Att folk måste lägga sig i!!! man blir så trött, jag blev sån att jag slutade prata med vissa, höll mina bebistankar för mig själv och tillsist slutade dom dra upp ämnet hela tiden. Alla är ju inte såna, så jag pratade bebis och inköp med dom som tycker som jag
Som min storasyster sa ( hon förlorade sitt första barn efter 7 timmar och har även sin bästa vän som gjort många IVF dock för 16 år sen men hon om nån förstår mig) det hon sa var att handla och shoppa och inred och sy kläder och fixa hur många sängar och vaggor du vill. Hur det än går så kommer du alltid veta och känna att bebisen var mer än välkommen i ert hem, om nu nåt skulle hända. När jag ringde henne på TD och berättade att det var positivt sa hon, kom ihåg att nu är du gravid och väntar barn, inget annat. Så glad över min syster även om vi inte kan ses när vi vill då hon bor 52 mil bort men telefon, mail och facebook så är vi ändå nära varann.
Skulle aldrig falla mig in och köra 80 mil för att hämta begagnade grejer som jag inte vill ha. Om det var speciella grejer som gått i arv osv som man gärna vill ha till sin bebis så kanske man kan överväga det men med gravidmage och svullna ben och illamående och allt möjligt åker man inte 80 mil enkel resa bara så där. Bensinkostnaden är väl dyrare än att köpa nytt...
Nej ut och shoppa tjejer, kanske denna enda gången vi köper bebisgrejer så låt oss köpa vad vi vill och hur mycket vi vill bara pengarna räcker!
Min bebis är nu 32 veckor och vi ska snart på TUL. Känns som en stor milstolpe att klarat 32 veckor och sen bara ett TUL för att se att han växt till sig som han ska. Välkomen v.33
Strössel, hoppas du tillbringar helgen på BB, låter som du är på G med tanke på värken, Lycka Till!