• moimama

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Jag har bestämt mig!

Jag tänker inte vänta på Mister Right längre, jag tänker bli gravid på egen hand med hjälp av insemination i Danmark. Jag har efter att ha tittat länge på olika kliniker valt Storkkliniken i Danmark och det känns jättebra. Beslutet att äntligen göra det jag vill känns till hundra procent rätt och det känns jättespännande.
    Är du i samma situation..? Det vore roligt att följas åt, stötta, hurra på, peppa och dela erfarenheter på vägen.

Nästa vecka har jag mitt journalsamtal, därmed börjar resan.

Hjärta

• Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!
  • Mia therese

slutade med p-piller för ett tag sedan. har märkt att jag fått betydligt mer småfinnar i ansikte o övre delen av ryggen...nån andra som märkt skillnader sen de slutade med p-pillrena?

semestern kom ivägen för mätning av ägglossning men nu är det på det igen =)

• Mmmbop

=) Har inte ätit hormonella preventivmedel på kanske 5 år. Så tyvärr minns jag inte. Det jag kommer ihåg är att brösten blev mindre men humöret bättre.

• Fröken Smilla
    Mia therese skrev 2011-08-09 23:20:55 följande:
    slutade med p-piller för ett tag sedan. har märkt att jag fått betydligt mer småfinnar i ansikte o övre delen av ryggen...nån andra som märkt skillnader sen de slutade med p-pillrena?

semestern kom ivägen för mätning av ägglossning men nu är det på det igen =)
    Ja så fick jag förra gången jag slutade med p-piller. Hoppas att det inte blir så denna gången
  • Isha

jag hoppar också in här

jag har två barn sen innan, tillsammans med en man jag var gift med.

idag har jag haft läkarsamtal med cfc, och när allt kommit igång efter ett missfall nu precis ska jag dit

• dendäranna

Hej alla!

Jag är sprillans ny medlem här, men har smygläst ett tag. Jag har en son på drygt ett och har just påbörjat resan mot ett syskon till honom.

Jag har gjort två försök på Storken, ett i juli och ett i augusti. Det första misslyckades (så klart :), och hur det blev med försök nr två återstår att se. Dock har jag inga riktiga förhoppningar då jag ådrog mig en illa inflammation i livmodern och lades in akut i förra helgen, en dag efter inseminationen.

Någon annan som har liknande erfarenheter? Enligt läkarna är det sannolikt mina egna bakterier som letat sig in i livmodern, vilket de kan göra när man insemineras. Jag ringde Storken och de lät lite skärrade, men det verkar bara som om jag har haft en nedrans otur, grrr.

• Mmmbop

Ja, jag har hört att det kan hända. Efter jag spolade äggledarna (har haft ett utomkveds) så fick jag två tabletter pencillin för att förhindra sånt. Men det verkar inte vara så när man inseminerar.

Jag har hittills klarat mig, jag har gjort tre inseminationer på stork, varav den sista lyckades. Gick in i vecka 12+0 idag och ska på KUB på måndag. Jag hoppas verkligen allt der bra ut då.

Jag håller tummarna för dig ändå!

• Fröken Smilla

Lycka till allihop!

Själv kom min mens igång perfekt efter p-pillerstopp så det blir insemination i början av september. Är så spänd!!

• Fröken Smilla

Förresten, funderade på en sak...

När ägglossningstestet visar positivt så är det ju 24-48 timmar innan ägget släpper... När ska man åka iväg egentligen?

• Mmmbop

Jag brukade testa morgon och kväll, fick jag omslag på morgonen (hände aldrig) skulle jag åkt samma dag. När jag fick omslag på kvällen åkte jag tidigt på morgonen och brukade ha tid på Stork mellan 12-15. Funkade ju två gånger av tre (även om en av gångerna slutade i utomkveds) så det tidsintervallet verkar funka för mig iaf. Jag får oftare runt 24 timmar är 48. Brukar känna av "lossningen" på kvällen efter att det slagit om.

Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!