Inlägg från: MissCat |Visa alla inlägg
  • MissCat

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Mariza: Ja nu är jag i vecka 15 alltså 14+4, så det går framåt här med :) Jag fick ett infall för någon dag sedan då jag var tvärsäker på att min mage hade slutat växa och att vårt lilla därinne inte klarat sig. Jag har börjat känna puffar i magen, mest i förra veckan och lite mindre denna vecka och när jag då inte känt något så började jag nojja mig.

Nu skrattar jag lite åt mig själv för det för när man inte har hunnit så långt ännu så känner man inte puffar kontinuerligt utan kanske bara då och då. Nu har jag känt de där små puffarna igen så jag känner mig lugn. Jag mår verkligen ordentligt illa och jag skulle ju äta penicillin underhållande men jag klarar inte av det för jag har legat nästan däckad förra och denna vecka av det penicillinet så jag har slutat på eget bevåg. Skall till BM på tisdag så nytt urintest då.

Vad skönt med lite semester nu för dig, hoppas du kan koppla av ordentligt nu Solig
  • MissCat

Mariza: Mitt RUL är i början av augusti och då tar vi reda på vad det blir för kön ;P

• MissCat

Välkommen jazmine till tråden och en tröst till dig är att veckorna kommer gå fortare än vad du tror. Solig

• MissCat

Lycka till på tisdag nu massadillan och knytet Solig

Inanna: Tänk att det bara är 4 veckor kvar nu!! Hur mår du nu?

Kelsson: Jag beundrar dig att du är kvar och tar hand om oss i denna tråden fortfarande Hjärta

• MissCat

Jazmine: Jag hoppas allt går bra för dig idag! Som sagt är vi fler som har blött tidigt men allt har varit ok. Det kan ju vara så att de inte ser något nu med vul men de kan ju ta hcg prover på dig.

Jag håller mina tummar för att allt är bra, kram på dig!

• MissCat

massadillan: Grattis till att allt såg fint ut Solig

Knytet: Grattis!! Vad härligt att ni också fick så fina siffror. Vad låg DS på? För visst var det trisomi 13 och 18  som det var 1:20 000 på? Solig

7879: Det kommer gå jättebra för dig med :D

Jazmine: Jäklarns vad orättvist allt skall vara för dig :( stor kram till dig.

Ego: Var hos BM idag, lämnade urinprov hade inga bakterier men det skall skickas på odling. Hade +2 i äggvita men normalt blodtryck så vi får se vad som händer. Läkaren har skickat en remiss på extra ultraljud i vecka 24 för att se flödet pga ev preklampsi så jag känner mig väl övervakad. Skall på RUL nu i början av augusti så får vi se om man kan se om det blir en tjej eller kille vi får ;P

Kommer även i september tydligen få veta ev datum på det planerade kejsarsnittet. Så det verkar finnas en bra plan för mig och det känns tryggt att veta. Jag längtar tills när BM kan höra med doppler varje gång så man inte är orolig att något skulle vara onormalt.

• MissCat
    Kelsson1 skrev 2012-07-10 19:43:18 följande:
    MissCat: Skönt att de håller koll, preklampsi är inget att leka med. Bra att du inte hade bakterier längre.
    Spännande med RUL o ta reda på kön. Har du några känningar själv? 
    Jag har gissat på att det är en kille vi har ;P Jag vore också i sånt fall den första bland syskonskaran som skulle få en kille. Just nu är det 4 tjejer och en till kommer den 20 augusti ;D Jag har ju gjort de där konstiga testen med, det kinesiska och den där ringen man pendlar, inte för att jag riktigt tror på det men det var kul :P Bägge visar på att det är en kille vi får.
  • MissCat
    massadillan skrev 2012-07-11 19:45:44 följande:
    Vad hade/har ni för cravings?
    Jusst nu är det kärleksmums för mig!! men det har oxå varit apelsiner, äpplen, orangeina, baguett, oboy men jag har inte dött om jag inte fått det. Och om jag ätit en tugga för mycket sött så har jag mått lite illa.
    Hur gör man test med bakpulver? 

Inanna: hur mår du?   
    Du kan läsa om testet här: www.familjeliv.se/Forum-2-7/m59717060.html

Jag hade avocado som cravings vid mina förra graviditeter men nu ska jag ha det jag är
    sugen på för stunden och det kan vara miniplommontomater, söt el salt lakrits, knäckebröd,
    äpplen och bigarråer. Jag kan bli sugen på olika saker på 1 sekund sedan kan det försvinna
    efter ett litet tag igen....jag är mycket konstig nu ;P
  • MissCat

Angående ringtestet så har jag fått lära mig en annan. Man tar sin ring och sätter fast den i en sytråd (skall helst vara ett hårstrå) sedan lägger man sig ner och håller tråden och ringen över magen. Pendlar = Pojke och Cirklar = Flicka.

Man kan säkert göra på flera sätt Tungan ute

Inanna: Vad härligt att det närmar sig nu fort. Jobbigt dock med din mamma och renovering mitt upp i allt för dig. Just nu behöver du ju som mest lugn och ro omkring dig :) Jag hoppas du finner den på annat sätt!

Själv så har iaf min uvi försvunnit, peppar, peppar. MEN så på förmiddagen så skulle jag gå och kissa då märker jag att jag hade blött genom trosorna, ungefär som två stora femkronor, så jag fick en klump i magen. Lite mer sansad var jag dock eftersom jag och mannen hade mys igår, så jag trodde mest på att något brustit men säker var jag ju inte så jag åkte ju såklart in (ville ju ha ultraljud med). Blödning hade avtagit och det kom bara ut gammalt blod när jag var på gynakuten och det gjordes en grundlig undersökning på mig. Först kollade hon och kunde konstatera att jag hade blött sedan skulle hon känna men jag var väldigt känslig därinne så hon kunde inte riktigt känna efter så då blev det vul och kunde direkt säga att moderkakan satt för livmoderhalsen och att det var därifrån jag hade blött, sedan kollade hon bebis och hjärtat slog hårt som det skulle och då gick hon över till UL för att kolla närmare på bebis och allt var som det skulle.

Hon berättade att moderkakan antagligen skulle flytta sig högre upp ju senare jag kom i graviditeten men att jag skulle ta det lugnt nu och inte ha samlag på ett tag. Fick utskrivet tabletter med för att dämpa blödning om det händer igen. Skulle jag blöda rött och färskt så skulle jag komma in.

Jag undrar snart om jag skall vara med om allt i denna graviditet??

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011