Inlägg från: Najje79 |Visa alla inlägg
  • Najje79

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Lindis: Skönt att höra! Hoppas att det håller sig borta nu! Kram!

Tycker det är lite jobbigt på jobbet just nu, är rädd för att lyfta men det är så svårt att låta bli. Jag vet att det kanske inte är nån fara men man ska väl undvika tunga lyft om det är risk för MF?
    Symptomen håller i sig som tur är även om det är mindre ibland, men det är väl så det kan vara.

Hur mår ni andra?

Vickan: vad är det med din ljumske? Något jag missat?

• Najje79

Lulis: Ja, jag jobbar på förskola. Jag försöker verkligen att inte lyfta i onödan, men det är inte alltid det går, om tex någon liten ramlat och slagit sig etc... Vi har också ett barn som får väldiga utbrott och är utåtagerande mot både barn och vuxna och det är bara att lyfta upp ta bort ifrån situationen som gäller och då får man stå ut med både sparkar, slag och bett. Men kollegerna får väl ta de värsta smällarna nu (det är mest jag som har haft hand om detta barnet).
    Vad säger eleverna om att du ska ha bebis? Tycker de det är spännande? Jag vet att mina barn kommer vara helt fascinerade och så omtänksamma, gullungarna!

• Najje79

Vickan: Ajdå, det låter verkligen inget vidare! Vill du föda vaginalt eller kan du tänka dig kejsarsnitt? Om du får välja alltså.

Lindis: Använd inte tamponger, ha binda istället så du inte retar de redan känsliga slemhinnorna.

anderska: Ja, det är inte lätt att undvika tunga lyft i ditt yrke heller, eller smitta. Idag hade jag tre små snorisar vid mitt bord som nös och hostade rakt över maten... nice....

• Najje79

En till lite fråga: Har fruktansvärt ont i ljumskarna och ländryggen. mest ljumskarna, det värker och drar i dem. Jag har googlat men det står bara om den senare delen av graviditeten och om foglossning. Någon mer som har haft detta? Jag går in i vecka 7 idag.

• Najje79

oj vad ni skriver! Jag är så fruktansvärt trött och disträ så jag hänger inte riktigt med just nu...

Vickan: Tråkigt att du känner sådan oro, det är fullt förståeligt! Styrkekramar i massor!

Jis: Gillar din blogg jättemycket! Du är superfin med din mage och jag gillar verkligen din klädstil!

Lindis: Hur går det? Är du hemma imorgon också?

Ego: Vaknade inatt med jätteont i magen, gick på toa och då kom det rosa flytningar.... låg och var jätteledsen halva natten och hade jätteont. Vid 3-tiden gick jag på toa igen och då kom magen igång ordentligt (har varit förstoppad i flera dagar, ursäkta detaljerna). Efter det kändes det mycket bättre och idag har det hittills bara varit rikliga genomskinliga flytningar. Jag hoppas verkligen att det inte sätter igång med rosa igen. Nu är det bara 5 dagar kvar till ultraljud!!

• Najje79
    Jis skrev 2011-09-07 21:15:06 följande:
    Najje, vilken vecka är du i? det är säkert ingen fara med de ljusrosa.
    Å du, tack för komplimagen, bloggen var från början en blogg om att dra större storlek (44/46) å att det går att hitta en fin klädstil ändå..nu är det mer om att vara gravid såklart  
    Är i vecka 7 (6+1). J
    ag har också strl 44/46 så jag ska genast kolla alla tips du har, klär mig alltid väldigt bekvämt på jobbet (leggings och tunika) eftersom jag rör mig så mycket.
    Hoppas flygresan gick bra och att Flavio mår bra! Kramis!
  • Najje79

Lindis: Bra att du är hemma. Fasen att det inte ger sig. Hade också velat kolla så att allt ser bra ut! Kramar!

Karmosin: Vad skönt att allt ser bra ut. Vad är TUL? Vilken v är du i?

• Najje79

Jis: Jättefin mage! Vart har du köpt jeansen??

elintang: Jag har gått privat på IVF-kliniken i Gbg, de har inte hittat något fel på oss. Vi har även genomgått en missfallsutredning där det inte heller framkom några fel. Nu är det femte försöket (1 ET, 2 FET och nu ET). Är i v 7 (6+2). Har fått alla mina MF i v 7 så det är nervöst nu...

Kelsson: Stackare som är så trött! Du får släppa alla måsten och sova när du kan! Kramis!

Strössel: Är det nått på gång tro? Eller är det stressen inför renoveringen? Ta hand om dig vännen!

Ego: Har haft sån växtvärk idag så jag har faktiskt inte kunnat tvivla... hoppas det håller i sig, har gärna ont om det är "rätt" ont. Mår illa av och till under dagen, har ingen direkt matlust utan mår illa av olika lukter.
    Idag när jag läste saga för barnen avbröt jag mitt i och utbrast: Men fy vad det luktar sopor här! Det var tyvärr ingen annan som kände den lukten så jag fick bara acceptera att jag har väääldigt känsligt luktsinne just nu! lus att jag är överkänslig, gråter för allt, och då menar jag stortjuter med tillhörande hulkningar... I Love It!! Skrattande

• Najje79
    elintang skrev 2011-09-08 15:14:36 följande:
    Jag håller tummarna för dej att det ska gå bra! Varje dag är en seger Skrattande
    Ja, så är det! Jag tänker faktiskt så varje gång jag har varit på toaletten och det inte är nått på pappret: Just nu är jag faktiskt med barn!

Härligt att det har gått så bra för er, förstår att den sista tiden går långsamt, nu vill man ju bara att bebisen ska komma ut! =)
  • Najje79

aurora: Bara tanken på sopor och kylskåp får det att vända sig i magen.
    Jag måste bara berätta något äckligt... det finns en farbror med en stor grå ruggig hund som alltid är ute och promenerar, alltid, jämt och självklart varje morgon när jag går till jobbet. Han plockar upp bajset i en genomskinlig påse och när man går förbi hälsar han alltid genom att höja handen med påsen... jag får sånna fruktansvärda kväljningar bara genom att tänka på bajspåsen och värre blir det ju när han viftar med den framför ansiktet på mig. Vidrigt!

Jag har aldrig haft problem med att byta bajsblöjor på jobbet men nu är det riktigt jobbigt... men det är bara att hålla andan och göra bytet så snabbt som möjligt...

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011