• moimama

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Jag har bestämt mig!

Jag tänker inte vänta på Mister Right längre, jag tänker bli gravid på egen hand med hjälp av insemination i Danmark. Jag har efter att ha tittat länge på olika kliniker valt Storkkliniken i Danmark och det känns jättebra. Beslutet att äntligen göra det jag vill känns till hundra procent rätt och det känns jättespännande.
    Är du i samma situation..? Det vore roligt att följas åt, stötta, hurra på, peppa och dela erfarenheter på vägen.

Nästa vecka har jag mitt journalsamtal, därmed börjar resan.

Hjärta

• Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!
  • Fröken Smilla
    Mmmbop skrev 2011-08-31 15:06:46 följande:
    Lycka till!!!
    Tack!
  • Fröken Smilla

Så nu har jag tagit emot 40 miljoner spermier välkomna!

• Fröken Smilla
    Mmmbop skrev 2011-09-01 20:56:06 följande:
    Hehe, låter lite grosse när man säger det så =)
    hihi ja jag vet ju inte ens vems de är... förutom att de tillhör vit man, brunt hår, 190 cm, 91 kg hahaha
  • Mmmbop
    Fröken Smilla skrev 2011-09-01 21:07:18 följande:
    hihi ja jag vet ju inte ens vems de är... förutom att de tillhör vit man, brunt hår, 190 cm, 91 kg hahaha
    Min donator hade ljusbrunt hår, blå ögon, är 185 cm lång och psykolog(? tror jag, det var på danska)... Hoppas han har finfina gener till pyret som ligger därinne och gror!

Går in i vecka 15 imorgon!
  • gotaland

Jag har inte läst alla inlägg men tänkte ändå önska alla lycka till. Själv blev jag gravid av privat donator förra året. Har nu en son på 4 månader. Som andra skrivit så började tiden rinna iväg och har alltså inte funnit "den rätte" och även om jag skulle göra det är det ju inte säkert att han nu ville ha barn. I min ålder så har de flesta redan barn sen tidigare om man nu inte skaffar sig en 25 åring. Så kör på och som sagt lycka till!!

• dendäranna

Vad spännande att höra allas resor och berättelser! Håller tummarna för alla som nu går och väntar på BIM, för er (inkl mig själv) som väntar på att de mest kritiska veckorna ska vara över, för er andra gravida som kanske börjat få fina magar och peppar för förlossningen, och för er med små eller halvstora knyten hemma. Min parvel börjar dagis i november och även det känns som en grymt stor milstolpe :)

Så kram till alla oss!

• chockgravid

Hallå hej!

I dag har jag enormt mycket pirr i magen,
    Jag tror faktisk att jag har hittat den perfekta (ni nya kan läsa min blogg varför jag vill ha en pappa)
     pappan till mitt barn!
    Vi har mailat fram och tillbaka i snart 3 veckor - meddelandena blir bara längre o längre och men ingående!
    Han har längtat efter barn i över 10 år. Han är då självklart gay och de är så mysigt med han är att han
    är den som söker upp alla kurser vi kan gå på innan vi ens sätter i gång! 
    Tycker allt med anknytning är jätte viktigt och skulle vilja att vi bodde med vrandra de första tiden 
    när hans 10 dagar r över!
    Han har varit och testat sin sperma och dom "små liven" mår bra.

Så i kväll ska vi gå ut och äta middag o lära känna varandra ännu mer!

p.s välkommen hit alla nys d.s

Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!