Inlägg från: Najje79 |Visa alla inlägg
  • Najje79

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Gravida

Strössel - BF 21/10
    Vickan I - BF 25/10 (induktion 10/10)
    Karmosin - BF 4/11
    Aurora79 - BF 14/11
    Lillstintis - vecka 22 (21+5)
    Sputnik - BF /712  
    Kelsson  - BF 8/12
    Jis - vecka 21 (20+4)
    Tredjemaj - BF 21/1 2012
    cattm - BF 5/3 2012
    Najje - BF april 2012

Bebisar här 

Speck -   
  • Najje79

JIs: Du är jättefin! Underbar bebismage!!

Strössel: Jättetråkigt att det ska strula så för dig när du som minst orkar med det! Men du har en jättefin mage ilallafall! Glad

Enya: Jag har växtvärk av och till. Igår kände jag ingenting och vaknade inatt och hade panik över det. Idag har jag haft molvärk och ilningar hela dagen, samt ett fruktansvärt illamående. Men hellre det än att inget känna.

• Najje79
    Kelsson1 skrev 2011-09-14 20:38:10 följande:
    Najje: Har du börjat vänja dig vid tanken på tvillingar än? Du vet att de brukar säga att om man väntar på tvillingar brukar illamåendet vara värre än för någon som väntar bara på en? Så akta dig lite för vad du önskar
    Haha, tankarna far i huvudet... igår funderade jag på hur sjutton vi ska få in en tvillingvagn genom dörren, och började fundera på utbyggnationer, friggebod och jag vet inte allt. Tog upp problemet med en kompis och hon tittar på mig och säger lugnt... "eller så kan du ju bara fälla ihop den"... Skäms
    Hon är för go förresten, hon sa precis när jag plussat att om jag håller mig till VUL så ska jag få en present av henne. Nu avslöjade hon att jag skulle ha fått hennes barnvagn, en jättefin BRIO, grön och svart som är väldigt välvårdad, samt en himla massa tillbehör. Supergulligt! men som sagt, jag kommer ju antagligen att behöva en liiite större vagn.

Jag är inte så farligt illamående, eller jag har ju inte så mycket att jämföra med, men jag kräks ju inte (vilket kan bero på min paniska rädsla för att kräkas), men vissa dagar som idag är jag ständigt illamående. Inte så farligt på morgonen utan det kommer mer under dagen.

Har du kräkts mycket? Hur mycket växtvärk hade du i början? Varje dag och mycket?
  • Najje79

Vickan: Där ser man! Det är samma sak med missfall, nästan hälften av mina kollegor inklusive min chef hade fått minst ett mf, fick jag veta efter mitt första MA...

• Najje79

Vickan: Lita på läkarna, det kommer att gå jättebra! Allt inför förlossningen kan jag tänka mig känns stort och nervöst, men man kan inte ha kontroll över den delen. Men det kommer att gå jättebra, det vet jag!

• Najje79

Aurora: Du är jättevacker!!! Åh, vilken fin mage, du är så fin!
    Du skriver att du bor på västkusten och du går på Sahlgrenska. Det är inte så att du bor i närheten av Trollhättan eller Uddevalla? Om du gör det kanske vi kan träffas och fika?

• Najje79
    Najje79 skrev 2011-09-14 21:29:20 följande:
    Aurora: Du är jättevacker!!! Åh, vilken fin mage, du är så fin!
    Du skriver att du bor på västkusten och du går på Sahlgrenska. Det är inte så att du bor i närheten av Trollhättan eller Uddevalla? Om du gör det kanske vi kan träffas och fika?
    Eller jag kanske har blandat ihop det, nu blir jag osäker... men du är iallafall fin och jag fikar gärna! Glad
  • Najje79

Ja men absolut! Jag bor mellan Gbg och Trollhättan, så kanske skulle vara lättast att träffas i Gbg??

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011