• moimama

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Jag har bestämt mig!

Jag tänker inte vänta på Mister Right längre, jag tänker bli gravid på egen hand med hjälp av insemination i Danmark. Jag har efter att ha tittat länge på olika kliniker valt Storkkliniken i Danmark och det känns jättebra. Beslutet att äntligen göra det jag vill känns till hundra procent rätt och det känns jättespännande.
    Är du i samma situation..? Det vore roligt att följas åt, stötta, hurra på, peppa och dela erfarenheter på vägen.

Nästa vecka har jag mitt journalsamtal, därmed börjar resan.

Hjärta

• Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!
  • Linastrumpan

Vill bara önska er lycka till! Har själv två underbara döttrar gjorda på storkkliniken Det absolut bästa jag gjort!

Storken kom till mig två gånger....eller var det tvärt om!?!?
  • moimama
    Linastrumpan skrev 2011-03-08 22:33:27 följande:
    Vill bara önska er lycka till! Har själv två underbara döttrar gjorda på storkkliniken Det absolut bästa jag gjort!
    Åh vad härligt!
    Får jag vara nyfiken och fråga lite mer..?
    Hur många försök tog det för dig/er? Hur gammal, ung, :) var du vid inseminationstillfällena?
    Är du ensam?
    Din uppfattning om Storkklinik?

TACK!!!
  • mlinz

Jag har så gamla föräldrar (60) och hade inga mor och farföräldrar när jag växte upp. Därför har jag satt 25, för mina föräldrars skull, men främst för mina blivande barn och min egen skull.
    Jag vill dessutom väldigt gärna ha barn, men helst vill jag ju ha barn med en karl som jag får träffa, men om det inte går, då blir det Danmark :)

• Ungkille
    mlinz skrev 2011-03-09 00:00:50 följande:
    Jag har så gamla föräldrar (60) och hade inga mor och farföräldrar när jag växte upp. Därför har jag satt 25, för mina föräldrars skull, men främst för mina blivande barn och min egen skull.
    Jag vill dessutom väldigt gärna ha barn, men helst vill jag ju ha barn med en karl som jag får träffa, men om det inte går, då blir det Danmark :)
    hej du kan komma till mig :D
  • AnnaKatarina

Jo jag har tänkt sätta igång så snart jag vet att allt är normalt. Förhoppningsvis i april eller maj.

Har du berättat för omgivningen? De flesta jag har berättat för har varit positiva men min mamma håller fortfarande på att vänja sig vid tanken. Det är 6 mån sen jag berättade för mina föräldrar.

Det finns så otroligt mycket funderingar kring allt detta. Håller på att läsa på om föräldrapenning just nu. Vill ju kunna vara hemma 1,5 år i alla fall.

• moimama
    AnnaKatarina skrev 2011-03-09 06:24:08 följande:
    Jo jag har tänkt sätta igång så snart jag vet att allt är normalt. Förhoppningsvis i april eller maj.

Har du berättat för omgivningen? De flesta jag har berättat för har varit positiva men min mamma håller fortfarande på att vänja sig vid tanken. Det är 6 mån sen jag berättade för mina föräldrar.

Det finns så otroligt mycket funderingar kring allt detta. Håller på att läsa på om föräldrapenning just nu. Vill ju kunna vara hemma 1,5 år i alla fall.
    Vad roligt!! Hoppas inte det krävs alltför många försök, men det vet man ju aldrig :)

Ett fåtal personer, mina närmsta väninnor och min mamma vet. Så fort det lyckats tänker jag berätta sanningen och jag hoppas alla förstår att valet är mitt och att de ska ställa sig positiva till mitt beslut. Än så länge har reaktionerna  varit positiva i alla fall.

Ja, det där med föräldrapenning och ledighet är minsann en djungel. Jag är egen företagare så det gör saken ytterligare lite krångligare :)
  • Linastrumpan
    moimama skrev 2011-03-08 23:10:47 följande:
    Åh vad härligt!
    Får jag vara nyfiken och fråga lite mer..?
    Hur många försök tog det för dig/er? Hur gammal, ung, :) var du vid inseminationstillfällena?
    Är du ensam?
    Din uppfattning om Storkklinik?

TACK!!!
    Jag var 28år första gången o 31år andra gången. Jag behövde bara ett försök båda gångerna. Jag är helt ensam.
    Jag gillar Storkkliniken. Jag tyckte bättre om den första gången, den var mindre och personligare då. Andra gången hade de flyttat och utökat verksamheten och blivit lite mer anonyma. Förra våren var jag nere med min äldsta på storkträff, när barn från hela europa kan träffas och ha skoj tillsammans. Min lilla ska få åka när hon blir 4år också.
  • Linastrumpan

Kan tillägga att då för 6år sedan fanns bara Storkklininken att välja på för en ensamstående. Idag finns många fler val, men eftersom jag redan varit där och allt gick bra kändes det naturligt att åka dit även nästa gång.

• moimama
    Linastrumpan skrev 2011-03-09 10:49:17 följande:
    Jag var 28år första gången o 31år andra gången. Jag behövde bara ett försök båda gångerna. Jag är helt ensam.
    Jag gillar Storkkliniken. Jag tyckte bättre om den första gången, den var mindre och personligare då. Andra gången hade de flyttat och utökat verksamheten och blivit lite mer anonyma. Förra våren var jag nere med min äldsta på storkträff, när barn från hela europa kan träffas och ha skoj tillsammans. Min lilla ska få åka när hon blir 4år också.
    Låter underbart!
    Förker att inte hoppas "ihjäl mig" att det ska ta sig snabbt, men det är nästan oundvikligt.
    Vill ju så gärna :)
    Tusen tack för ditt svar.
    Kul att du delar med dig.
  • AnnaKatarina

Vilken dröm att lyckas på första försöket och dessutom båda gångerna. Jag försöker intala mig att det kommer att ta 4 gånger men innerst inne hoppas jag förstås på första försöket. Det jobbigaste är ju resan till och från Köpenhamn varje månad. Har ingen lust att vara borta från jobbet heller.

Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!