteron för jag har kort lutealfas. Sen har jag barnalbyl o prednisolon också.
    Plus vitaminer och mineraler.

HOPPAS!!!

• Barbaboo

Smulan, jag beklagar din förlust :(
    Jag har varit med om samma sak, i v 14 på ultraljud så fanns det ingen rörelse.. fostret hade dött v 12.. Hade precis i samma veva tagit den där jävla svininfluensavaccinationen - Undrar än idag om det hade ett samband :(
    Här finns i alla fall kraft och energi att hämta när du behöver. Kram.

Mamma77, hoppas din kropp o själ återhämtar sig snart..

Jag äter mina mediciner på morgonen. Jag tar endast 5 mg prednisolon, fick en jäkla hjärtklappning och kände mig helt skakig när jag tog 10 mg. Tyckte det kändes jättejobbigt. Progesteron tar jag på morgon o kväll.

OKEJ, ni har mitt ord på att jag testar på BIM -1 (Jag kommer bita naglar innan det) Sist jag plussade så gjorde jag det på BIM -3 ... :)

Ta hand om er alla fina <3

• Barbaboo

AnnicaP - På torsdag om 1 vecka.. alltså den 15:e borde det vara.. Är det dags för dig å testa å ? :)

Men hur skulle ni räkna..
    Hade en glad gubbe på torsdag em (testade med testlagrets äl tester på onsdag och det var en aning liten stegring, tror inte det skulle bli en glad gubbe av den lilla stegringen) Ingen glad gubbe på fredagen. Jag testade med testlagrets äl stickor också på fredagen, jättesvagt! Så jag tror jag hade en snabb stegring..

Har jag då ÄL på fredagen eller lördagen.. det är ju jättesvårt att veta.. men om det är på lördagen så är det ju BIM -1 på fredagen.. Men jag testar kanske då på BIM -2 (eftersom jag ska testa på torsdagen)..

Ja ja, det visar sig.. inte överanalysera nu ;)
    Blir det så blir det tänker jag.. Blir det inte så blir det napp nästa gång :)

Tjingeling

• Barbaboo

Grattis Tråden på 1-års dagen =)

Smulan åk in om du orkar.. bättre att kolla en extra gång tycker jag nog.. Jag har fått skrapats alla mina missfall, dels för att jag tagit den "lätta" vägen att vara sövd, men sen också för rädslan över att jag ändå ska behöva skrapas. Jag tog tabletter en gång, men det kom aldrig i gång så jag fick skrapas då med.

Själv HATAR jag just nu progesteron mic 400 mg.. FAN va jag är hormonellt rubbad..
    ALLA symtom ni kan lista, har jag nu.. Shit, orkar jag?!

Jag tänker... sänk alla krav.. en vecka.. sen får jag antingen sluta med dom eller så är jag gravid och då är det lättare..

Men det är drygt. Har ni fått symtom ni som tagit dessa proggisar?

Ställer in helgens aktivitet, örk int bry mig.. .

Kraaaam och TACK för att ni finns!

Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?