Inlägg från: Eileen1 |Visa alla inlägg
  • Eileen1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Samma här, tårarna rinner, så orättvist:(((

• Eileen1

Oj Strössel låter som det händer grejer:) BM sa till mig att "Mensvärken" är förvärkar och när det sen är dags kommer det regelbundet, inte som nu nån dag då och då...har du iphone? finns en smart app jag hittat

• Eileen1

Appen heter värktimer, tror den funkar på datorn åxå, smart för att hålla reda på tiderna när det blir tätare

• Eileen1

Som jag fattat det så går förvärkar över till värkar när dom kommer tätare, så kanske det inte är förvärkar du har nu utan värkar men svårt att vet ju när man aldrig varit där själv...bra att du får komma in i morgon om det inte hänt mer.

• Eileen1

Anderska och kelsson, jag vill inte heller ha epidural men gärna lustgas och morfin så jag blir lugn och inte får panik coh lite smärtlindring åxå. Vill inte ha nån jäkla stor spruta....sprutrödd som jag är.

• Eileen1

Morfin/petitdin kallas det men det får man inte hur nära slutet som helst utan nånstans mitt i som jag fattat det. Men jag har pratat med sambon om vad jag TROR är bäst för mig men att om annat behövs så ska dom såklart "lösa problemet" på bästa sätt. Kvaddlar känns väldigt läskigt så det blir nog NEJ! Skönt carlan att den flyttat sig:) men usch vad allt annat låter jobbigt. Varför vill du ha dottern hemma? Blir det inte ännu mer att göra då om dagarna....förskoleklass har väl inte skolpojke vad jag vet så om det är bästa lösningen för er båda så men om hon vill till skolan. Varför vägrar han fodervärd? Hur mycket tar han hand om hundarna om han jobbar mycket...??? Kanske han inte märker hur mycket du sliter och nu när orken är slut och reserven åxå, då måste du ju få hjälp

• Eileen1

Carlan, tycker det låter som en bra ide om hon kan få åka med nån annan förälder, spontant hade jag sagt ja direkt om nån bett om hjälp. Prata med mannen igen om hundarna, ni måste få hjälp båda två, nytt jobb kräver sin uppmärksamhet helt klart och du behöver vila. Finns både gamla tanter och pålitliga ungdomar, gäller bara att hitta dom, en lapp är en bra början:) tar man på sig och lovar en promenad varje dag så går man väl i alla väder, det hade jag gjort. Hoppas det löser sig!

• Eileen1

Igår jobbade sambon över här hemma åxå, det blev halva natten så han lovade att komma hem nån timme tidigare:) så innan han gick idag sa jag bara, kommer nog bli en del fix för dig i em, jag har massor att göra....haha jag kan inte göra mycket men man går ju här och ser allt hela dagarna. En del i trädgårn som måste fixas innan frosten kommer osv. Sen vill jag åka till bauhaus och IKEA, äntligen kan jag köra själv efter 5 veckor med handjäveln så bara han kommer hem med bilen så...vill köpa en tavel list som man kan måla själv till barnrummet. Det borde väl finnas omålade på IKEA eller vad tror ni? Färg blandar dom på bauhaus så bara att ta med en tapetbit:)

• Eileen1

Går in i v.34 idag, bara 7 veckor kvar till BF, snart snart snart kommer vår skatt

• Eileen1

Ang järn så äter jag inget tillskott alls. Värdena ligger över hela tiden och då behövs bars vanlig mat:) en burk niferex står här men hittills har jag ej behövt ta.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011