Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
Stackars dig Knytet :( du har nog åkt på en ordentlig urinvägsinfektion huaaa. Hoppas allt går bra.
Stackars dig Knytet :( du har nog åkt på en ordentlig urinvägsinfektion huaaa. Hoppas allt går bra.
Jag vill önska er alla en riktigt mysig midsommar och nykter för oss med magar samt ammar barn ;D
Kelsson: Ja jag förstår att det kan vara svårt att bara ta sig ett glas vin när man varit borta från det länge men du skall se att det inte är någon fara, ta bara ett ;P för du lär väl kanske känna av det direkt.
massadillan: Ja hon sa att det var bra siffror så jag känner mig lugn nu och kommer njuta av min bebis i magen.
Kattm: Ja min uvi verkar vara en envis jäkel som inte vill gå bort. Nu ringde de i torsdags för att tala om att jag kunde börja med en penicillinkur redan då innan jag träffar läkaren på måndag morgon men eftersom jag mår så fruktansvärt dåligt av de penicillin sorter jag fått och att jag dessutom skulle äta samma som sist så har jag inte börjat med den utan jag vill veta vad det finns för andra alternativ.
Det kan inte vara så att jag skall bli sängliggande varje gång när jag äter penicillin. Det var en av läkarna som sa att det inte var farligt för barnet att jag åt penicillin men jag börjar tveka nu efter 3 kurer att det är så himla bra egentligen att knapra tabletter och penicillinet slår ju ut mitt immunförsvar helt nu iaf. Känns bara som att börja på ruta 1 igen. Vi får helt enkelt se på måndag om jag får svar på mina frågor.
Inanna: Hur mår du nu? Hur känns det inför det som komma skall?
Åh Söte GRATTIS till din lilla dotter!! Vad härligt att ni kom till v 34!!!
Ta och vila dig ordentligt nu och ta hand om din lilla familj, vi finns kvar här när ni är starkare.
Själv var jag hos läkare nästan hela dagen igår. Först på morgonen var jag och träffade specens läkare där jag hade fått en akuttid angående uvi´n. Där sa han att det var mycket viktigt att behandla mig eftersom bakterierna verkar vara envisa. Jag fick då en tredje penicillinsort som jag inte provat ännu som jag skall ta en tablett i fem dagar av sedan skall jag underhålla med en annan penicillin med en tablett varje dag tills infektionen försvinner och detta kan tydligen hålla på hela graviditeten sa han.
Känner att jag behöver skaffa mig en dosett snart så jag kan börja dela från mitt "gravidapotek"
Jag fick också Rinexin utskrivet för jag har nu också den berömda nästäppan och mer Lergigan för mitt illamående, framförallt nu när jag skall äta penicillin igen. Så ja idag var det bara att springa på toa Har redan fått börja med Gaviskon (halsbrännemedicin) vilket vad jag kommer ihåg inte började med fören sent i de andra två graviditeterna. Men men skall man må dåligt är det lika bra att göra det ordentligt, är iaf sjukskriven och de sa att jag kanske inte kan gå tillbaka till att vara arbetssökande nu innan barnet kommer iaf. Jag läcker lite äggvita i urinen (+1 på sticka) samt har lite tendens för högt blodtryck, så nu blir det skytteltrafik till specen. Det enda jag kan göra nu själv är att vila. Jag har ju tidigare behandlats för högt blodtryck, innan vi satte igång med ivf.
Känns mer som att jag klagar över mina besvär nu men jag är faktiskt otroligt glad över vår lilla bebis som växer och gror därinne.
Hoppas ni hade en skön midsommar alla :)
Glömde lägga till att jag var hos diab läkare och förlossningsläkare på eftermiddagen.
Kelsson: Nej det vill vi absolut inte skall hända. Ja denna graviditet är helt olik de andra jag haft, det kan ju bero på att jag är mycket äldre och har haft diabetes en längre tid nu. Sen har jag fått för mig att det är en kille jag har i magen som vill bråka lite extra mycket men det kanske vi får reda på i v 18 på rul.
Najje: Åh vilka fina pojkar du har ;D Det är det där som gör allt värt i slutändan ja
Stor kram till er