• Barbaboo

4 missfall.. Finns det hopp?

Tack igen..

Var på läkarbesök idag och myomet hade växt lite plus att läkaren kunde ana ett till myom på ca 2 cm.
    Det här gör mig ju bara ännu säkrare på att ta bort myomet..
    Ta mig 17.. jag har inte fått ut mitt missfall ännu och kan ändå ana ett litet litet hopp till framtiden..

På torsdag ska jag läggas in för skrapning så det blir till att ta det lugnt i några dagar, jag har sjukskrivit mig från jobbet för jag orkar inte träffa massa folk, även om jag rent fysiskt skulle kunna jobba..

Jag håller er uppdaterade =)

Får man fråga hur gamla ni är som kämpar efter upprepade missfall?

Jag är 39, blir 40 i december. Har alltid sagt att jag aldrig ska bli en "gammal" mamma.. Så därför får jag jobba jättemycket med min inställning..  Sen tycker jag itne att andra i 40-års åldern är för  "gamla" för att få barn.. men det är som sagt en inställning jag haft sen förut som jag jobbar bort..

• Barbaboo

Tack AnnicaP

Jo jag har jag har fått min livmoder granskad och den har inga fickor och den ser i övrigt "fin" ut.
    Jag frågade läkaren (jag gillar att fråga alla dessa olika läkare jag träffar  om samma saker eftersom jag vill ha så mångas erfarenhet och kunskap som möjligt) och hon sa ju att de helst inte går in med instument men när det gäller sådan här MA så får de ofta gå in ändå för att allt inte kommer ut.. och hon tittade i mina journaler och sa att allt sett så bra ut så jag kan ta en skrapning, men att det är upp till mig att ta beslutet. Och jag chansar.

Ang operationen så räknade jag ut såhär.
    Gör en skrapning nu i mitten av feb, får igång mensen i slutet av mars (hoppas jag) och sen ska jag börja spraya ngn gång och det ska jag göra i 3 månader sa läkaren igår. Då blir det i slutet av juni. Vilket är bra eftersom vi reser utomlands i början av juni.

Så mina "bli med barn" försök lär ju fortsätta i höst ngn gång.. =( En massa tid går känner jag...
    Men det blir ändå att försöka med nya förutsättningar (och med en renoverad livmoder)

Skönt att höra ang åldern..
    Jag har ju fått för mig att det är just det som spökar för mig med mina upprepade mf, men å andra sidan började missfallen när jag var 37... ja ja..

Kram till alla =)

• Barbaboo

Timoa, när ska du in på VUL?
    Du håller oss uppdaterade va?
    Jag hoppas INNERLIGT att det går bra <3

• Barbaboo

Vilaa, jag beklagar dina missfall.. måste varit sjukt jobbigt att föda fram fostret först.. huvva.. Jag gjorde en abort när jag var 16 år, jag var i 16 veckan och visste inte om att jag var gravid!! Hade mens som vanligt.. det var min mamma som funderade lite kring att jag var så törstig och kissnödig hela tiden.. men jag skulle till ungdomsmottagningen och göra ett klamydiatest och där upptäcktes det att jag var i v 16!! SJUKT.
    Hur som haver fick jag föda fram detta foster och det var det vidrigaste.. en förlossning helt enkelt.. när jag var 16!! Kan inte förstå..

Jag har gjort ganska många skrapningar och aldrig fått problem av det så jag kör på det.

I går började jag få ordentlig ont i magen och idag har jag smärtor, tagit 1000 mg alvedon och det hjälper något. Det börjar också komma lite blödningsaktigt.. så antagligen så är det ordentligt på gång nu och skrapningen blir mildare tack vare det.

Jag ska kolla på massa filmer idag och låta timmarna gå.. väntar hem min dotter efter skolan som jag njuter av extra mycket just nu.. hon tröstar mig fast hon inte vet vad jag går igenom.. tacksam <3

Återkommer med uppdateringar...

Tack för att ni hänger kvar i tråden och peppar!!

• Barbaboo

Ja det är verkligen skräp att vara gravid. Pyskiskt jobbigt som 17. Men ändå vill vi inget annat än att få våra bebisar till slut..

Runt 18 tiden i kväll började jag störtblöda och jag har haft sjukt ont i form av sammandragningar och kramper. Jag åker ändå in i morgon bitti eftersom jag tror att jag har mycket kvar ännu.. undrar bara hur natten ska gå..
    Nu hjälper inte alvedon längre =(

Jag har tagit kontakt med en kinesisk klinik som ska hjälpa mig att ställa kinesisk diagnos och behandling blir sedan örter.. jag tycker det låter spännande och är villig att göra allt. Varför kan inte en tusenårig läkekonst hjälpa mig när det har hjälpt miljoner andra människor.. jag litar inte blint till 100% på vår traditionella medicin, kan va bra med en kombo =)

Ja ja.. men här och nu.. måste gå å lägga mig.. försöka slappna av och hoppas att jag inte blöder så jäkla mycket i natt.. upp kl 05:30 och ta cytotec (tror jag det heter) sen till sjukhuset 07:30..
    Sen zzznark (narkos) och vips så är det klart.. snart där.. sen slipper jag detta..

Sen skriver jag och berättar hur det gått..

God Natt

• Barbaboo

mlain, tack för dina hoppfulla ord =)

Nu är jag hemma igen efter operation. Trots skyfallen igår så fanns det en hel del att ta bort och jag kände direkt efteråt att livmodern var mjuk och medgörlig igen, från att har varit stenhårt igår och i morse.. Skönt!

Nu är det över för denna gång.
    Jag ska ta tillbaka kraften och bygga upp mig fysiskt, psykiskt, mentalt och känslomässigt.
    Jag ska resa utomlands,
    Jag ska "renovera" min livmoder från myom.
    Jag ska äta örter och få akupunktur.

Sen jäklar!

Kram.

• Barbaboo

Nu får ni hjälpa mig.
    Detta svar kom från Kinesiska kliniken idag..
    What to do??
    ....

Hej Marie,

Va synd att du inte kom tidigare. Då hade vi kunnat hjälpa dig att behålla barnet. Lycka till med skrapning imorgon.

Det är bra för dig att börja medicinera dig med kinesisk medicinen efter skrapning eftersom du blir mycket svagare än normalt. Med en bra återhämtning ökar din chans att bli gravid igen. Därför tycker vi att du ska köra igång med det så fort som möjligt.

-------

Ang myom:

Varför ska du operera bort myom när du kan bli gravid? Om det är pga återfallande missfall så är kinesisk medicin en mycket bra lösning (utan att du behöver operation).

För att göra en kvalificerad bedömning behöver vi veta följande:
    1. Var i livmodern myom växer, utanför livmodern, inuti livmodern, eller i mitten?
    2. Har de tänkt operera bort hela livmodern eller en del av livmodern.
    3. Vilka symptom upplever du från myom, har du tex mycket blödningar eller ont i magen mm?

Kinesisk medicin fungerar även mot myom, man kan också kombinera den med medicineringen på sjukhuset.

• Barbaboo

Jag vill bara skriva att jag inte fått ngn som helst ångest över kontakten och svaren jag får från Dr Yang.
    Tvärtom faktiskt. Jag är helt övertygad om att det inte är kvacksalveri (det är nog den typiskt svenska inställningen till all alternativ medicin) utan jag tror att det just är ett alternativ eller varför inte komplement till den västerländska sjukvården.

Jag kontaktar endast dem jag TROR kan hjälpa mig och när jag läste hennes patientfall så blev jag jätteglad, tog kontakt med henne och beskrev mina problem. Så hennes svar var väldigt hoppingivande för mig.

Jag gav er ingen bakgrundshistoria till varför jag fick hennes svar, men jag BAD henne om hjälp och hon svarar givetvis utifrån hennes tro och lära.

Ni kan väl kolla hennes hemsida och läsa om hennes patienter, jag tror säkert att ni blir lite nyfikna.
    Jag hoppas givetvis att min lyckade patienthistoria ska stå där om cirka 1 år ;)

http://www.chinesemedicalcenter.se/page_se/patientfall.html#fertilitet

Jag har pratat med henne och har fått tid lördag den 26 och gissa vad jag längtar =)

Även om detta inte leder till ett barn så kommer jag säkert bli ännu mer säker på att jag gjort ALLT som står i min makt för att få ett syskon..

Återkom gärna med reflektioner efter ni läst på Dr Yangs hemsida.

• Barbaboo

Hello Timoa..
    Kolla vad jag hittade på "9 månader" Kan förklara din mage =)

Från: http://www.niomanader.se/content.asp?id=43

När kommer magen?

När magen visar sig avgörs av en hel del olika faktorer som vi sällan kan påverka. Det är ofta en evig väntan innan man kan visa upp sin graviditet men när magen väl kommer så brukar den komma snabbt.

En del kvinnor tycks redan tidigt i graviditeten få en liten mage eller svullna runt livmodern. Det kan tom vara så att byxor och kjolar inte ens passar så tidigt som i vecka 6-8.
    Är då detta verkligen bebisen? Nej, tyvärr inte. Den är fortfarande allt för liten för att synas.
    I början på graviditeten så är det mycket som pågår i din kropp, och lite förenklat kan man säga att hormonerna påverkar hela ditt system. Tarmarna svullnar, på vissa mycket och på vissa lite, och därför kan vissa se gravida ut tidigt. Svullnaden försvinner för dom flesta, dock inte för alla, efter ett par veckor och man återgår till sin normala storlek tills det är dags för den riktiga magen att göra entré.

Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?