• Barbaboo

4 missfall.. Finns det hopp?

Annica P

När jag lyssnar till mitt hjärta (som jag glömmer allt för ofta) så kommer jag inte operera mig..
    När jag lyssnar till mitt svenska tvivel som sitter i skallen, så blir jag sååå fundersam kring alternativ medicin..

Så det viktiga är att landa i ett svar inom mig, kan jag leva med att välja bort den ena eller andra och känna att det var rätt beslut - utifrån det jag trodde var det bästa just då -

Det är ju ändå magkirurgi...Det finns risker där de kan ta hela livmodern för mig om det värsta skulle hända..

Phu.. jaja.. jag behöver inte bestämma mig idag.
    Ser fram emot besöket hos Dr Yang om 1 vecka. Jag ska förövrigt skriva en lista på mina övriga "åkommor" som ADHD och mild depression också... kanske jag blir kvitt ngt som inte alls har med upprepade missfall att göra.. Då har jag ju ändå vunnit =)

Ska kalla mig Optimist konsult kanske ;)

• Barbaboo

Wehoooo AnnicaP - Grattis Grattis Grattis.. Jag håller bägge tummarna och bägge tårna =)

Håll oss uppdaterade!!
    Kram

• Barbaboo

Weeeee Ninnin82, shit vad det händer grejjor här =) GRATTIS!!

Hejja Hejja Hejja =)

Håll oss uppdaterade!

• Barbaboo

flawless - tappa inte modet vi är många som hoppas =) Även om det inte fungar denna gång =)

• Barbaboo

Hej på er bästa gänget  =)
    (Tycker det är coolt att ni hänger kvar här och berättar om med och motgångar)

Hos mig har det vuxit fram ett beslut om att inte operera bort mitt myom.
    Hela mitt väsen säger NEJ och jag måste lyssna till mitt hjärta.

Det innebär att jag måste acceptera mitt beslut och lita på att jag gör det bästa beslutet utifrån det jag tror på och vad jag känner att jag behöver just nu. (Orkar def inte gå igenom en hormonbeh, jag är trasig som det är).

Jag har dessutom pratat med läkaren som skrapade mig i torsdags och hon sa samma sak som de andra läkarna har sagt, "att sitter myomet i väggen och inte buktar inåt så är det inte det som är problemet". Hon berättade att jag hade haft en jämn och fin yta i livmodern och såg inga konstigheter alls. =)

Däremot kommer jag hänge mig totalt (så mkt jag klarar och utifrån mina egna förutsättningar) till kinesisk medicin, yoga, akupunktur, meditation, kostförändringar mm.

För det är DET jag tror på.
    Kanske inte leder till ett barn, men jag har då fixat min inre miljö till den bästa förutsättningen.
    Och det kan jag lättare leva med om det inte skulle leda till ett barn.
    Att jag, utifrån min kraft, skapade en god hälsa för en graviditet. Jag vill kunna säga; "Jag gjorde det som stod i min makt och det jag trodde på." Resten är upp till de högre makterna.

Det känns helt rätt faktiskt och jag ser fram emot att träffa Dr Yang på lördag =)

Kanske ska jag skapa en blogg här på FL utifrån den här processen..

Shit, nu måste jag lägga in brödet i ugnen så de inte jäser i hjäl..

Tjing

• Barbaboo

Hello i stugan

Vilken aktivitet det är här Tungan ute

Nu har jag varit på besök hos Dr Yang och det kändes både märkligt och helt perfekt.
    Det märkliga är att det är så långt ifrån vår traditionella sjukvård och medicin som vi har här i Sverige..
    Det perfekta är att det är precis så jag vill ha det...

Mottagningen var traditionellt västerländsk, liten privat mottagning.
    Ett örtapotek fanns det och en liten samtalsdel samt ett väntrum, allt i samma rum =)
    Inte så kul att berätta om sina problem om det är folk där som väntar.. Men som sagt, vi är ju lite hemliga här i Sverige.. Det kanske inte är så känsligt att berätta om sina problem i Kina, vad vet jag..
    Men det var bara min vän som var i "väntrummet" så det gjorde ingenting =)

Nåväl, jag fick fylla i ett formulär om min "sjukdomsbild" och vi samtalade kring detta formulär och  jag förstod inte hälften av vad hon sa...Skrikandes ... jag fick räcka ut tungan hon hon tog min puls.. skrev på kinesiska och berättade om att jag hade obalanser i kroppen. Min Yin var för svag och det är den jag ska stärka med varma drycker och en fruktansvärt äcklig örttablett som är lika stor som en tugummikula som finns i automat. Denna örtkula ska jag tugga på och svälja.. och jag lovar att jag får kvälningar utan dess like.. Men den fungerar! Jag blir aldelses varm och blir lite skön i kroppen på nå vis.. Det här ska jag äta i 1 månad för att stärka och värma min livmoder och få bra blodcirkulation osv.

Sen fick jag komma in på akupunktur och jag fick även en lampa riktad mot min livmoder med infraröd värme (jätteskönt) Kände att livmodern började få genomströmning eftersom den började dra ihop sig lite..
    Dr Yang poängterade att akupunktur inte var min "huvudbehandling" utan det är örter.

Jag ska så fort jag blir gravid igen få torkade örter för att få behålla mitt foster. Detta ska jag inte ta nu utan nu är det att få kroppen i balans, yin & yang, och bli varm med hjälp av varma drycker. Hon avrådde mig att dricka kallt vatten, det ska vara varmt. Hon sa också att "vi svenskar" dricker för mycket kallt vatten och det är inte bra för vår hälsa, med tanke på blodcirkullationen... värt att tänka på.

Hon sa någonting mer om också bra att tänka på. "I Sverige ska man börja jobba snabbt efter missfall, i Kina måste vi kurera oss i 1 månad med bra mat och örter varje dag"..

Jag förklarade lite att min sexlust är borta sen flera år och fick ett the för det som jag o min sambo ska dricka varje dag.. spännande Kyss Tänker att det kan ju inte göra nåt att få lite energi neråt lixom..

Ja.. och min dotter är ju för söt.. "Men mamma, om ni får barn sen då, blir det en kines då?"

Det blev ett långt inlägg, hoppas ni orkat läsa..

Stor kram alla gravida och inte gravida trådanhängare Hjärta

• Barbaboo

Hello alla girls

Mamma77, välkommen =)

Jag tuggar i mig mina vidriga örter och om 2 veckor ska jag börja med kinesisk akupunktur här på min hemort.
    Det känns fantastiskt bra, jag fortsätter med yoga och minimerar mitt kaffe. Dricker mycket te och njuter faktiskt av det.. har till o med börjat lite smått med att dricka te till maten.. jag blir nog själv en kines snart =)

Jag har beställt ett par böcker också inom kinesisk medicin.

Jag tycker om filosofin inom kinesisk medicin och jag är realistiskt hoppfull och förväntasfull.
    Jag kommer inte ändra hela mitt västerländska tanke och levnadssätt, mer att jag kompletterar med
    österländsk filosofi.. känns jättebra.

Fortsätt berätta hur det går, jag mår jättebra i alla fall och kommer vänta ett par månader till att försöka bli gravid.
    Vill börja med mina behandlingar först.

Kram

• Barbaboo

Hej tjejer, härligt med aktivitet här i tråden =)
    Lycka till alla gravida, hoppas innerligt att allt blir som det ska!!

Idag har jag börjat min kinesiska akupunktur behandling och det var helt underbart (trots att det var elever som utförde nålsticken) Jag blev ompysslad av 2 elever som var engagerade, noggranna och nyfikna. Lärarna var där och bevakade och såg till att allt blev bra. jag fick även värmelampa på mage o rygg, samt en kort koppning-behandling samt ansiktsmassage.. Love it!

Jag fick massa nålar på fram o baksida av kroppen. De gjorde tung och pulsdiagnostik (vilket jag inte hade en aning om, då kanske jag inte hade behövt åkt till Sthlm för att träffa Dr Yang, men då hade jag heller inte fått örter å andra sidan...)

Det roliga är att de kom fram till samma obalans mellan yin & yang; -svaghet & kyla- heter det i kinesisk medicin. (Som Dr Yang kom fram till) Mina njurar var väldigt svaga och det är njurarna som hör ihop med livmodern. Även matsmältningen har med fortplantningen att göra.
    Jag ska träffa eleverna på fredag coh göra samma sak, sen slutar dom för de är klara med sina 3 års studier. men jag ska fortsätta 1 ggr i v med en av lärarna, tills jag blir gravid, Då behandlar de inte längre.
    Men då står Dr Yang med sina örter redo för mig =) Så det kompletterar verkligen varandra.

Annars så försöker jag leva som jag bestämt mig för; yoga, meditation, lagom träning coh motion, tänker på vad jag äter, max 3 koppar kaffe, dricker örter och äter vitaminer.

Jag mår jättebra!

Hade jordens ägglossning förra veckan och hoppas det håller i sig med mycket sekret mm (sorry för detaljerna :/ Väntar på min mens som inte får komma förrän nästa vecka... (Jag hade kort lutealfas efter förra missfallet så jag hoppas det rättar till sig nu med alla behandlingar å sånt :)

Nästa graviditet tänker jag inte ta proggisar eller fragmin, de har ju inte hjälpt innan så jag tror inte att jag blir hjälpt av dessa "tillskott"..

Jag är sååå nyfiken på hur det kommer att gå nästa graviditet =)

Tjingtjong

• Barbaboo

Men jösses mina kära FL hjärtevänner..
    Vad ska jag skriva...

VA FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN!!!!!!!!!!!!!

Det är en sådan liten procent som drabbas av upprepade missfall - och det är VI som
    är dom procenten verkar det som!!
    Jag är väldigt väldigt tacksam över att vi har varandra i de här stunderna. Vi vet vad vi går igenom och det är en tröst om något så litet..

AnnikaP, Jag har inte läst här på flera dagar och nu förstår jag att du redan varit hos Dr Yang.
    Hur har det gått? Fick du ngn diagnos? Örter? Man kan alltid prata med hennes dotter som klarar svenska jättebra, det är henne jag har mailkonversation med, sen pratar hon med Dr Yang i sin tur =)

Ninnin82, tänker på dig..

All min kärlek och alla mina tankar går till er nu som lider...

Jag återkommer med min process.. har mens nu som kom typ 7 dagar efter ÄL och det är galet!
    Jag vill inte ha kort lutealfas, det innebär att jag måste ta proggisar fram till BIM..

Ang B12 brist.. jag har kollat detta test och lider inte av B12-brist.. MEN min kompis som har den bristen säger att det inte visar på "vanliga" tester. hon har nämligen fått det utrett via psykiatrin (B-12 brist är tydligen vanligt nrä man lider av depression, trötthet, yrsel mm också) och de på psyk säger att Vårdcentralerna inte upptäcker bristen.. Ja man blir inte klok, man ska få ta reda på allt själv. ..

Nej, jag lägger min tro hos kineserna, de talar om obalanser och det kan jag då hålla med om =)

Tjing

Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?