• moimama

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Jag har bestämt mig!

Jag tänker inte vänta på Mister Right längre, jag tänker bli gravid på egen hand med hjälp av insemination i Danmark. Jag har efter att ha tittat länge på olika kliniker valt Storkkliniken i Danmark och det känns jättebra. Beslutet att äntligen göra det jag vill känns till hundra procent rätt och det känns jättespännande.
    Är du i samma situation..? Det vore roligt att följas åt, stötta, hurra på, peppa och dela erfarenheter på vägen.

Nästa vecka har jag mitt journalsamtal, därmed börjar resan.

Hjärta

• Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!
  • dendäranna

Ja, jag med... Även om man ställer in sig på ett negativt test och intalar sig att det inte är hela världen, att man kan försöka igen nästa månad osv, så blir man ju ledsen i alla fall... Men då känns det bra med FL där man har sällskap :)

• chockgravid

I dag är de faktiskt en jätte bra dag!
    Vaknade glad och lycklig av att världens bästa Sebastian (katten) strök sig i mitt ansikte
    och ville ha frukost! Men så där som man känner en del dagar "jag är lycklig och inget kan få mi att må
    dåligt idag"

Sen har jag ju helt glömt bort att gratulera alla som nu bär på ett mirakel!

dendäranna: är vi dom enda här inne som är flator och ska inseminera själva (kanske en för privat fråga?)

Sitter på jobbet och tjuv surfar så nu är de dags att jobba igen!

Ha en underbar dag! kramar
    Till er som just har blivit inseminerade och väntar på på att få testa er slänger jag en massa gravbakterier på er så att de tar sig riktigt ordentligt!

• dendäranna

Chockgravid - vet ej om vi är de enda, bara att jag är det i alla fall ;)

Jag är på dag 27 idag, BIM imorgon tror jag. Fast jag har haft allt från 26 till 30 dagars cykler, även om 28 har varit vanligast. Tänk vad man stirrar sig blind på dessa dagar när man går och väntar :)

Och ja, grattis alla gravida! Själv tar jag glatt emot lite gravbaciller :)

• Fröken Smilla

Jag börjar ÄL-testa from idag (mycket svag linje idag) men förväntar mig först utslag i mitten av nästa vecka. Då bär det av till DK

• dendäranna

Äsch, hela mitt meddelande kom inte med, dumma telefon...

Miss Smilla - har du berättat på jobbet eller hur gör du när du åker ner till DK? Jag har gjort två förskök på semestern hittills men vet ej hur jag ska göra om/när jag behöver försöka igen. Vill inte berätta på jobbet än.

Chockgravid - hurra för bra dagar! En kompis till mig skickar pepp-sms till sig själv de dagar hon mår som bäst, så kan hon läsa dem när det känns tungt :)

• Fröken Smilla

dendäranna: Jag velar mellan att berätta och att sjukanmäla mig. Min chef är väldigt bra och skulle nog vara förstående men jag måste förklara min ledighet även för kollegor som är beroende av mig. Så lättast att bara sjukanmäla... Men behövs fler gånger kommer jag nog att berätta för chefen iaf.

• Linastrumpan
    chockgravid skrev 2011-08-27 09:20:36 följande:
    dendäranna: är vi dom enda här inne som är flator och ska inseminera själva (kanske en för privat fråga?)

Jag finns också fast jag ska inte, men har.
    Storken kom till mig två gånger....eller var det tvärt om!?!?
  • dendäranna

Härligt med ett gäng singelflator! Och härligt med alla ni andra också förstås :)

Idag testade jag positivt..! Är både glad, chockad, nervös, förväntansfull och allt däremellan. Hade aldrig trott att något skulle kunna överleva den livmodersinfkammation jag ådrog mig dagen efter inseminationen. Men det verkar det ha gjort i alla fall. Nu ska jag ringa Storken och MVC på måndag och be om de tidigaste testerna som finns att göra (kanske i v 7?), för att så gott det går säkerställa att bäbisen inte tagit skada av att jag varit sjuk.

Men. JAG ÄR GRAVID! Min Lilleman ska förhoppningsvis bli storebror!

• Fröken Smilla
    dendäranna skrev 2011-08-27 22:47:29 följande:
    Härligt med ett gäng singelflator! Och härligt med alla ni andra också förstås :)

Idag testade jag positivt..! Är både glad, chockad, nervös, förväntansfull och allt däremellan. Hade aldrig trott att något skulle kunna överleva den livmodersinfkammation jag ådrog mig dagen efter inseminationen. Men det verkar det ha gjort i alla fall. Nu ska jag ringa Storken och MVC på måndag och be om de tidigaste testerna som finns att göra (kanske i v 7?), för att så gott det går säkerställa att bäbisen inte tagit skada av att jag varit sjuk.

Men. JAG ÄR GRAVID! Min Lilleman ska förhoppningsvis bli storebror!
    GRATTIS GRATTIS GRATTIS!! Så glad för din skull
Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!