Inlägg från: Eileen1 |Visa alla inlägg
  • Eileen1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Kelsson1 skrev 2011-10-05 07:34:38 följande:
    Tips från min syster angående lägstanivådagarna är att om man vill gå ner i arbetstid, säg till 80% så tar man resten 20% av lägstanivådagar så blir SGI oförändrat. Annars om du inte har 100% tjänst så sjunker ju SGI...

Karmosin: Jag gillar inte riktigt programmet "Barn till varje pris". Tycker att de gjort den för rörig och lägger ner för stor tid vid sånt som egentligen är oväsentligt och har fått det att bli till ett format av dåligt ungdomsprogram... Har tittat på avsnitten och lär väl titta på fortsättningen också men gillar den inte fullt ut, den hade kunnat vara sååå mycket bättre!

Strössel: Hur skriver man då om man inte anger dagar per vecka?

Ego: I eftermiddag är det tid till BM igen. Kul att få höra hjärtslagen igen . Hoppas hoppas att järnvärdet gått upp!
    Håller med, programmet är sådär men ser det ändå. Missa inte serien som startar torsdag kl.20 på 3an!
    Super bra att detta ämne tas upp på bästa sändningstid 2 dagar i veckanGlad
  • Eileen1
    Kelsson1 skrev 2011-10-05 09:53:25 följande:
    Eileen: Den nya serien vill jag verkligen inte missa! Undrar hur jag ska göra för att inte glömma bort den?

Speck: Känner likadant, vill definitivt gå ner i arbetstid när bebis ska börja på dagis!
    Sätt mobilen på alarm vet ja!
    den andra går ju i repris hundra gånger och på svt play... 
  • Eileen1
    skatten12 skrev 2011-10-05 11:24:30 följande:
    Tack Eileen :) allt gick jätte bra och den rullar runt sparkade o vinka ! Nu kan jag slappna av :) några v till nästa ul :) mys !!
    Hur går de för dej med handen!!?
    Åååå vad härligt! njut nu i fulla drag och fira!!!
    Så glad jag blirHjärta fick du tid för nästa UL?

går inge vidare med handen, 1 vecka kvar nu tills jag vet mer men tyvärr släpper det inte i fingrarna så detta tar nog tid men 71 dagar till BF så den ska nog hinna bli bra i tid.
    Ser fram emot att ta bort stygn och bandage, så stort och tungt och klumpigt. Så har jag bara en jacka som passar över stora magen och den får jag ej igenom handen och nu börjar höst kylan komma även i skåneland, iaf om kvällen.  
  • Eileen1

Strössel så jobbigt:( men ge er inte, håll ut så att allt blir bra, hur gärna ni än vill flytta hem igen. Tur det blir gjort innan bebisen kommer.

• Eileen1

Tack och lov slogs tv ut här tio i åtta, vill hålla mig till så positiva tankar som möjligt, all denna oro som man själv skapar räcker mer än väl.

• Eileen1

Drömmen om ett barn såg vi här hemma åxå. Jag grät, pyret sparkade och sambon kramade. En mysig men samtidigt jobbig timme. Många känslor som bubblar.
    Vecka 31 idag, nu rullar det på!
    Handen börjar bli bättre och det närmar sig tisdag och läkarbesök då bandage och stygn ska tas bort, bävar för hur det ser ut och hur det ska lukta...svettas ju en del som gravid och jag längtar efter att tvätta och skrubba handen. Längtar efter allt annat man kan göra när högern är tillbaka då jag är högerhänt:) ha en skön helg allihopa!!!

• Eileen1

Dealiy, allt är bättre än den här klumpen till bandage, är ju fan som gips:( vill bara få på mig jackan så man slipper frysa ihjäl, vill gå ut ju...skönt om det bara blir plåster, trodde kanske det skulle bli nytt bandage men mindre som får ta av. Kan bara bli bättre nu. Vänstern är bara normal gravid karpaltunnel så den får jag leva med fram till födsel sen bör den bli bra när vätskan försvinner och grav hormonerna. Så just nu kämpar jag med att använda vänster och ignorera smärtan. Inget vidare snyggt bordskick... fick perspektiv på allt igår när jag fick veta att en kollega drabbats av en dödlig sjukdom, vill bara åka till jobbet och gråta med dom andra men får vänta till jag kan köra bil igen hoppas på nästa vecka när handen är fri. Ska ringa jobbet i e.m.

• Eileen1

Tack och lov Strössel att bebisen mår bra:) va rädd du måste ha varit när ni låg där, nu ska du bara vila och ta det lugnt. Kram

• Eileen1

Dealiy, låter helt klart som växtvärk och flytningar får man leva med som gravid

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011