Inlägg från: Eileen1 |Visa alla inlägg
  • Eileen1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

En väldans fin box från Häggvik, nu skulle man varit i Sthlm;)

• Eileen1

Apoteksgruppen hade jag glömt, dags att hämta ut;)
    Ni vet att man får gratis napp om man "gillar sidan" MAM på Facebook?!

• Eileen1

Strössel har du fyllt i alla uppgifter? Vi har fått flera nappar...hehe min mamma, syster och bror har fått till vår bebis och jag och sambon har fått en var, kommer inom en vecka på posten:)

• Eileen1

Influensaspruta har jag ej tänkt på, ska höra med BM på torsdag när vi ska dit. Imorgon ska handen befrias!!! Bandaget ska bort och stygnen tas, ser ett ljus i tunneln:)

• Eileen1

Varma fötter, JA här kokar dom, så glad att hösten har kommit;) går helst barfota i birkenstock...svullnar gör dom åxå, ända sen v.18 så vanliga skor va länge sen, inte ens mina converse har jag använt på månader:(

• Eileen1

Grattis Vickan!! Vad härligt att han mår bra och att förlossningen är över,kram

• Eileen1
    Dagens positiva: Dom har tagit bort mitt stora klumpiga bandage, tagit bort alla 8 stygn, ersatt med steristrip och ett plåster och jag har tvättat handenSolig Nu ska bara domningarna släppa så att den kan användas normalt igen. Tydligen tar det längre tid för vissa och andra släpper det på strax efter OP. Nu har jag ju rätt mycket vätska i kroppen så alla tio fingrar och tio tår är som små korvar så trycket släpper kanske inte helt bara för att jag gjort en karpalklyvning behövs nog en födsel för att det ska bli helt bra men nu ser jag ljuset i tunneln.
    1 vecka ska detta sitta på nu och därefter är det tänkt att jag ska klara mig helt utan skydd för såret, en del rehab och om 2 veckor är jag troligen på job igen.

Boar gör vi för fullt, jag försöker få sambon att skapa efter mina bilder som finns i huvet, inte helt lätt men vi har dom här månaderna utan mina händer lärt oss att samarbeta, framförallt sista veckorna när jag inte ens kunnat duscha själv. Nu skulle firman komma och sätta upp rullgardiner igår som vi specialbeställt till våra konstiga fönster, en var för lång och en annan var vind i rullen typ så det blev väl halvbra men färgerna blev perfekt, precis som jag tänkt mig så till slut kommer jag va nöjdGlad Vi har tapetserat baksidan av en hylla/rumsavdelare med barntapet och gjort kontoret hälften så stort och på andra sidan blir det barnsovrum. Där finns plats för spjälsäng och byrå, första tiden sover han ju inne hos oss men det är så mysigt att göra i ordning så allt är på plats och allteftersom vi köper grejer så kan det va på Hectors rum. Funderar nu på om man skulle måla en tavellist och sätta upp så att barnböcker kan få pryda väggen ist för tavlor. För övrigt är väggen bara vitmålad som innan och vi har köpt en stickers i form av ett stort tåg som fraktar elefanter som kommer klistras  upp strax ovanför sängen och ovanför den tänkte jag mig en tavellist. 
  • Eileen1
    strössel skrev 2011-10-11 15:50:21 följande:
    Är så glad min man var på anställnings intervju idag och fick jobbet ett heltids jobb som ligger 5 minuter härifrån vi bor, han är överlycklig från 25 % till 100 % och veta att man får lön varje månad. Nackdelen provanställning i 6 månader så han ska ha två jobb i 6 månader. Först jobba 6-16 mån-fre sen jobba 3 kvällar i veckan på det andra jobbet 3 h pass då han börjar 18.30- 21.30 och med en nyfödd bebis, som han kommer sakna jättemycket.
    Grattis! Vad härligt med heltidsjobb och utan pendlingsavstånd, perfekt!
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011