• moimama

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Jag har bestämt mig!

Jag tänker inte vänta på Mister Right längre, jag tänker bli gravid på egen hand med hjälp av insemination i Danmark. Jag har efter att ha tittat länge på olika kliniker valt Storkkliniken i Danmark och det känns jättebra. Beslutet att äntligen göra det jag vill känns till hundra procent rätt och det känns jättespännande.
    Är du i samma situation..? Det vore roligt att följas åt, stötta, hurra på, peppa och dela erfarenheter på vägen.

Nästa vecka har jag mitt journalsamtal, därmed börjar resan.

Hjärta

• Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!
  • Fröken Smilla

Jag tänkte också ta två killfaddrar om jag får barn :) Nu är carrebarre snart på kliniken :)

• Carrella
    Fröken Smilla skrev 2011-10-06 13:17:03 följande:
    Jag tänkte också ta två killfaddrar om jag får barn :) Nu är carrebarre snart på kliniken :)
    Och nu är hon hemma igen Glad

Och allt har gått super bra!! Bättre än förväntat...
  • Fröken Smilla
    Carrella skrev 2011-10-06 23:19:32 följande:
    Och nu är hon hemma igen Glad

Och allt har gått super bra!! Bättre än förväntat...
    YAY!!!!!
  • Månblomma

Härligt att höra Carrebarre!

Jag med mina tankar har lyckats skjuta på äl lite så kaaaanske att vi åker på söndag. Har kollat upp tåg- och busstider/priser och det verkar som om jag kommer ta bilen trots allt. Ställer den isf i Malmö och tar tåget över. Någon som vet om man hittar lätt i Malmö med bil? Tror det ska finnas en stor parkering utanför centralstationen. Ska skriva ut en vägbeskrivning innan dock. Har bara haft körkort sedan i juli så det känns lite "läskigt" att köra så långt och sedan in i Malmö,men hur svårt kan det vara Flört?

• Annaloo

Carrebarre: Härligt!!! Hur kändes det? Nu är det "bara" att vänta de där två veckorna...

Månblomma: Precis! Hur svårt kan det vara!?!?!   Mina föräldrar har alltid tutat i mig att det är jättesvårt att köra i Stockholm så den känslan sitter djupt rotad i mig. Eller gjorde ända tills jag kom på att jag ju faktiskt kört bil genom centrala Stockholm fem dagar i veckan i nästan ett år... Det är bara att ta det lugnt och inte låta sig stressas av andra! Känner inte till Malmö, men jag tror inte det ska vara några problem!

• Mmmbop

Haha så länge man håller sig borta från Göteborg är det inga problem att köra i större städer i Sverige. Göteborgs trafikkontor planerar gatusträckningar på julfesterna...

Heja Carrebarre!!

• Carrella
    Min berättelse: Jag va lite sliten igår så tänkte jag kunde berätta om gårdagen idag istället. 
    Efter en otroligt jobbig bilresa ner till Helsingborg (i spö regn och blåst) parkerade vi bilen precis bredvid färjeterminalen om det nu var nerver eller utmattning eller kanske lite av båda så GLÖMDE JAG O LÅSA BILEN!! Kom på det strax innan vi va på väg till bilen igen EFTER att ha varit över till DK. 
    Nåja väl i Helsingör hittade vi till kliniken direkt, tack vare Miss smillas  utmärkta vägbeskrivning. Väl på kliniken så fick jag välja donator, men kände att det spelar faktiskt ingen roll hur donatorn ser ut, vi har så många olika färger i min släkt. SÅ jag sa till gynekologen att han kunde väl välja en med utmärkta simmare sen spelade utseendet ingen roll, vilket han skrattade gott åt Tungan ute. När han gjorde VUL så sa han att allt såg bra ut, ägget va perfekt och slemhinnan va perfekt, så nu jäklans måste det väl bli ett barn?! Flört 

Månblomma: Jag  blir stressad och får panik i större städer som jag inte känner till och inte vet vart man ska. Men som tur e hade jag syrran med och hon e lastbilchaffis och van o köra i städer hon inte känner till och då med både lastbil o släp! Så jag överlät ratten till henne sista biten. Glad

Annaloo: Det känns rätt overkligt på något sätt, känns nästan mer som om jag har varit i väg o tagit ett cellprov eller något liknade. Att man har emot tagit 40 miljoner simmare som kan resultera i ett barn känns helt ofattbart men helt underbart på samma på gång Glad 

Mmmbop: de kan verkligen inte planera vägarna i Örebro heller, här löser de allt med 30 skyltar, vägbulor och avsmalnade vägar. Jo o så tar de bort alla parkeringsplatser för de vill ha ett grönare centrum. istället satsas det pengar på konstverk överallt i staden, vägar o annat skiter de i. 
  • Fröken Smilla

Inatt fick min goa vän en liten pojke... så söt! Man blir ju rätt inspirerad

Just nu har jag kommit till ett läge där jag känner att det inte pågår nåt i kroppen. Och det är helt okej. Jag förväntar mens om en vecka plus några dagar. Jag är så mycket lugnare och inte alls så spänd och stissig som förra gången. Visst hoppas jag att det gick vägen i måndags, men jag tror inte det. Men jag letar inte symtom alls och det är så väldigt skönt för kroppen. Jag har börjat fundera på när jag ska försöka igen. Om jag ska ta november eller först i januari/februari. Jag vill helst inte ha en höst/vinterbebis, men det är ju inte heller något som spelar någon större roll. Fast man får lov att önska

Nu vill jag mest att fotbollen tar slut så att jag får se Idol

• Annaloo

Carrebarre: Eller hur! När jag satt på tåget till Kastrup efteråt kom jag på mig själv med att tänka "Jag har varit i Köpenhamn och storshoppat. Jag har shoppat 40 miljoner  spermier, och den kvantiteten har jag aldrig kommit i närheten av förut" Sen satt jag och fnissade för mig själv resten av den resan

• Fröken Smilla
    Annaloo skrev 2011-10-07 21:19:38 följande:
    Carrebarre: Eller hur! När jag satt på tåget till Kastrup efteråt kom jag på mig själv med att tänka "Jag har varit i Köpenhamn och storshoppat. Jag har shoppat 40 miljoner  spermier, och den kvantiteten har jag aldrig kommit i närheten av förut" Sen satt jag och fnissade för mig själv resten av den resan
    hahaha så har jag aldrig tänkt, men jag har ju varit miljonär för några dagar sen hahaha!
Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!