• moimama

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Jag har bestämt mig!

Jag tänker inte vänta på Mister Right längre, jag tänker bli gravid på egen hand med hjälp av insemination i Danmark. Jag har efter att ha tittat länge på olika kliniker valt Storkkliniken i Danmark och det känns jättebra. Beslutet att äntligen göra det jag vill känns till hundra procent rätt och det känns jättespännande.
    Är du i samma situation..? Det vore roligt att följas åt, stötta, hurra på, peppa och dela erfarenheter på vägen.

Nästa vecka har jag mitt journalsamtal, därmed börjar resan.

Hjärta

• Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!
  • Mia therese

välkommen till tråden Mamsin. Händer inte så mkt här nu. Jag ska börja i början av nästa år så har inte helt koll på priserna. Men man får räkna med 7-10 000 per försök tror jag. Ni som gjort det kanske har lite bättre koll =)

• AnnaKatarina

Jag betalar 5900 DKK för varje försök men sen är det ju tågresan ner, taxi fram och tillbaka till tåget för att slippa övernatta, Lönebortfall mm. Jag räknar med 10000 kr per gång och blir det billigare så blir jag glad.

• mamsett

Nu bor jag nära så om det blir av slipper jag en stor reskostnad :) var har ni valt för ställe? Vet ni hur många gånger som är snittet för att lyckas?

• Mmmbop

Jag har plussat!!! Så lycklig! Och så orolig, har ju tidigare haft ett utomkveds. Men det funkar!!

Åkte till Stork, trivs bra där.

• AnnaKatarina

Grattis Mmmbop! Jag hoppas jag kan skriva samma sak om en månad. Mitt andra försök blir i början på juli.

• Mia therese

p-pillrena lagda på hyllan och ägglossningstest införskaffade. Nu ska det börjas kissas på stickor och hoppas på en regelbunden cykel. hatar att bli överraskad av mensen..

• Mmmbop

Hmm, kanske två månader eller så. Fick information om vilka prover jag skulle ta och så där.

Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!