Inlägg från: Eileen1 |Visa alla inlägg
  • Eileen1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Ja vi har åxå intalat oss att en jul på BB eller en jul här hemma med en bebis i familjen kommer bli urmysigt. Tror nog vi kommer pynta lite tidigare i år så att det är klart och julstämningen på plats. Man lär ju va rätt trött så kanske skönt att inte "behöva" åka iväg på julafton. Det blir nya traditioner fom i år:)

• Eileen1

Öresundsrådgivningen vet inte heller då dom
    Har olika regler i olika kommuner i DK och man tillhör den kommun som arbetsplatsen tillhör så vi är i 2 olika...sen kan man förhandla med sin arbetsgivare och det är hos oss samma för alla med ett avtal genom facket medans sambons jobb har individuell förhandling och inget avtal dessutom surar dom för att han vill va hemma och kräver att han ska jobba hemifrån under föräldraledigheten...så rörigt nu allting och jag kan absolut va hemma hela tiden men vill han va hemma så jobbar jag men tycker att han själv måste rådda lite i detta åxå...suckp

• Eileen1

Svettas åxå kopiöst om nätterna men vet inte helt orsaken mer än att det är normalt som gravid;) är väl allt extra blod som värmer kroppen och hormoner...jag ligger näck utan täcke och svettas med fönstret öppet och sambon drar duntäcket upp till öronen och kommer och värmer sig på
    Min rygg då och då, helt galet! Men snart är svettningarna över:) händer ibland dagtid att det plötsligt romersk efter ryggen och i håret ner i pannan som om man var på träningspass eller nåt..hmm

• Eileen1

Jis va otäckt, ramla är det sista vi vill nu, har ni skaffat broddar alla som bor norröver...? klarar mig nog från halkan här i Malmö, mindre än 2 månader kvar nu tills magen ör borta. Bra att handen och knät tog smällen, Inge kul att ha ont men allt för att skudda magen! Tur ni skrev det om programmet, nu slipper jag se det idag på svt play, eller jag kan se valda delar, vill bara ignorera såna hemskheter just nu, vill bara tro att allt ör bra med allas små bebisari magarna. Idag ska jag till handkirurgen på återbesök, sjukskrivningen går ut idag men jag är markant bättre så troligen sitter jag här imorgon åxå. Måste ju kunna skriva med en penna och knappa på datorn 8 timmar i sträck för att kunna jobba. Det jag hopppas mest på ör att han ger mig grönt ljus för vattengympa, måste få röra på mig men foglossningen sätter stopp, kryper i kroppen efter motion så håll tummarna! Helst av allt vill jag gå på gravid vattengympa men här i stan är den som kurser med 6 v åt gången och nästa som startar är sista ången 12/12 tror ni det är för tättt inpå BF 16/12 eller kan man chansa? Det är barnmorska som håller inkursen och det är i varmvattenbassäng med en hel del avslappning, vill så gärna men ganska dyrt så jag vill ju kunna gå alla 6 gånger då man betalar ett kurspris. Ja får se efter läkarbesöket och i så fall ringa och fråga.

• Eileen1

Har varit hos sjukgymnast för att få hjälp med foglossningen, en stor besvikelse:( var där i 10 min à 120:- hon konstaterade bara det jag visste, att jag hat Foglossning sen fick jag prova bälten och fick en lapp med namn på em butik och en karta vart den låg i stan så jag kunde gå och köpa. Jo just det ja en kopia med lite allmänna tips som att ej gå i trappor, håll ihop benen när jag hår ur bilen osv. Sånt som BM hade talat om. Så frågade jag om vattengympa och fick till svar att köpa kort på badhuset till deras vanliga, sa att där har jag gått men bassängen är kall och humlan ej anpassad till oss gravidos. Inga redskap alls att flyta med eller så. Pratade sen med BM sist jag var där och hon rek "rund och sund" samma som jag sett på nätet men man får betala själv. Trodde åxå att man kunde få det genom sjukvården...??? Rund och sund hyr in sig i sjukhusets bassäng...

• Eileen1

Det är rätt dyrt 6 ggr för 1200:- men då får man öva avslappning och man får material hem och BM som leder gympan. Vill så gärna så jag tror jag chansar, trots allt är det ju vanligare att gå över tiden...

• Eileen1

Se till att shoppa loss idag Strössel! Mysigt med en dag på stan:) tänk att köpa nåt annat än mammakläder, snart kan du ha vanlig kläder.

• Eileen1

Handen är klar för vattengympa :) sjukskriven resten av tiden, inge mer jobb för
    Mig bara att vänta på BF. HÖ är inte helt bra men kirurgen tror till 100% att bara jag blir av med vätskan födseln så blir den bra. Vä samma sak, den ska ej opereras men han tror det räcker med en födsel. Tyvärr har jag fått en nervinklämning åxå på vänster hand nere vid tumleden och den kan man ge kortison spruta eller operera men då det kom nu i samband med graviditet så görs inget då vätskan kan ställa till även det. Märkliga gravid symtom detta...suck sitter just nu på sjukgymnast akuten och väntar då ärret är hårt och ömt och en hård kula brevid.
    Har bestämt mig för att köpa vattengympa kursen, kolla de nu och den kostar 1350:- men då ingår en del profylax åxå det kan ju aldrig va fel att öva på:) hoppas nu dom
    Tar emot mig trots att jag är så nära BF.

• Eileen1

Jippo! Har pratat med rund och sund, är välkommen trots att sista gympan är 2 dagar före BF dom sa att vi löser det genom att du går 2 gånger en vecka mitt i kursen så får jag alla mina tillfällen ändå som jag betalar för. Ska bli så härligt för både kropp och knopp och att få träffa folk och va i en fast grupp med samma människor som alla är gravida.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011