• moimama

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Jag har bestämt mig!

Jag tänker inte vänta på Mister Right längre, jag tänker bli gravid på egen hand med hjälp av insemination i Danmark. Jag har efter att ha tittat länge på olika kliniker valt Storkkliniken i Danmark och det känns jättebra. Beslutet att äntligen göra det jag vill känns till hundra procent rätt och det känns jättespännande.
    Är du i samma situation..? Det vore roligt att följas åt, stötta, hurra på, peppa och dela erfarenheter på vägen.

Nästa vecka har jag mitt journalsamtal, därmed börjar resan.

Hjärta

• Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!
  • Annaloo

Carrebarre: Jag har haft galet störande PMSsymtom det senaste halvåret, med molvärk en hel vecka från äl och sedan en lugn vecka med lite blandat illamående fram till mensvärken from hell dagen före mens. Denna gång var det exakt som vanligt förutom att molvärken inte gjorde något uppehåll... Första gången jag blev gravid hade jag väldigt annorlunda symtom sista veckan, men efter mf så blev grav-symtomen mina nya menssymtom... Kort sagt så kan kroppeländet hitta på precis vad som helst Obestämd Håller alla tummar för att det ska bli ett plus nästa vecka!

• Mmmbop

Jag valde en öppen donator och bad helt enkelt om att få de fakta jag kunde få. Så jag fick en liten post-it efter inseminationen =) Däremot tänkte jag maila här i dagarna och fråga hur det går till när/om mitt barn vill ha redan på vem donatorn är. För det är ju  inte säkert att Stork finns kvar om 18 år liksom? Vart vänder man sig? Någon som tagit reda på det?

• Carrella

Annaloo: jag har haft i stort sett molvärk sen dag nr 2 eller liknade efter inseminationen, och kan inte påminna mig om att jag har haft sån här molvärk innan...men som du sa kroppen kan verkligen hitta på va som helst när som helst. Tummen ner för all PMS!! Speciellt när man går o väntar på ett plus...Och du jag håller tummarna för att det inte kommer nå mf utan att det får stanna kvar, skönt med VUL så man kan kontrollera att allt ser ut som det ska. 

• Dreamarmalin
    Carrella skrev 2011-10-13 10:58:49 följande:
    Halloj alla goda o glada =) Önskar Nyfiken4 varmt välkommen till denna tråd! 

Sorry här kommer ett väldigt ego inlägg:

Idag är det en vecka sen jag var i väg...och jag måste säga att jag önskar att jag inte led av PMS besvär sen innan för de är verkligen lika med grav symtom Obestämd jag har ömmande bröst, men det brukar jag ha innan mens så inriktar mig på att mensen kommer och att det inte tog sig denna gång. Och jag känner mig så ogravid som man bara kan göra men det kanske är normalt, jag vet inte...Suck, vad jag vill att det ska vara torsdag om en vecka! Antingen så att mensen kommer eller så att jag får gravtesta för det här ovetandet gör mig galen!!  Nån som också haft/PMS hur sjutton märker man skillnad?? Jag nojar som vanligt, jag vet...Glad
    Tack...=)! 
  • Annaloo

Mmmbop: När barnet är fött meddelar man kliniken namn och persnnummer, så registreras det på en administrativ central som hanterar alla öpna donatorer, just för att det inte ska bli beroende av individuella kliniker. När barnet sedan fyllt 18 kan det vända sig till denna central för att få information.

• Fröken Smilla

Här blir menskänningarna bara mer och mer tydliga. Just nu har jag massa mensvärk, det fick jag förra gången också. Nästan som mindre värkar när mensen väl satte igång, så jag hoppas antingen det kommer inatt eller imorgon efter kl 16 så jag slipper det på jobbet. Sen kan jag tjura i helgen Fast jag ska till min goda vän som fick en son för en vecka sen. Han kanske kan sätta igång lite barnhormoner i kroppen

• Månblomma

Mmmbop: Du kommer få något papper från Storkklinik som ditt barn visar upp när dagen är inne sas om h*n önskar. Vad jag har förstått så ska man så snart man kan efter förlossningen kontakta Storkklinik som Annaloo skriver. Kanske inte det första man tänker på som nybliven mamma direkt men viktigt att komma ihåg!

Annaloo: Vad skönt att allt går som det ska Glad!

Miss Smilla: Lycka till! Hoppas på ett pluss Glad!!

• Carrella

Miss smilla: tror du kan skicka över lite barnhormoner åt mig å? Flört 

Dag nr 8 efter inseminationen...6 ynka dagar kvar att vänta.
    Jag har förlikat mig med att det inte satt sig denna gång, och kollat upp tågtider och hotell i Helsingborg för nästa gång kommer jag åka tåg ner och tänkte sova över för att jag ska slippa all stress runt omkring. Nu ser jag nästan fram emot att få åka ska bli jätte mysigt att åka tåg och sen sova på hotell och få äta hotellfrukost!!  Men hoppet är det sista som lämnar oss och kommer förmodligen hoppas in i det sista att mensen uteblir Glad

Funderar också på det här med öppen donator, 18 år en ganska lång tid, tänk om donatorn ångrat att han valt att vara öppen donator och inte alls vill veta av att han e pappa åt kanske flera barn. Jag har valt anonym donator mest av egoistiska skäl faktiskt. Men har nu börjat fundera på om man kanske skulle ha en öppen donator iaf...
    Men kommer att välja anonym nästa gång med. Varför har ni valt öppen eller anonym donator? 

Jag ska göra en till insemination i november (om det nu inte skulle ha satt sig nu så att säga) sen ska jag ta paus till mars/april å spara upp lite pengar. 

• Annaloo

Carrebarre: Jag valde öppen donator för att ge barnet en chans att få veta så mycket som möjligt om sitt ursprung, men senare har jag pratat med en kompis som sa att hon valde anonym donator för att inte barnet skulle gå omkring med orimliga förväntningar på den information det kommer att få... Jag tycker det är en tänkvärd anledning och det är något jag måste komma ihåg att hantera med barnet.

• Mmmbop

Jag valde öppen för att jag inte känner att det är mitt val att göra utan barnets. Jag kommer naturligtvis alltid vara väldigt noga med att berätta att donatorn är just en donator, som var snäll och gav mig hjälp att få det jag mest av allt ville ha i världen, men att han inte vill bli pappa och bara är en av dem som hjälpte mig, ungefär som barnmorskan på kliniken.

Men vill barnet få reda på sitt genetiska ursprung så ska det ha möjlighet till det. Blir det aktuellt får man naturligtvis sätta sig ned med det och resonera kring förväntningar och så. Han eller hon är trots allt åtminstone 18 år och går troligen att diskutera med på ett någorlunda konstruktivt sätt. Sedan är det klart att det kanske ändå finns någon form av förväntan hos barnet, men det får man tackla då.

Så har jag resonerat för mitt barn =)

Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!