• Barbaboo

4 missfall.. Finns det hopp?

Vill bara skriva av mig lite.. Det är inte enkelt att hålla humöret uppe vid jordens förkylning. Jag visste med mig att vid graviditet så kommer det bli jobbigt med oro och tankar kring missfall.. Och där är jag nu!

Varför skulle Jag lyckas behålla en graviditet och föda ett friskt barn?

Kommer mitt myom ta all näring från fostret?

Är navelsträngen ok eller stryps all näring och syre som fostret behöver...

Tittar fortfarande efter blod varje gång jag går på toa..

Vid flytning så tror jag det läcker fostervatten..

Bläääää, svårt att va positiv och vända på tankarna, Hoppas det vänder snart!

• Barbaboo

Skönt att ni känner igen er (ni vet vad jag menar)...

Kanske ska starta ny tråd för oss som är gravida efter upprepade missfall...?

Jag vill att denna tråd ska leva vidare såklart, men när alla sen blir gravida så kan man länka sig vidare så man fortsätter få stöttning i den nya processen.. Vad tror ni?

• Barbaboo

Okej, här har jag skapat en ny tråd för oss som är gravida efter upprepade missfall...
    Jag själv känner behovet att prata med er som gått före mig i graviditeten, hur ni klarar oron osv.

Jag vill poängtera att det inte är meningen att lämna denna underbara tråd, men mer kanske att visa hänsyn till alla som fortfarande kämpar... Enligt mig ska vi fortfarande sprida hoppet, men kanske ta diskussioner kring oro och annat i den nya tråden..

www.familjeliv.se/Forum-7-137/m63748273.html

Kärlek!

• Barbaboo

Ninninn, för några månader sedan kände jag som du, varför händer det inte mig?

Jag skickar massa pepp och vi kommer att vara kvar här, vi lämnar er inte

• Barbaboo

Milja08, självklart ska du hänga här! Välkommen hit, tråkit att du behöver oss!

Tänkte på spottings, småblödningar innan mens, kan progesteron hjälpa mot det? Jag har ju kort lutealfas och fick prog fr ÄL+2.. Tänker om det är svårt för ägg att fästa om det lossnar bitar av slemhinnan.. Bara en tanke som slog mig...

• Barbaboo

Vad ska man heta:

Jo men visst!

Jag tränade (är instruktör) under mina graviditeter och har inte rört en muskel nu på snart 1 år... Är gravid i v 23+4 idag..

Jag hade en inre stress och tror också kroppen blev mer stressad av mina pass.. (afro och zumba), även om det är kul och känns skönt.. Men min kropp kokade!

Jag har också funderat i dessa banor och ville denna gång göra ALLT annorlunda :)

Tack för att du påminde om den teorin!

• Barbaboo

Vilaa, grattis!
    Ett plus är det bästa utgångsläget i a f Nu hoppas vi att det är din tur, kram.

• Barbaboo

Milja08: klart jag e kvar :)

Jag har tagit progesteron 2x400 mg vagetorier fr äl +2 pga kort lutealfas.
    Har tagit trombyl fr äl och fragmin 5000 ie fr +.

Jag åt e-vitamin för cellerna...
    Jag åt b-vitamin komplex pga stress...
    Jag åt folsyra såklart..(folsyran som fanns i b-vitaminet)
    Jag åt mineraler för jag fick det rekomenderat...

Tror det är viktigast att kroppen får vitaminerna innan graviditet .. Bara min teori..

Dessutom slutade jag med träning, drog ner på kaffe till max 3 små koppar per dag.

• Barbaboo

Grattis underbaraprinsar :)

Kommer inte ihåg märket men köpte från nätet... Holistic? Tror att det finns olika bra sorter...

Jo, jag tog multivitamin också men inte samtidigt vad jag minns... Inget d-vitamin..

• Barbaboo

Vilaa, skickar massa pepp till dig! Det ska vara din tur nu! Jag hade blödning samma dag som jag plussade samt skitont på ena sidan någon dag efter, var helt övertygad att det var missfall, helt övertygad!!!
    Men till min lycka hade jag fel!
    Är idag v 24+2

Kämpa på!
    Kram.

Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?