• Barbaboo

4 missfall.. Finns det hopp?

CN83, ledsen att du behöver hänga här! Men välkommen.

Jag har erfarenhet om att få uppleva skillnaden mellan en läkare som är intresserade av fertilitet/infertilitet, och en som verkligen ville hjälpa mig.

Överläkaren på min kvinnoklinik säger att mediciner är "humbug" medan en annan kvinnlig läkare som jag "råkade" få är villig att tänka utanför ramarna. Hade det inte varit för henne så hade jag inte varit gravid i v26 nu. Tror jag.

Jag fick progesteron, fragmin o trombyl.

Det värsta är att de inte har en aning, dom som inte är intresserade av att sätta sig in i denna värld, utan att man får bli sin egen uppsökande doktor.

Ge dig inte förrens du hittar en läkare som är intresserad! Ring till närmsta ivf klinik och fråga om de vet bra "folk" på ditt sjukhus...

Och framför allt - ge inte upp!

Kram kram

• Barbaboo

Blev lite fel i mitt inlägg.. Menar att jag upplevt skillnaden på en som INTE är intresserad och en som ÄR intresserad...

• Barbaboo

Vinter11
    Jag var själv inne på det här med IVF och ringde till en IVF klinik. Men läkaren säger att det inte är större chans att behålla en graviditet med IVF.

När en befruktning sker så säger de att du redan där har det "perfekta" ägget/spermien, annars skulle det inte bli en befruktning...

Vad vet jag? Kan det vara perfekt, när befruktningen inte fortsätter...

Men jag förstod ändå vad de menade..

Går in i vecka 27 idag, fortfarande är det overkligt och jag fattar inte att jag kommit såhär långt.. Så tacksam och så maktlös över allt som vi går/gått igenom... Hoppas att ni alla får det ni önskar.

• Barbaboo

Pimpinellan, tar du progesteron nu? Den gör så att min mens försvinner samt så har den gjort att mina missfall stannat kvar i kroppen. Tråkig biverkan, men varje gång jag slutat ta prog så har blödningen startat 2 dagar efter... Tråkigt inlägg men jag vill bara berätta vad prog (förutom att det hjälpt mig med min nuvarande graviditet) gjort med min kropp...

Kram

• Barbaboo

Vilaa, skickar massa kärlek, styrka o hopp. Känner igen besattheten och hoppas att du, som jag lyckades göra, kapitulera inför denna kamp... Inte samma sak som att ge upp hoppet, utan mer ge upp kampen...

Kram

• Barbaboo

Pepp pepp tjejer, skickar hopp o styrka till alla er som kämpar. Till slut kommer det ett barn, våga tro på det!

Lätt för mig att säga nu, för några månader sedan kände jag samma hopplöshet o förtvivlan som er... Men denna gång verkar det gå bra hela vägen!!

Kram

• Barbaboo

Vilaa.... Skickar massor av värmande och omhuldande kramar, det finns inget jag kan skriva som tar bort det onda, men det är viktigt att du vet att vi är med dig i processen och jag hoppas så innerligt att din kropp snart återhämtar sig så att du återfår kraften...

Sörj nu, det är viktigt.. Sen går du vidare och du ska se att du snart är tillbaka..

• Barbaboo

Underbart Najje, det har varit bra att du går före mig, du har gett mig hopp genom min graviditet :)

• Barbaboo

Hej tjejjer, vill bara sticka in huvudet och säga hej och kram. Är nu i v 33 och det finns hopp

Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?