• Barbaboo

4 missfall.. Finns det hopp?

Nu måste jag bara lägga in ett gapflabb här: HAHAHAHAAH
    JAHA.. PRED är lika med Prednisolon.. daaaa..

Men det var ju det jag menade med kortisonet.. ja ja, nu vet jag att förkortningen är PRED ;)

Okej då vet jag :)

• Barbaboo

Kaakis - Absolut ska du ta med BettanB´s lista ..

När jag själv ska till läkaren är min "önskelista":
    Prednisolon, progesteron (har redan), fragmin (har redan)...

Prednisolon har jag ej testat men tror på att det kan hjälpa mig, jag får alltid herpes-utslag vid graviditet och jag tänker att det har med immunförsvar att göra.. Å då kan kortisonet hjälpa, tror jag!

Progesteronet tror jag stenhårt att det fungerar "bara" graviditeten sätter sig ordentligt.. För mig fungerade proggisarna bra, livmodern och brösten växte.. (Nackdelen upptäckte jag var att när jag fått missfall så fortsatte kroppen att motverka missfallet och livmoder och bröst växte.. (så MF upplevdes som en MA). Tror på att komma till VUL i v6 för att se att allt ser bra ut.

Fragminsprutor (blodförtunnande) känns bara bra eftersom blodet lär ha större genomströmning..

Ja det är så jag tänker just nu :)

Kramisar till er alla <3

• Barbaboo

Tack BettanB.. men fasiken att den är på engelska... Jag har taskig koncentrationsförmåga och mäktar inte med att läsa engelska böcker tyvärr... Finns det ngt liknande på svenska?

• Barbaboo

Timoa din stackare.. jobbigt att hela tiden bli påmind om ´detta.. och det spelar ju ingen roll att man rent förnuftigt säger en sak, känslomässigt kan det vara något helt annat..
    jag tycker också att det är jobbigt att se dem som är gravida samtidigt som jag, få sina barn.. Man hinner ju tänka så mycket de få veckor man hinner vara gravid också.. fantisera om föräldrarledighet och hur man ska möblera barnkammaren osv osv..

Som nu i september.. jag "skulle har varit" höggravid och få barn nu runt den 20:e.. Men näe.. och inte blir det ett i slutet av april 2011 heller.. tänkte att jag skulle få ett sommarbarn 2011 istället, någon som hänger på ;)

Kram.

Ps. Gudarna har ändå gett mig ett barn och hon fyller 9 på fredag.. Jag är innerligt tacksam för henne. Ibland kan jag få för mig att jag "glömmer bort" min tacksamhet över henne då jag envist tänker på den kommande graviditeten... Men så är det inte, det ena utesluter inte det andra..

• Barbaboo

Jag är glad för att jag har slutat blöda efter mitt sista MF, igår tog det slut..
    Nu ska jag bara affirmera: Jag är frisk, stark & ung.

Jag ser fram emot nästa ÄL som bör komma inom ngn vecka, tror jag börjar med ÄL stickor nästa vecka bara för att jag inte vill missa.. Ska nog ta ett gravtest för att se att jag inte har Hcg kvar i blodet, gör nog det till helgen tror jag..

Jag vägrar vänta en mens, jag har gjort det förut och det har ju inte hjälpt.. Min kropp känns stark och fin och min foglossning som jag har dragits med de senaste året (pga graviditeter som slutat i mf) försvann från en dag till en annan mitt i det senaste missfallet, det är en "hallelulia moment",  så jag kan träna igen :)))

Japp jag fyller upp mig med positiv energi och kärlek...

Ha en fin dag alla, kom ihåg att DU är värdefull <3

• Barbaboo

Satchel och Kaakis, jag har också hört av läkare och barnmorskor att det är upp till mig själv att bestämma om vi ska försöka på en gång eller inte.. Jag tror verkligen på att jag blir gravid om kroppen är redo... Jag har provat att vänta en mens för att bli gravid efter det, men det blidde ju inget av den grav. Andra gången väntade jag flera månader innan jag blev gravid.. och efter det ngn månad.. jag har INTE provat att bli gravid direkt, kanske fungerar det just för MIG denna gång ;) Jag har då laddat upp med ÄL stickor :)

Jag har däremot hört att man lättare kan bli gravid direkt efter skrapning... (jag har inte skrapats denna gång dock)

Ja ja.
    Kramisar.

• Barbaboo

Härligt Kaakis, skönt att höra att han lyssnar och tar dig på allvar, kör så det ryker nu :)

• Barbaboo

Hjälp mig nu att tänka och planera rätt..

Idag gjorde jag ett grav.test som visade 100% negativt vilket är superbra.
    Jag gjorde också en ÄL test som inte visade på att jag har ÄL nu men jag har fått
    Äl flytningar idag.. Så jag antar att det eventuellt är pågång.. (Läs: HOPPAS!!!)

Ringde mitt gyn igår och jag väntar fortfarande på min läkare ska ringa upp efter mitt missfall, men jag tänker inte låta henne styra mitt val att försöka bli gravid vid ÄL, så ringer hon så är det väl bra men ringer hon inte så kör jag på ändå.

Så.. hur gör jag nu?

Min plan är att ta prednisolon, progesteron & fragmin ....
    Jag äter "mitt val kvinna" sedan 1 år.. Behver jag fler/andra vitaminer?

BettanB jag tänker ta rygg på dig :)))) Du är vårt hopp här inne <3

Kramisar.

• Barbaboo

Tack BettanB :)

Jag känner mig redo och om kroppen är det så blir vi gravida igen... Tänker att jag kan "bjuda" på ett försök utan att en ´menscykel går emellan, jag har ändå inte lyckats, fast jag har väntat... Så jag försöker :)

Ang vitaminerna så är det väl E, D, Kalcium + mitt val kvinna jag fokuserar på i ett första skede.

Nu känner jag att jag har en vettig plan och att det är värt ett försök utan läkarens "tillstånd".

Ha en fin lördag alla :)

• Barbaboo

Pjanko så underbart att läsa :)
    Det glädjer mig enormt att det har gått bra för er och att du snart ska få en till.. Jättetack för att du delade med dig!!

Jag väntar fortfarande på att läkaren ska ringa (det var då f-n va tid det ska ta :( ... Men nu har jag ju en hel önskelista till henne, trombyl ska jag verkligen också försöka få.

BettanB.. Om du läser detta.. hur mycket av vitaminerna äter du?

Tjing Tjong

Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?